צניעות בבית

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

איש תלמודי

משתמש ותיק
באיזה דברים ניתן להקל בבית (בזמני היתר ואין בחורים בבית), ובאיזה דברים צריך להקפיד גם בבית ?
למשל האם יש בעיה שהשרוול מתרומם מעל המרפק ? או שהחצאית לא מכסה את הברך ? צוואר פתוח מדי ? ללא גרביים ? וכו'
 

איש תלמודי

משתמש ותיק
פותח הנושא
יהודה יעקבזון אמר:
חוץ מכל ההקפדות,
צריך גם להקפיד לא להקפיד. [הבעל על האשה]
וכעת אני מעביר את המיקרופון לתלמידי החכמים וליודעים לומר את הכללים.
כמובן 
וחשבתי באמת להוסיף את השאלה הבאה 
באיזה צורה יש להעיר לאשה על ענייני  צניעות ?
 
 

עלה מבבל

משתמש ותיק
איש תלמודי אמר:
וחשבתי באמת להוסיף את השאלה הבאה 
באיזה צורה יש להעיר לאשה על ענייני  צניעות ?
שמעתי מאדם חשוב, ת"ח וחכם גדול, ששורש הכל הוא הקשר, ואם יש קשר טוב כבר אין צורך להעיר כ"כ אלא כל רמז מתקבל מיד, וכן הוא גם בחינוך, ועי' בזה היטב
 
 
לכאורה מקמחית מוכח שזה הנהגה מיוחדת ורוב הנשים לא נוהגות כך, ולכן רק היא זכתה לראות שני בניה כהנים גדולים
 

עלה מבבל

משתמש ותיק
פינחס רוזנצוויג אמר:
לכאורה מקמחית מוכח שזה הנהגה מיוחדת ורוב הנשים לא נוהגות כך, ולכן רק היא זכתה לראות שני בניה כהנים גדולים


שם קורות ביתה לא ראו, והיינו גם כאשר היתה לבד בחדר שינה וכדו'

[אגב, ראיתי שגם אמו של החזו"א נהגה כן, ואפי' כאשר רחצה עצמה היה פרוס מפה על ראשה]
 
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
עלה מבבל אמר:
ראיתי שגם אמו של החזו"א נהגה כן, ואפי' כאשר רחצה עצמה היה פרוס מפה על ראשה]
שמעתי מבני משפחת גריינימן שזה שקר וכזב והמצאה שלא היה ולא נברא.
 
 

צבי הירש

משתמש ותיק
איש תלמודי אמר:
באיזה דברים ניתן להקל בבית (בזמני היתר ואין בחורים בבית), ובאיזה דברים צריך להקפיד גם בבית ?
למשל האם יש בעיה שהשרוול מתרומם מעל המרפק ? או שהחצאית לא מכסה את הברך ? צוואר פתוח מדי ? ללא גרביים ? וכו'
כואב הלב שהגענו למצב נורא כזה שמה שמותר בבית מתירים ברחובות ובשווקים
ורוצים למצא בבית כל מיני היתרים....
כל מה שכתבתם [שרוול עד המרפק, חצאית עד הברך, צואר מגולה, גרביים בצבע רגל] ניתן להתיר בקושי בבית (בזמני היתר)
האם הפכנו לדתיים לייט?
 
 

ברוךווייס

משתמש ותיק
פינחס רוזנצוויג אמר:
בלי להכנס לויכוח אימוניונאלי,
דומני שאם היה נפוץ ההתר הנהוג בזמן הש"ס לגלות שערותיה לגמרי בביתה, היו הנשים צנועות שבעתיים ברחוב.

לא בטוחבכלל

יש הרבה מודרנים בארה"ב שנוהגים כך בבית וההופעה להם ברחוב לא משהו
 

מכל מלמדי השכלתי

משתמש ותיק
אשכול נפיץ שמן הסתם במהרה ינעל וימחק.
ובכל זאת אכתוב את דעתי.
מעיקר הדין בבית כשאין בנים גדולים כמעט הכל מותר.
אך יש להעיר ע"ז כדלהלן.
א. דווקא בזמנים שהיא טהורה (כי כשהיא נדה יש בזה כמה חילוקי דינים).
ב. דווקא כשלא אומר דברים שבקדושה
ג. דווקא כשאין ספרי קודש מגולים
ה. כ"ז מעיקר הדין כאמור. אבל מצד ההנהגה הראויה וכ"ש מצד הידור וחומרא. בוודאי יש על מה להקפיד בזה.
ו. בשביל שלום בית נצטוונו למחות שם ד' על מים. ואכמ"ל.
 

לעצמו נברא

משתמש ותיק
האג"מ יו"ד ח"ב סי' עה ד"ה ובדבר קול
כתב לגבי אשתו נדה לחלק בין דברים שדרכה לכסות בחוץ לדברים שדרכה לכסות בבית, אך לא כתב גדר ברור בזה.
 

עוד א'

משתמש רגיל
לעצמו נברא אמר:
האג"מ יו"ד ח"ב סי' עה ד"ה ובדבר קול
כתב לגבי אשתו נדה לחלק בין דברים שדרכה לכסות בחוץ לדברים שדרכה לכסות בבית, אך לא כתב גדר ברור בזה.

כמדומה שהגדר בזה הוא, מה שהציבור נוהג ולכאורה זה בדיוק מטרת האשכול.


 
 

יואלב

משתמש ותיק
צניעות זה אופי וטבע וכ"כ פריצות.
כבר ראיתי בשם ר' שלמה זלמן שאפ' נאמר גזל הגוי מותר צריך להתרחק מזה, וכן הח"ח בלשון הרע והגדול מכולם "ונתן לך רחמים ורחמך" שהוצרך התורה לתת רחמים אפ' במקום שמקיים מצוה כיון שסו"ס הורגים את כל היהודים בעיר הנדחת.
אשר ע"כ, בודאי שמידת הצניעות היא בעצם [וכגון ללעוס מסטיק בקולי קולות חסר דרך דרץ אפ' שאין אף אחד ה"ה צניעות.]
ואם יש זמן של גלוי צריך להיות דווקא במכוון כלפי בעלה, אבל להתנהג בהפקרות בצניעות...
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חלק עליון תַחתִית