אז אתם אומרים שיהודי שכרגע עובד במשטרה צריך להורות לו שיפרוש לאלתר?ראש הכולל אמר:לפעול נגד ד"ת מהיכ"ת
חסד ומשפט אמר:אז אתם אומרים שיהודי שכרגע עובד במשטרה צריך להורות לו שיפרוש לאלתר?ראש הכולל אמר:לפעול נגד ד"ת מהיכ"ת
ימר אמר:חסד ומשפט אמר:אז אתם אומרים שיהודי שכרגע עובד במשטרה צריך להורות לו שיפרוש לאלתר?ראש הכולל אמר:לפעול נגד ד"ת מהיכ"ת
אכן כן.
אבל יכול לעבוד במחשבים, בהספקת אוכל וכדו'
למה לא? גם בזמן המדבר ובזמן שישבנו לבטח בארצנו אני מאמין שלא היה למשטרה משעמם.חסד ומשפט אמר:אבל עפ"י הלכה האם מותר לתת דו"ח?
רוצה להיות ירא שמים אמר:למה לא? גם בזמן המדבר ובזמן שישבנו לבטח בארצנו אני מאמין שלא היה למשטרה משעמם.חסד ומשפט אמר:אבל עפ"י הלכה האם מותר לתת דו"ח?
סאדיגורא אמר:רוצה להיות ירא שמים אמר:למה לא? גם בזמן המדבר ובזמן שישבנו לבטח בארצנו אני מאמין שלא היה למשטרה משעמם.חסד ומשפט אמר:אבל עפ"י הלכה האם מותר לתת דו"ח?
נתנו דוחות = גזלו מיהודים במדבר?
רוצה להיות ירא שמים אמר:זה ברור שכל מערכת חברתית חייבת לחיות עם חוקים
אלי מאירי אמר:הדיון צריך לענ"ד להיות על סמכות תקנות שבעת טובי העיר וכדו'
סאדיגורא אמר:רוצה להיות ירא שמים אמר:זה ברור שכל מערכת חברתית חייבת לחיות עם חוקים
גם אם כן, זה לא אומר שמותר.
וכמו שאמרת כל עוד זה לא נוגד את התורה, לא נוגד את התורה לעבור על כמה וכמה מחוקי המדינה.
רוצה להיות ירא שמים אמר:סאדיגורא אמר:רוצה להיות ירא שמים אמר:זה ברור שכל מערכת חברתית חייבת לחיות עם חוקים
גם אם כן, זה לא אומר שמותר.
וכמו שאמרת כל עוד זה לא נוגד את התורה, לא נוגד את התורה לעבור על כמה וכמה מחוקי המדינה.
למה לא? מישהו צריך לעשות את זה.
וכוונתי הייתה שחוק נוגד את התורה אסור לך לעשותו. ולא שאם תעבור על החוק לא תעבור על התורה.
הוא לא חייב להכותחסד ומשפט אמר:האם מותר ליהודדי שומר תורה ומצוות עפ"י הלכה לעבוד במשטרה, אם נניח שאין לו משמרת בשבת, והוא מקפיד על כשרות וכו'.
אבל עפ"י הלכה האם מותר לתת דו"ח?
או למשל כאשר יש הפגנה, לא משנה מי נגד מי, לקחת אנשים ולהכות אותם-האם יש לזה מקום בתורת משה?
או אז יפוטר!לישועתך קויתי השם אמר:הוא לא חייב להכותחסד ומשפט אמר:האם מותר ליהודדי שומר תורה ומצוות עפ"י הלכה לעבוד במשטרה, אם נניח שאין לו משמרת בשבת, והוא מקפיד על כשרות וכו'.
אבל עפ"י הלכה האם מותר לתת דו"ח?
או למשל כאשר יש הפגנה, לא משנה מי נגד מי, לקחת אנשים ולהכות אותם-האם יש לזה מקום בתורת משה?
לישועתך קויתי השם אמר:אם השוטר לא "משתגע" מה"כוח" שיש לו, וכל מעשיו ע"פ התורה, ייתכן שזה מצוה להיות שוטר, כיון שהוא שומר על יהודים, ודואג לסדר הציבורי
זה שהתורה לא מענישה על אי חגירת חגורה/סורגים וכו' ,חסד ומשפט אמר:נקח דוגמא פשוטה,
שוטר שנותן דוח על אי חגירת חגורה במהלך נסיעה,
לכאור' אין לזה מקום על פי דין תורה, כמו שלא נעניש אדם שלא שם סורגים, או גלאי אש בביתו.
נמצא שזה גזל גמור.
וצ"ע גדול כי זה נוגע לאלפי שומרי תו"מ.
אם מר יכול לפסוק בעצמו (ואף ללא שום מקור!), לשם מה ניטע האשכול מעיקרו?!חסד ומשפט אמר:נקח דוגמא פשוטה,
יעכ אמר:אין מצב אם המפקד יגיד לך לחלל שבת מה תעשה וכו'
מה שתגיד אמת אמר:יעכ אמר:אין מצב אם המפקד יגיד לך לחלל שבת מה תעשה וכו'
בדרך כלל זה פיקוח נפש ומותר
בתקופת האינקווזיציה היו יהודים שהלכו להיות כומרים ובישופים והביאו הרבה תועלת.חסד ומשפט אמר:האם מותר ליהודדי שומר תורה ומצוות עפ"י הלכה לעבוד במשטרה, אם נניח שאין לו משמרת בשבת, והוא מקפיד על כשרות וכו'.
אבל עפ"י הלכה האם מותר לתת דו"ח?
או למשל כאשר יש הפגנה, לא משנה מי נגד מי, לקחת אנשים ולהכות אותם-האם יש לזה מקום בתורת משה?
חסד ומשפט אמר:נקח דוגמא פשוטה,
שוטר שנותן דוח על אי חגירת חגורה במהלך נסיעה,
לכאור' אין לזה מקום על פי דין תורה, כמו שלא נעניש אדם שלא שם סורגים, או גלאי אש בביתו.
נמצא שזה גזל גמור.
וצ"ע גדול כי זה נוגע לאלפי שומרי תו"מ.