כל הכבוד
רק שלא הבנתי מה כ"כ דחוף להציע לנשים לספור בברכה ,הרי המחבר כותב שלא יברכו [חשש של לא תשא]
ואם יש אשה שרוצה לברך יכולה לברך כהרמ"א ,אבל למה צריך להכניס אותה לזה?
|
---|
גם אתה לומד דף היומי? אתה לא לבד! הצטרף לקהילת לומדי דף היומי בפורום לתורה, רכוש ידיעות מחבריך, הענק להם מידיעותיך, ותעשיר את לימוד הדף שלך ושל עוד מאות חברי הפורום. מחכים לך,
היכנס עכשיו >>>
|
כל הכבוד
זה ממש לא אותו דבר שאמרת קודם לכן, שאמרת ש- 1,2,3,5 אינו ספירה ועכשיו אתה אומר ש 5,6,7 אינו ספירה.
יכול להיות שאין טעם לספירתו, אבל מיקרי ספירה, ומקיים מצווה.פינחס רוזנצוויג כתב: ↑26 מאי 2022, 16:12אבל לכאורה צודק הרב @יושב אוהלים שאם אין סוף לספירה, הרי שלא התחילה, כי לא רצתה תורה שיספור סתם, אלא שיספור כדי שיגיע לחג השבועות, ואם לא יגיע, אין טעם בספירתו.
'שמא' מפני שבני אשכנז יוצאים ביד רמ"א?...יהודה היהודי כתב: ↑26 מאי 2022, 16:17ואם יש אשה שרוצה לברך יכולה לברך כהרמ"א ,אבל למה צריך להכניס אותה לזה?
ומה עם ספק ברכות להקל?לבי במערב כתב: ↑26 מאי 2022, 21:18'שמא' מפני שבני אשכנז יוצאים ביד רמ"א?...יהודה היהודי כתב: ↑26 מאי 2022, 16:17ואם יש אשה שרוצה לברך יכולה לברך כהרמ"א ,אבל למה צריך להכניס אותה לזה?
אבל לא הסברת למה זה נקרא ספירה וזה לא.דברי יושר כתב: ↑26 מאי 2022, 19:48יכול להיות שאין טעם לספירתו, אבל מיקרי ספירה, ומקיים מצווה.פינחס רוזנצוויג כתב: ↑26 מאי 2022, 16:12אבל לכאורה צודק הרב @יושב אוהלים שאם אין סוף לספירה, הרי שלא התחילה, כי לא רצתה תורה שיספור סתם, אלא שיספור כדי שיגיע לחג השבועות, ואם לא יגיע, אין טעם בספירתו.
אין אנו מצווים לקיים את טעם המצוות, אלא את הציווים עצמם.
כמדומני שהסברתי באריכות, אנסה שוב.יושב אוהלים כתב: ↑26 מאי 2022, 22:05אבל לא הסברת למה זה נקרא ספירה וזה לא.דברי יושר כתב: ↑26 מאי 2022, 19:48יכול להיות שאין טעם לספירתו, אבל מיקרי ספירה, ומקיים מצווה.פינחס רוזנצוויג כתב: ↑26 מאי 2022, 16:12
אבל לכאורה צודק הרב @יושב אוהלים שאם אין סוף לספירה, הרי שלא התחילה, כי לא רצתה תורה שיספור סתם, אלא שיספור כדי שיגיע לחג השבועות, ואם לא יגיע, אין טעם בספירתו.
אין אנו מצווים לקיים את טעם המצוות, אלא את הציווים עצמם.
למה 1,2,3 ותו לא נקרא ספירה ו- ,4,5,6... עד 49 שמתחיל לספור וסופר עד הסוף לא נקרא ספירה.
מהי השאלה המוזרה הזו?
יהודה היהודי כתב: ↑27 מאי 2022, 01:20
אבל המציאות היא שאנן [נשים יוצאי אשכנז בתשפ"ב]לא נהיגי לספור ספירת העומר,ולכן שאלתי מה העניין לעורר את הנשים לספור ,ולסמוך על הרמ"א
פשוט: מפני שאנו סומכים עליו. כמה מפתיע...
יש הבדל בין לסמוך לבין לעודד.
יהודה היהודי כתב: ↑27 מאי 2022, 01:20אבל המציאות היא שאנן [נשים יוצאי אשכנז בתשפ"ב] לא נהיגי לספור ספירת העומר,ולכן שאלתי מה העניין לעורר את הנשים לספור ,ולסמוך על הרמ"א
והיינו הערתי דלעיל:
למה שיעודדו? כן הי' המנהג הפשוט. אם קיימת חלישות במנהג (ולא שנתבטל ע"י גדולי־ישראל) - יש לעודדו, ככל ענין של תומ"צ.
כוונתי היא:
מנין לך חידוש גדול כזה?
אכן, אך לא באיזו מצוה היא רוצה לברך.
משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot], ההוא סבא, חייל של הרבי, מוטי חיים, מיץ תפוחים, פינחס רוזנצוויג, שמואל101 | 8 אורחים