האם אפשר לקחת שתי קורות ולעשות מהם קורה אחת ע"י חיבור ברגים באמצע? זה יהיה "מעמיד" או "מעמיד דמעמיד"?

יצחק

משתמש ותיק
אפשר לקחת שתי קורות ולעשות מהם קורה אחת ע"י חיבור ברגים באמצע? זה יהיה "מעמיד" או "מעמיד דמעמיד"
 

מכל מלמדי השכלתי

משתמש ותיק
אם הבנתי נכון כוונתך לחבר שתי קורות לקורה אחת ארוכה.
אם כן. אם הסכך מונח על הקורות זה מעמיד דמעמיד.

כי לא משנה אם הברגים מחברים את הקורה מהצדדים לקיר וכדומה או שהם מחברים את הקורה לקורה אחרת.

אם שאלתך היא לעשות שתי קורות לקורה אחת עבה אולי יש לחלק ולאסור לכתחילה. אם קורה אחת לא יכולה להחזיק את הסכך לבדה באופן שהסוכה תהיה כשרה. ואם זה לתוספת נוי כגון שלא יהיה לקרש בטן ודאי כשר

אם זה למעשה תשאל מישהו מוסמך
 

יצחק

משתמש ותיק
פותח הנושא
גם לי נראה כך מסברא, אבל בכ"ז אני חושש כי יש סברא לומר שכל דבר שהוא חלק מהקורה הרי הסכך נשען גם עליו ודו"ק,

כן, זה למעשה, מי שיש לו ציטוט מספר מוסמך בבקשה להעלות
 

מכל מלמדי השכלתי

משתמש ותיק
יצחק אמר:
גם לי נראה כך מסברא, אבל בכ"ז אני חושש כי יש סברא לומר שכל דבר שהוא חלק מהקורה הרי הסכך נשען גם עליו ודו"ק,

כן, זה למעשה, מי שיש לו ציטוט מספר מוסמך בבקשה להעלות
ערכתי את תשובתי מחדש. תעיין.
 

יהודי

משתמש ותיק
כמדומה שהוא ודאי מעמיד דמעמיד, למעשה הסכך עומד על הקורה ולא על המסמר.
ראה סי' תרכט ס"ח שעל הציור שלכם בדיוק היקל המג"א במעמיד דמעמיד. וע"ז קאי דברי החזו"א (קמג - ב).
 

יוסף יוסף

משתמש ותיק
הסוכה של החזוא היתה עשויה מברגים!!!
התקבל מעדות הנגר שהיה כל שנה מעמיד לו את הסוכה!
אבי שיחי' שמע מכלי ראשון
 

יהודי

משתמש ותיק
יוסף יוסף אמר:
הסוכה של החזוא היתה עשויה מברגים!!!
התקבל מעדות הנגר שהיה כל שנה מעמיד לו את הסוכה!
אבי שיחי' שמע מכלי ראשון
זה שהחזו"א כותב בספר להחמיר דלא כמג"א וגר"א זה מפורש [כמובן גם לא כמו האחרונים שבכלל הקילו במעמיד, אבל אי"ז נוגע לענין, יען החזו"א כתב שאם מחמירים במעמיד אין הפרש בין מעמיד לבין מעמיד למעמיד].
אז אם הסיפור מוסמך מבואר שלא נהג למעשה כפי שכתב בספר, מעניין.
 

יהודי

משתמש ותיק
מכל מלמדי השכלתי אמר:
אם הבנתי נכון כוונתך לחבר שתי קורות לקורה אחת ארוכה.
אם כן. אם הסכך מונח על הקורות זה מעמיד דמעמיד.

כי לא משנה אם הברגים מחברים את הקורה מהצדדים לקיר וכדומה או שהם מחברים את הקורה לקורה אחרת.

אם שאלתך היא לעשות שתי קורות לקורה אחת עבה אולי יש לחלק ולאסור לכתחילה. אם קורה אחת לא יכולה להחזיק את הסכך לבדה באופן שהסוכה תהיה כשרה. ואם זה לתוספת נוי כגון שלא יהיה לקרש בטן ודאי כשר

אם זה למעשה תשאל מישהו מוסמך
אין ענין להגיד סברות ללא מקורות, צריך לראות את הפוסקים ואז להגיד דעות.
הרב השואל שאל שאלה מעשית, לא עונים בלי לדעת היטב היטב.
 

דרומאי

משתמש ותיק
יוסף יוסף אמר:
הסוכה של החזוא היתה עשויה מברגים!!!
התקבל מעדות הנגר שהיה כל שנה מעמיד לו את הסוכה!
אבי שיחי' שמע מכלי ראשון
ודאי החזו''א סובר לדינא שמעמיד מותר, כפי שאף המ''ב כתב לעיקר הדין בסימן תר''ל, אלא שסובר דלהשיטות שמעמיד בדבר המקבל טומאה ה''ה מעמיד דמעמיד ואין חילוק ביניהם. בסוף ימיו החמיר החזו''א לעצמו לחשוש לשיטות שמעמיד פסול, וכמובן גם במעמיד דמעמיד כפי שיטתו.
 

דרומאי

משתמש ותיק
יהודי אמר:
מכל מלמדי השכלתי אמר:
אם הבנתי נכון כוונתך לחבר שתי קורות לקורה אחת ארוכה.
אם כן. אם הסכך מונח על הקורות זה מעמיד דמעמיד.

כי לא משנה אם הברגים מחברים את הקורה מהצדדים לקיר וכדומה או שהם מחברים את הקורה לקורה אחרת.

אם שאלתך היא לעשות שתי קורות לקורה אחת עבה אולי יש לחלק ולאסור לכתחילה. אם קורה אחת לא יכולה להחזיק את הסכך לבדה באופן שהסוכה תהיה כשרה. ואם זה לתוספת נוי כגון שלא יהיה לקרש בטן ודאי כשר

אם זה למעשה תשאל מישהו מוסמך
אין ענין להגיד סברות ללא מקורות, צריך לראות את הפוסקים ואז להגיד דעות.
הרב השואל שאל שאלה מעשית, לא עונים בלי לדעת היטב היטב.
כאן זה פורום ולא בית הוראה...
 

מכל מלמדי השכלתי

משתמש ותיק
יהודי אמר:
לא יודע מה הענין כאשר לא רואים את מקורות הדין בפנים.
מצטער. אמנם למדתי את הסוגיא הזו גם השנה בש"ע ובמ"ב אך לא ראיתי התייחסות מפורשת לשאלה הזו.

מצטער. אין לי אוצר החכמה וכיוצ"ב כדי לעשות חיפוש ולמצוא מקורות חשובים יותר או חשובים פחות.

מצטער. מה שיש לי זו רק סברא של מישהו שמידי פעם יוצא לו לפתוח ספר.

אז כתבתי מה שחשבתי וסיימתי שלמעשה צריך לשאול מישהו מוסמך.

אם עשיתי שלא כהוגן אני מצטער עוד פעם...
 

יהודי

משתמש ותיק
תירגע בבקשה, הכל בסדר וב"ה אתה תורם הרבה, מותר להגיד ביקורת עניינית ולא אישית ח"ו, רק כתבתי שכאשר שואלים למעשה צריך לבדוק את מקור הדין.
ולענ"ד גם כאשר מדברים בלימוד סתם כך, וזה לא קשור לאוצר החכמה (גם לי אין כעת). אני הקטן משתדל לא לענות אם אין לי היכרות מינימלית עם מקור הדין.
 
חלק עליון תַחתִית