למה לא הניחו פעם חנוכה בעששית?

נתן הבבלי

משתמש ותיק
"הניח חנוני את נרו מבחוץ - חנוני חייב. רבי יהודה אומר: בנר חנוכה פטור", צ"ב מדוע פטור הרי יש באפשרותו להניח את הנר חנוכה בתוך עששית כפי המנהג כיום, ולא היה נשרף, (וודאי שהיה עששית שקופה כמ"ש לגבי צואה בעששית).
 

יעקב שלם

משתמש ותיק
נתן הבבלי אמר:
"הניח חנוני את נרו מבחוץ - חנוני חייב. רבי יהודה אומר: בנר חנוכה פטור", צ"ב מדוע פטור הרי יש באפשרותו להניח את הנר חנוכה בתוך עששית כפי המנהג כיום, ולא היה נשרף, (וודאי שהיה עששית שקופה כמ"ש לגבי צואה בעששית).

ואיך לא נכבה ברוח?
 

חימקו

משתמש ותיק
נתן הבבלי אמר:
"הניח חנוני את נרו מבחוץ - חנוני חייב. רבי יהודה אומר: בנר חנוכה פטור", צ"ב מדוע פטור הרי יש באפשרותו להניח את הנר חנוכה בתוך עששית כפי המנהג כיום, ולא היה נשרף, (וודאי שהיה עששית שקופה כמ"ש לגבי צואה בעששית).
אה"נ. אפשר לומר על זה 'כולי האי לא אטרחוה רבנן' שלא הצריכו אותו להניח מעל גמל ורוכבו, אף כאן לא הצריכו אותו להדליק בעששית.
 

נתן הבבלי

משתמש ותיק
פותח הנושא
יעקב שלם אמר:
נתן הבבלי אמר:
"הניח חנוני את נרו מבחוץ - חנוני חייב. רבי יהודה אומר: בנר חנוכה פטור", צ"ב מדוע פטור הרי יש באפשרותו להניח את הנר חנוכה בתוך עששית כפי המנהג כיום, ולא היה נשרף, (וודאי שהיה עששית שקופה כמ"ש לגבי צואה בעששית).

ואיך לא נכבה ברוח?
פתילה עבה
וכמעשה שרואה אני כל שנה לידי
 
 
חלק עליון תַחתִית