מן הסתם זה כבר מובא באחד מהאשכולות הרבים בנושא. אמנם בחיפוש פשוט לא מצאתי, וזה כנראה מעורב בהרבה מקומות.
לכאורה נראה לי מפשטות ההלכות ברמב"ם שהוא סובר כמו דעת הגאונים ומה שפסק לגבי קרבן פסח כעולא הוא משום שאז סוף הילוך אדם ביום שהולך ה' מילין אחר השקיעה. לא בדקתי מספיק.
אני מאמין שיש שטוענים שלא ייתכן שדעת הרמב"ם כן כי הבית יוסף לא פסק כך ו"לא מצינו שום ראשון שמביא דיעה החולקת על ר"ת" אבל אשמח אם יש מי שמוכיח מתוך דברי הרמב"ם עצמו שהוא סובר כר"ת.
נ.ב. אני מעדיף לא קישור להודעות באשכול אחר. אם יש משהו מסודר נא לצטטו.
לכאורה נראה לי מפשטות ההלכות ברמב"ם שהוא סובר כמו דעת הגאונים ומה שפסק לגבי קרבן פסח כעולא הוא משום שאז סוף הילוך אדם ביום שהולך ה' מילין אחר השקיעה. לא בדקתי מספיק.
אני מאמין שיש שטוענים שלא ייתכן שדעת הרמב"ם כן כי הבית יוסף לא פסק כך ו"לא מצינו שום ראשון שמביא דיעה החולקת על ר"ת" אבל אשמח אם יש מי שמוכיח מתוך דברי הרמב"ם עצמו שהוא סובר כר"ת.
נ.ב. אני מעדיף לא קישור להודעות באשכול אחר. אם יש משהו מסודר נא לצטטו.