חימקו אמר:
משנה - יתום ששחטו עליו.
גמ' - א"ר זירא שה לבית.
תוס' ד"ה שה לבית. וא"ת והאיך מאכיל פסח..לספות לו בידיים אסור. ואור"י ...חנוך מצוה שרי.
להרב
@חימקו
השלום והברכה
יישר כח על דבריך הראויים כמובן להעמקה והתבוננות
יש לציין שמצאנו כזה בנזיר שיש מ''ד שאבא מדיר את בנו קטן בנזירות עם קרבנות ואין חשש של חולין בעזרה כדי לחנכו במצוות
אולי יש מקום להציע
שיסוד האיסור של התורה לספות בידים כדי לא להרגילו
אך ממילא כאשר בחינוך עסקינן בטל הטעם ואין איסור כלל
ועדיין יש לעיין שהרי בכל מקום אמרינן שדין התורה לא מתבטל גם אם הטעם בטל
אלא שנראה שאין כאן מדובר בחפצא של איסורא שהרי קטן הוא ומותר לו שהרי לא נוהג בו מצוות כלל
אלא שכל האיסור נובע ממה שכשיהיה גדול יהיה לו אסור לאכול מקרבן שלא שלו שאינו מנוייו
ונמצא שבמקום של חינוך יש להתיר זה שהרי כל שורש האיסור נובע רק ממה שיהיה כאשר יגדל
ועדיין אין הדברים ברורים אצלי דיים
בהודאה מרובה
בברכת התורה