כמה נקראים רבים לעניין רה"ר?

fantian

משתמש ותיק
יש שהצריכו ששים רבוא כדי שיקרא רה"ר (רש"י בעירובין [דף ו' ודף נ"ט] וסמ"ג וסמ"ק וספר התרומה ורבינו מאיר ורוקח ותוספות פרק במה אשה [ולר"י משמע שם דלא פסיקא ליה כולי האי דבר זה] והרא"ש פ"א דעירובין והא"ז והטור ורי"ו  (ביאור הלכה סימן שמה סעיף ז)) ויש שלא ס"ל תנאי זה (הרמב"ם והר"ת והרמב"ן והרשב"א והריטב"א והרה"מ והר"ן בפרק במה אשה והגהת מרדכי במסכת שבת והרשב"ם וכן ר"א ממיץ בספר יראים שלו והריב"ש והמאירי פ"ו דשבת כולם ס"ל דלא בעינן ס' רבוא ועיין בריטב"א פרק כיצד מעברין כתב שם שרוב הגאונים סוברין כן וגם בודאי מסתברא כן. ביאור הלכה שם)
ויש לעיין להדעות הנ"ל בכמה זה נקרא רשות הרבים, דהא לא מסתברא שבשני אנשים שמהלכים שם בכל יום יהא רה"ר, שמיעוט רבים שניים.
וא"כ בכמה אנשים או באיזה אופן יחשב רה"ר?
 

במבי

משתמש ותיק
למשל מהי הגדרת עיר גדולה ?

אפשר להביא ראיה מנינווה שעליה כתוב שהייתה עיר גדולה לאלוקים והמדרש מספר על מספר האנשים שהיו בה

וקרא אליה את הקריאה (כתוב ברמז שמ"ג). ונינוה היתה עיר גדולה לאלהים, כתיב ואת רסן בין נינוה ובין כלח היא העיר הגדולה אין אנו יודעים אם נינוה היא העיר הגדולה אם כלח היא עיר גדולה, אלא ממה דכתיב ונינוה היתה עיר גדולה הוי נינוה היא עיר גדולה, אלא ממה דכתיב ונינוה היתה עיר גדולה הוי נינוה היא עויר גדולה. נינוה היתה מהלך (ארבעים) [שלשת] ימים. והיו שנים עשר שווקים, וכל שוק ושוק היו בו שניים עשר אלף בני חצרות, וכל חצר י"ב בתים, וכל בית ובית שנים עשר גבורים, וכל גבור היו לו י"ב בנים, והיה יונה מכריז בשוק והיה קולו נשמע מהלך ארבעים יום והיו שומעים קולו כל בית ובית, באותה שעה הניע הדבר לאסנפר מלך נינוה:

 
 

מחשב

משתמש רגיל
בהגהות אשרי כתב דרך שרוב בני העיר משתמשים בו.
 

אי בעית סברא

משתמש רגיל
רק  לדייק ששיטתם היא דרך המיועדת לרבים ולא רבים בפועל 

ועכשיו נשאלת השאלה לכמה אנשים צריך להיות מיועד ?
 
 

מיכה

משתמש ותיק
אי בעית סברא אמר:
רק  לדייק ששיטתם היא דרך המיועדת לרבים ולא רבים בפועל 

ועכשיו נשאלת השאלה לכמה אנשים צריך להיות מיועד ?
אתה מתכוון כנראה לדעת החולקים וסוברים שלא צריך ס"ר.  אך האמת תורה דרכה שאף אחד מראשונים לא כתב שרה"ר צריך שיהיו בה ס"ר בכל יום. רש"י ובעה" ת רק הצריכו שתהיה דרך ראשית שמשמשת ס"ר תושבים.  מי שכתב שהם הצריכו ס"ר בבל יום זה הרמב"ן שחולק על שיטתם וכנראה היה לפניו גירסא משובשת בס' התרומה.
 
 

אחד הלויים

משתמש ותיק
fantian אמר:
וא"כ בכמה אנשים או באיזה אופן יחשב רה"ר?
לא תלוי במספר מציאותי אלא כל דרך כבושה רחבה ט"ז אמה ויש רשות לכל אדם ללכת שם ואין מי שמונע ממנו זה רה"ר
 

מחשב

משתמש רגיל
אי בעית סברא אמר:
רק  לדייק ששיטתם היא דרך המיועדת לרבים ולא רבים בפועל 

ועכשיו נשאלת השאלה לכמה אנשים צריך להיות מיועד ?

הלא כתבתי שבהגהות אשרי פ"א עירובין, כתב שיהיה מיועד "לרוב" בני העיר.

(ולכאורה כל סרטיא הוי רשה"ר)
 
חלק עליון תַחתִית