ערכתי את תשובתי מחדש. תעיין.יצחק אמר:גם לי נראה כך מסברא, אבל בכ"ז אני חושש כי יש סברא לומר שכל דבר שהוא חלק מהקורה הרי הסכך נשען גם עליו ודו"ק,
כן, זה למעשה, מי שיש לו ציטוט מספר מוסמך בבקשה להעלות
זה שהחזו"א כותב בספר להחמיר דלא כמג"א וגר"א זה מפורש [כמובן גם לא כמו האחרונים שבכלל הקילו במעמיד, אבל אי"ז נוגע לענין, יען החזו"א כתב שאם מחמירים במעמיד אין הפרש בין מעמיד לבין מעמיד למעמיד].יוסף יוסף אמר:הסוכה של החזוא היתה עשויה מברגים!!!
התקבל מעדות הנגר שהיה כל שנה מעמיד לו את הסוכה!
אבי שיחי' שמע מכלי ראשון
אין ענין להגיד סברות ללא מקורות, צריך לראות את הפוסקים ואז להגיד דעות.מכל מלמדי השכלתי אמר:אם הבנתי נכון כוונתך לחבר שתי קורות לקורה אחת ארוכה.
אם כן. אם הסכך מונח על הקורות זה מעמיד דמעמיד.
כי לא משנה אם הברגים מחברים את הקורה מהצדדים לקיר וכדומה או שהם מחברים את הקורה לקורה אחרת.
אם שאלתך היא לעשות שתי קורות לקורה אחת עבה אולי יש לחלק ולאסור לכתחילה. אם קורה אחת לא יכולה להחזיק את הסכך לבדה באופן שהסוכה תהיה כשרה. ואם זה לתוספת נוי כגון שלא יהיה לקרש בטן ודאי כשר
אם זה למעשה תשאל מישהו מוסמך
ודאי החזו''א סובר לדינא שמעמיד מותר, כפי שאף המ''ב כתב לעיקר הדין בסימן תר''ל, אלא שסובר דלהשיטות שמעמיד בדבר המקבל טומאה ה''ה מעמיד דמעמיד ואין חילוק ביניהם. בסוף ימיו החמיר החזו''א לעצמו לחשוש לשיטות שמעמיד פסול, וכמובן גם במעמיד דמעמיד כפי שיטתו.יוסף יוסף אמר:הסוכה של החזוא היתה עשויה מברגים!!!
התקבל מעדות הנגר שהיה כל שנה מעמיד לו את הסוכה!
אבי שיחי' שמע מכלי ראשון
כאן זה פורום ולא בית הוראה...יהודי אמר:אין ענין להגיד סברות ללא מקורות, צריך לראות את הפוסקים ואז להגיד דעות.מכל מלמדי השכלתי אמר:אם הבנתי נכון כוונתך לחבר שתי קורות לקורה אחת ארוכה.
אם כן. אם הסכך מונח על הקורות זה מעמיד דמעמיד.
כי לא משנה אם הברגים מחברים את הקורה מהצדדים לקיר וכדומה או שהם מחברים את הקורה לקורה אחרת.
אם שאלתך היא לעשות שתי קורות לקורה אחת עבה אולי יש לחלק ולאסור לכתחילה. אם קורה אחת לא יכולה להחזיק את הסכך לבדה באופן שהסוכה תהיה כשרה. ואם זה לתוספת נוי כגון שלא יהיה לקרש בטן ודאי כשר
אם זה למעשה תשאל מישהו מוסמך
הרב השואל שאל שאלה מעשית, לא עונים בלי לדעת היטב היטב.
ציינתי מפורש שאם זו שאלה מעשית שישאל מישהו מוסמך.יהודי אמר:ציינתי מפורש ששאלו כאן שאלה מעשית וצריך להיזהר.
מצטער. אמנם למדתי את הסוגיא הזו גם השנה בש"ע ובמ"ב אך לא ראיתי התייחסות מפורשת לשאלה הזו.יהודי אמר:לא יודע מה הענין כאשר לא רואים את מקורות הדין בפנים.