מתאהב על ידך
משתמש ותיק
כל הקורא את הגמ' בריש פרק המוצא תפילין יראה נכוחה שלמ"ד שלילה זמן תפילן וגם שבת זמן תפילין הרי שאשה חייבת בתפילין כאיש כיון שכבר אין זו מצות עשה שהזמן גרמא?
יש שם תנא שסובר כך להלכה ולמעשה!
וכאן הבן שואל בתמיהה! אין לנו מסורת?
וכי הוא צדיק יותר ממשה רבינו וכו' וכו' או כל התנאים שלפניו?
ואם באמת היו לפניו (למשל בדור המדבר) רבבות נשים שהניחו תפילין אז איך פתאום זה הפסיק בלי סיבה, ואיך מתחיל כעת מהתחלה נידון כה דרמטי?
וגם, האם נראה לכם שבאמת הוא הורה לאשתו ולכל נשות חסידיו שהן פשוט חייבות להניח תפילין (כל היום, כמנהגם...)
יש שם תנא שסובר כך להלכה ולמעשה!
וכאן הבן שואל בתמיהה! אין לנו מסורת?
וכי הוא צדיק יותר ממשה רבינו וכו' וכו' או כל התנאים שלפניו?
ואם באמת היו לפניו (למשל בדור המדבר) רבבות נשים שהניחו תפילין אז איך פתאום זה הפסיק בלי סיבה, ואיך מתחיל כעת מהתחלה נידון כה דרמטי?
וגם, האם נראה לכם שבאמת הוא הורה לאשתו ולכל נשות חסידיו שהן פשוט חייבות להניח תפילין (כל היום, כמנהגם...)