אמן של ברכת כהנים

כבוד שמים

משתמש ותיק
באגרות משה הוכיח מהירו' בביהכנ"ס שכולה כהנים "ומי עונין אחריהן, נשים וקטנים" שהאמן שלברכת כהנים הוא חלק בלתי נפרד מהברכה. (כך הסברא הפשוטה, ע"פ ביאור המשנ"ב סי' קס"ז שהאמן הוא השלמת הברכה). ולפ"ז יש לדון שעונין אותו גם במקום שאסור להפסיק לסתם אמן, כיון שהוא אמן דאו', ועכ"פ במקום שמפסיקים לאמן של הקל הקדוש.
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
כבוד שמים אמר:
באגרות משה הוכיח מהירו' בביהכנ"ס שכולה כהנים "ומי עונין אחריהן, נשים וקטנים" שהאמן שלברכת כהנים הוא חלק בלתי נפרד מהברכה. (כך הסברא הפשוטה, ע"פ ביאור המשנ"ב סי' קס"ז שהאמן הוא השלמת הברכה). ולפ"ז יש לדון שעונין אותו גם במקום שאסור להפסיק לסתם אמן, כיון שהוא אמן דאו', ועכ"פ במקום שמפסיקים לאמן של הקל הקדוש.
חס ושלום דאורייתא, איה נצטוו ישראל על זה?
 
 

אהרן. ו.

משתמש רגיל
כמעיין המתגבר אמר:
חס ושלום דאורייתא, איה נצטוו ישראל על זה?
ראשית, עיין באגרו"מ שם ותראה שמיירי לדעת ספר החרדים שיש צווי על ישראל לקבל ברכת כהנים, וא"כ כיון שהאמן הוא חלק מהברכה נצטוו גם על זה.
ומלבד זאת עיין בקרית ספר להמבי"ט (תפילה פי"ד), שיש חיוב מן התורה לענות אמן על כל ברכה שחיובה מן התורה, וכגון ברכת המזון, וברכת כהנים.
כבוד שמים אמר:
ולפ"ז יש לדון שעונין אותו גם במקום שאסור להפסיק לסתם אמן, כיון שהוא אמן דאו', ועכ"פ במקום שמפסיקים לאמן של הקל הקדוש.
אכן באגרות משה (או"ח ח"ד סימן כא אות ב) מבואר שאף באמצע קרי"ש יכול לענות אמן זה.
 
חלק עליון תַחתִית