נכון שזה קרבנו של כה"ג, פי' שהוא מביא אותו מביתו, אבל מעשה ההקרבה נעשתה ע"י אחד מ י"ג כהנים שזכו בהקרבת התמיד כמבואר במשנה יומא כה. והקרבים והסולת והחביתין והייןHaimL אמר:חיפשתי, ומצאתי בסהמ"צ לרמב"ם ז"ל
--- תחילת ציטוט ---
מצות עשה מ - שיקריב הכהן הגדול מנחה בכל יום
היא שצונו שיקריב כהן גדול בכל יום תמיד מנחה בבוקר ומנחה בערב, והיא נקראת חביתי כהן גדול ותקרא גם כן מנחת כהן משיח. והוא אמרו יתעלה "זה קרבן אהרן ובניו".
וכבר התבארו משפטי מצוה זו ומתי תקרב במנחות וביומא ותמיד.
--- סוף ציטוט---
אני מפספס משהו?
עושי חביתין מוזכר בתמיד פ"א משנה ג, ומשמע במשנה דעושי חביתין הם ללא פייס, ואילו הקטרת חביתין מוזכר בפ"ג משנה א, וזה שזכה בפייסHaimL אמר:האמת שהפכתי והפכתי, ולא מצאתי. אם יש לך מקור מובהק שאומר כך, אשמח. ייתכן שהזוכים בחביתין היו עושים כל מיני עבודות השייכות בה, אבל ההקטרה גופה היה עושה הכה"ג?
כבר עמד על זה היעבץ בחיבורו 'הקשורים ליעקב' דרוש 'שערי עזרה', שנסוב על מאמר זה דיששכר איש כפר ברקאי.HaimL אמר:קצת תמוה מ"ש בגמרא, אמרו מאן מוכח כהן גדול דקא מסיק קרבנות כל יומא, הלא כה"ג אינו מצווה אלא על מנחת חביתין. ושמא כך היה מנהגו, אבל אז ה"ל לפרש בשמו, ולא לומר כה"ג בסתם. ושמא כל כה"ג בבית שני היו דרכם בכך.
לא ניסיתי לערבב בין עושי החביתין לבין הקרבת מנחת החביתין עצמה, אלא שאלתי אם יש הוכחה מובהקת לכך שזוכה הפייס לא היה עושה פעולה בהקרבה (למשל, פתיתה), והכה"ג היה עושה את ההקטרה.זכרונות אמר:עושי חביתין מוזכר בתמיד פ"א משנה ג, ומשמע במשנה דעושי חביתין הם ללא פייס, ואילו הקטרת חביתין מוזכר בפ"ג משנה א, וזה שזכה בפייסHaimL אמר:האמת שהפכתי והפכתי, ולא מצאתי. אם יש לך מקור מובהק שאומר כך, אשמח. ייתכן שהזוכים בחביתין היו עושים כל מיני עבודות השייכות בה, אבל ההקטרה גופה היה עושה הכה"ג?
וכלל גדול, שאין לך עבודה הצריכה כה"ג אלא עבודת יוה"כ, כולל כל העבודות, ואיכא למ"ד שגם פרה
מנחות נ, ב (ופשוט, דאל"כ במה תֵחָשֵׁב כמנחתו).HaimL אמר:בפרט, הלשון שכתבת, שכה"ג מביאה מביתו, היכן היא כתובה?