לישועתך קויתי השם
משתמש ותיק
נפסק בשו"ע או"ח קנח, ד שיש ליטול ידים לכל דבר שטיבולו במשקה
ולא ראיתי שנוהגים כן
מה אתה נוהג בזה?
ולא ראיתי שנוהגים כן
מה אתה נוהג בזה?
תשתף אותנו בשמו. לפחות באישי.שניאור אמר:כי שמעתי מרב גדול זצ"ל
זה בעצם האפשרות שנוטל ידייםיעקב לב אמר:לענ"ד לכאורה צ"ל האפשרות הג: לא נוטל ידי, אך לא אוכל דבר שטיבולו במשקה בלא נטילה/ניגובו.
לישועתך קויתי השם אמר:מעניין שתוצאות הסקר לבינתיים - שהרוב נוטלים, וכשאני מסתכל סביבי, אני לא רואה שיש כמעט מי שנוטל...
איך תראה, אתה רואה אנשים מכרסמים תפוחים עם מי דבש?לישועתך קויתי השם אמר:מעניין שתוצאות הסקר לבינתיים - שהרוב נוטלים, וכשאני מסתכל סביבי, אני לא רואה שיש כמעט מי שנוטל...
אוכלים ארבעס בשלום זכר, מלפפון חמוץ בקידושיםפינחס רוזנצוויג אמר:איך תראה, אתה רואה אנשים מכרסמים תפוחים עם מי דבש?לישועתך קויתי השם אמר:מעניין שתוצאות הסקר לבינתיים - שהרוב נוטלים, וכשאני מסתכל סביבי, אני לא רואה שיש כמעט מי שנוטל...
אני ראיתי משהו טובל בסקויט בתה, הערתי לו שצריך לטול ידיו והוא התווכח איתי, אבל כללית כמעט שלא רואים אנשים שאוכלים דבר שטיבולו במשקה.
יכול להיות שאנשים לא שמים לב שאוכלים דבר שטיבולו במשקה. מ"מ, גם אתה שלא ראית נוטלים, כלום ראית שאוכלים ולא נוטלים, או שמא לא ראית נוטלים ואתה מניח שאוכלים. אם ראית אוכלים, הערת?שאלת?לישועתך קויתי השם אמר:לישועתך קויתי השם אמר:מעניין שתוצאות הסקר לבינתיים - שהרוב נוטלים, וכשאני מסתכל סביבי, אני לא רואה שיש כמעט מי שנוטל...
למה הדבר דומה אם תעשה סקר על מים אחרונים או על הקשבה לחזרת הש"ץ או על תפילה בכוונהלישועתך קויתי השם אמר:לישועתך קויתי השם אמר:מעניין שתוצאות הסקר לבינתיים - שהרוב נוטלים, וכשאני מסתכל סביבי, אני לא רואה שיש כמעט מי שנוטל...
זה מגיע כבר נגובאין חכמה אמר:אוכלים ארבעס בשלום זכר, מלפפון חמוץ בקידושיםפינחס רוזנצוויג אמר:לישועתך קויתי השם אמר:
הערינג בקידושים
בסקויט בתה, אכן.אין חכמה אמר:אוכלים ארבעס בשלום זכר, מלפפון חמוץ בקידושיםפינחס רוזנצוויג אמר:איך תראה, אתה רואה אנשים מכרסמים תפוחים עם מי דבש?לישועתך קויתי השם אמר:מעניין שתוצאות הסקר לבינתיים - שהרוב נוטלים, וכשאני מסתכל סביבי, אני לא רואה שיש כמעט מי שנוטל...
אני ראיתי משהו טובל בסקויט בתה, הערתי לו שצריך לטול ידיו והוא התווכח איתי, אבל כללית כמעט שלא רואים אנשים שאוכלים דבר שטיבולו במשקה.
הערינג בקידושים
הארבעס בשלום זכר והמלפפון החמוץ וההערינג בקידושים הם עם משקה טופח עליהם (בשעת האכילה)?אין חכמה אמר:אוכלים ארבעס בשלום זכר, מלפפון חמוץ בקידושים
הערינג בקידושים
דניאלי אמר:זה מגיע כבר נגובאין חכמה אמר:אוכלים ארבעס בשלום זכר, מלפפון חמוץ בקידושיםפינחס רוזנצוויג אמר:
הערינג בקידושים
אם הארבעס לא התייבשו כןדבש לפי אמר:הארבעס בשלום זכר והמלפפון החמוץ וההערינג בקידושים הם עם משקה טופח עליהם (בשעת האכילה)?אין חכמה אמר:אוכלים ארבעס בשלום זכר, מלפפון חמוץ בקידושים
הערינג בקידושים
אין הבדל בין יין לשמן (וסימנך יד שח"ט ד"ם..)אין חכמה אמר:דניאלי אמר:זה מגיע כבר נגובאין חכמה אמר:אוכלים ארבעס בשלום זכר, מלפפון חמוץ בקידושים
הערינג בקידושים
לגבי הארבעס, הרבה פעמים אתה צודק [לא תמיד]
ההערינג נגוב?
המלפפון חמוץ נגוב?
לא אצלי בבית הכנסת
[אם כי איני יודע אם יש מים בהערינג או שכולו שמן]
לאדניאלי אמר:אין הבדל בין יין לשמן (וסימנך יד שח"ט ד"ם..)אין חכמה אמר:דניאלי אמר:זה מגיע כבר נגוב
לגבי הארבעס, הרבה פעמים אתה צודק [לא תמיד]
ההערינג נגוב?
המלפפון חמוץ נגוב?
לא אצלי בבית הכנסת
[אם כי איני יודע אם יש מים בהערינג או שכולו שמן]
אלא שאני בד"כ נתקל בכל אלה יבשים
אפשר גם לצרף להקל אם נטל קודם התפילה ושמר על ידיו כמבואר בפוסקים
מסכים עמך.אין חכמה אמר:לאדניאלי אמר:אין הבדל בין יין לשמן (וסימנך יד שח"ט ד"ם..)אין חכמה אמר:לגבי הארבעס, הרבה פעמים אתה צודק [לא תמיד]
ההערינג נגוב?
המלפפון חמוץ נגוב?
לא אצלי בבית הכנסת
[אם כי איני יודע אם יש מים בהערינג או שכולו שמן]
אלא שאני בד"כ נתקל בכל אלה יבשים
אפשר גם לצרף להקל אם נטל קודם התפילה ושמר על ידיו כמבואר בפוסקים
"שמן" זה רק שמן זית
אין לי צד שמשתמשים בזה בשמן זית
או רק שמן [קנולה ודומיו] או גם מים
וצריך לברר המציאות
מאד מנומסים אצלך בבית כנסתפינחס רוזנצוויג אמר:הערינג ומלפפון חמוץ שנאכלים על ידי מזלג, אינם צריכים נטילה. (קנח יד)
לא, זה לצאת מן המחלוקת.לישועתך קויתי השם אמר:זה בעצם האפשרות שנוטל ידיים
אין צד בעולם שיש איסור ליטול.רואים שקוף אמר:לא, זה לצאת מן המחלוקת.לישועתך קויתי השם אמר:זה בעצם האפשרות שנוטל ידיים
גסות הרוח דנוטל לפירותדרומאי אמר:אין צד בעולם שיש איסור ליטול.רואים שקוף אמר:לא, זה לצאת מן המחלוקת.לישועתך קויתי השם אמר:זה בעצם האפשרות שנוטל ידיים
בודאי שלכו"ע אינו גסות הרוח לנהוג כפי דין הש"ע.אין חכמה אמר:גסות הרוח דנוטל לפירותדרומאי אמר:אין צד בעולם שיש איסור ליטול.רואים שקוף אמר:לא, זה לצאת מן המחלוקת.
יעו' ברכות לח:, גבי מוציא והמוציאדרומאי אמר:אין צד בעולם שיש איסור ליטול.רואים שקוף אמר:לא, זה לצאת מן המחלוקת.לישועתך קויתי השם אמר:זה בעצם האפשרות שנוטל ידיים