יש שהצריכו ששים רבוא כדי שיקרא רה"ר (רש"י בעירובין [דף ו' ודף נ"ט] וסמ"ג וסמ"ק וספר התרומה ורבינו מאיר ורוקח ותוספות פרק במה אשה [ולר"י משמע שם דלא פסיקא ליה כולי האי דבר זה] והרא"ש פ"א דעירובין והא"ז והטור ורי"ו (ביאור הלכה סימן שמה סעיף ז)) ויש שלא ס"ל תנאי זה (הרמב"ם והר"ת והרמב"ן והרשב"א והריטב"א והרה"מ והר"ן בפרק במה אשה והגהת מרדכי במסכת שבת והרשב"ם וכן ר"א ממיץ בספר יראים שלו והריב"ש והמאירי פ"ו דשבת כולם ס"ל דלא בעינן ס' רבוא ועיין בריטב"א פרק כיצד מעברין כתב שם שרוב הגאונים סוברין כן וגם בודאי מסתברא כן. ביאור הלכה שם)
ויש לעיין להדעות הנ"ל בכמה זה נקרא רשות הרבים, דהא לא מסתברא שבשני אנשים שמהלכים שם בכל יום יהא רה"ר, שמיעוט רבים שניים.
וא"כ בכמה אנשים או באיזה אופן יחשב רה"ר?
ויש לעיין להדעות הנ"ל בכמה זה נקרא רשות הרבים, דהא לא מסתברא שבשני אנשים שמהלכים שם בכל יום יהא רה"ר, שמיעוט רבים שניים.
וא"כ בכמה אנשים או באיזה אופן יחשב רה"ר?