צבי הירש אמר:למה באפשרות כובע ללא חליפה נכתב "עפ"י רוב" ובאפשרות כובע וחליפה לא נכתב "עפ"י רוב"?
ממה נפשך, אם דרכם של עוני סקר לענות לפי הרוב, הרי שלא צריך לכתוב זאת
ואם דרכם לענות לפי מה שהם רוצים שיהיה עפ"י רוב... הרי שצריך להתנות זאת גם באפשרות הראשונה
לא הבנתיחיים כץ אמר:צבי הירש אמר:למה באפשרות כובע ללא חליפה נכתב "עפ"י רוב" ובאפשרות כובע וחליפה לא נכתב "עפ"י רוב"?
ממה נפשך, אם דרכם של עוני סקר לענות לפי הרוב, הרי שלא צריך לכתוב זאת
ואם דרכם לענות לפי מה שהם רוצים שיהיה עפ"י רוב... הרי שצריך להתנות זאת גם באפשרות הראשונה
מה שמעניין לדעת האם הוא מקפיד על כך
והרי מי שעפ"י רוב לא מטריח את עצמו ללבוש חליפה הרי שהוא בכלל הקטגוריה של ה"לא מקפידים"
וכן להפך...
אם כדבריך לכאו' ה"ה בתפילהמודים דרבנן אמר:על פניו אין היום טעם בלבישת כובע. לא נהוג לבוא כך לפני המלך, בשונה מעד לפני חמישים שנה שהיה הדבר נפוץ.
ברור,צבי הירש אמר:לא הבנתיחיים כץ אמר:צבי הירש אמר:למה באפשרות כובע ללא חליפה נכתב "עפ"י רוב" ובאפשרות כובע וחליפה לא נכתב "עפ"י רוב"?
ממה נפשך, אם דרכם של עוני סקר לענות לפי הרוב, הרי שלא צריך לכתוב זאת
ואם דרכם לענות לפי מה שהם רוצים שיהיה עפ"י רוב... הרי שצריך להתנות זאת גם באפשרות הראשונה
מה שמעניין לדעת האם הוא מקפיד על כך
והרי מי שעפ"י רוב לא מטריח את עצמו ללבוש חליפה הרי שהוא בכלל הקטגוריה של ה"לא מקפידים"
וכן להפך...
יש יהודים שמקפידים כל ימיהם לברך בכובע על הראש, לקיים ענין עיטוף, ומעולם לא בירכו ללא כובע
אין להם אפשרות להשתתף בסקר זה?
עוד סקר..חיים כץ אמר:כידוע כתב במשנ"ב שצריך לחבוש כובע לברכהמ"ז וכתב עוד למדקדקים גם מלבוש עליון
ויש רבים שלא חוששים לכך היום
ולא נתבאר טעמם כראוי
אשמח לשמוע ולדון בעניין.
ואת מטרת שאר הסקרים שיש כאן אתה כן מבין?מענה לשון אמר:לאחה"מ מה מטרת הסקר הילדותי הזה?
וחכם ברמיזא..לחשוב חשבונות אמר:ואת מטרת שאר הסקרים שיש כאן אתה כן מבין?מענה לשון אמר:לאחה"מ מה מטרת הסקר הילדותי הזה?
מענה לשון אמר:עוד סקר..
לאחה"מ מה מטרת הסקר הילדותי הזה?
חיים כץ אמר:כידוע כתב במשנ"ב שצריך לחבוש כובע לברכהמ"ז וכתב עוד למדקדקים גם מלבוש עליון
ויש רבים שלא חוששים לכך היום
ולא נתבאר טעמם כראוי
אשמח לשמוע ולדון בעניין.
כדיתבון אמר:יתכן שכובע בלי חליפה יותר גרוע מבלי כובע או חליפה בכלל, כיון שהוא נראה מוזר ואינו דרך כבוד. והפוסקים שדיברו על בגד עליון, לא נראה שהכוונה שבלי הבגד העליון היו לבושים עם חולצה לבד. ויתכן גם שיש יותר ענין בחליפה בלי כובע מבכובע בלי חליפה. וע"ע בס' מעדני אשר ברכות סימן מ"ה מש"כ בזה.
מענה לשון אמר:עוד סקר..חיים כץ אמר:כידוע כתב במשנ"ב שצריך לחבוש כובע לברכהמ"ז וכתב עוד למדקדקים גם מלבוש עליון
ויש רבים שלא חוששים לכך היום
ולא נתבאר טעמם כראוי
אשמח לשמוע ולדון בעניין.
לאחה"מ מה מטרת הסקר הילדותי הזה?
לבדוק בציבור אם הם מדקדקים בקלה כבחמורה או לא? (גם אם נניח שרובם ישיבו בחיוב, אינך יודע זאת מלכתחילה)
להרגיש יותר בנוח שעוד אנשים לא מקפידים?
ובכלל איזה ערך מוסף יש לסקר במקום לפתוח ולשאול פשוט, האם יש מי שאינו מקפיד לחבוש וכו' בגלל סברא או שיטה אחרת שמקילה? לא עדיף בצורה הזו?
קצת קשה: כתב המשנ"ב: כתב המ"א בשם הב"ח ירא שמים לא יברך במצנפת רק ישים הכובע על ראשו ויש שנוהגים ג"כ להתעטף בבגד עליון וכו..חיים כץ אמר:כידוע כתב במשנ"ב שצריך לחבוש כובע לברכהמ"ז וכתב עוד למדקדקים גם מלבוש עליון
לבי במערב אמר:ראה ערוה"ש שם ה"ד. ואף המשנ"ב רמז כן בקצירת א'מריו.
חיים כץ אמר:כידוע כתב במשנ"ב שצריך לחבוש כובע לברכהמ"ז וכתב עוד למדקדקים גם מלבוש עליון
ויש רבים שלא חוששים לכך היום
ולא נתבאר טעמם כראוי
אשמח לשמוע ולדון בעניין.
תבדוק שובציון הלא תשאלי אמר:חיים כץ אמר:כידוע כתב במשנ"ב שצריך לחבוש כובע לברכהמ"ז וכתב עוד למדקדקים גם מלבוש עליון
ויש רבים שלא חוששים לכך היום
ולא נתבאר טעמם כראוי
אשמח לשמוע ולדון בעניין.
שואלים החברים פה : למה לא הבאת אפשרות רביעית - לא כובע ולא חליפה ???
חיים ושלום אמר:באורחות רבינו כתוב שהחזו"א היה מברך ללא כובע
האם כוונתך לזה?חיים כץ אמר:חיים ושלום אמר:באורחות רבינו כתוב שהחזו"א היה מברך ללא כובע
עיין מה שנכתב לעיל ממרן הגרח"ק שליט"א
??
א"כ מה הראיה לדעת החזו"א?זכרונות אמר:שמעתי פעם על יהודי סוחר גדול שנכנס אל מרן שר התורה, ומרן אמר לו שיקפיד לברך ברה"מ בכובע וחליפה
זה קצת מעניין..חיים ושלום אמר:האם כוונתך לזה?חיים כץ אמר:חיים ושלום אמר:באורחות רבינו כתוב שהחזו"א היה מברך ללא כובע
עיין מה שנכתב לעיל ממרן הגרח"ק שליט"א
??
א"כ מה הראיה לדעת החזו"א?זכרונות אמר:שמעתי פעם על יהודי סוחר גדול שנכנס אל מרן שר התורה, ומרן אמר לו שיקפיד לברך ברה"מ בכובע וחליפה
א. נקודה מעניינת נוספת שהגר"ח לובש 'גרטל' בתפילה דלא כהחזו"א.חיים כץ אמר:זה קצת מעניין..חיים ושלום אמר:האם כוונתך לזה?חיים כץ אמר:עיין מה שנכתב לעיל ממרן הגרח"ק שליט"א
??
א"כ מה הראיה לדעת החזו"א?זכרונות אמר:שמעתי פעם על יהודי סוחר גדול שנכנס אל מרן שר התורה, ומרן אמר לו שיקפיד לברך ברה"מ בכובע וחליפה
לא יותר מזה.
או שנסיק שהחזו"א מכח תורתו הרשה "לעצמו" לוותר על ענין זה,
כמו שידוע על דברים רבים ותמוהים.