האם אתה נוטל ידים לדבר שטיבולו במשקה

האם אתה נוטל ידים לדבר שטיבולו במשקה?

  • אני נוטל

    קולות: 59 70.2%
  • אני לא נוטל

    קולות: 25 29.8%

  • סה"כ בוחרים
    84

שניאור

משתמש ותיק
אני משתדל שיהיה לי סיבה אחרת ליטול ידיים, אם לא אני לא נוטל, כי שמעתי מרב גדול זצ"ל שהמנהג כמ"ש המג"א שאין נוטלין.
 

יעקב לב

משתמש ותיק
לענ"ד לכאורה צ"ל האפשרות הג: לא נוטל ידי, אך לא אוכל דבר שטיבולו במשקה בלא נטילה/ניגובו.
 
לישועתך קויתי השם אמר:
מעניין שתוצאות הסקר לבינתיים - שהרוב נוטלים, וכשאני מסתכל סביבי, אני לא רואה שיש כמעט מי שנוטל...
איך תראה, אתה רואה אנשים מכרסמים תפוחים עם מי דבש?

אני ראיתי משהו טובל בסקויט בתה, הערתי לו שצריך לטול ידיו והוא התווכח איתי, אבל כללית כמעט שלא רואים אנשים שאוכלים דבר שטיבולו במשקה.
 

אין חכמה

משתמש ותיק
פינחס רוזנצוויג אמר:
לישועתך קויתי השם אמר:
מעניין שתוצאות הסקר לבינתיים - שהרוב נוטלים, וכשאני מסתכל סביבי, אני לא רואה שיש כמעט מי שנוטל...
איך תראה, אתה רואה אנשים מכרסמים תפוחים עם מי דבש?

אני ראיתי משהו טובל בסקויט בתה, הערתי לו שצריך לטול ידיו והוא התווכח איתי, אבל כללית כמעט שלא רואים אנשים שאוכלים דבר שטיבולו במשקה.
אוכלים ארבעס בשלום זכר, מלפפון חמוץ בקידושים
הערינג בקידושים
 
 

הצדיקים מבקשים

משתמש רגיל
לישועתך קויתי השם אמר:
לישועתך קויתי השם אמר:
מעניין שתוצאות הסקר לבינתיים - שהרוב נוטלים, וכשאני מסתכל סביבי, אני לא רואה שיש כמעט מי שנוטל...

 
יכול להיות שאנשים לא שמים לב שאוכלים דבר שטיבולו במשקה. מ"מ, גם אתה שלא ראית נוטלים, כלום ראית שאוכלים ולא נוטלים, או שמא לא ראית נוטלים ואתה מניח שאוכלים. אם ראית אוכלים, הערת?שאלת?
לענין המג"א, לא שמעתי עד כען. כלום יש צד פטור, התוכלו לפרט?
 

דניאלי

משתמש ותיק
לישועתך קויתי השם אמר:
לישועתך קויתי השם אמר:
מעניין שתוצאות הסקר לבינתיים - שהרוב נוטלים, וכשאני מסתכל סביבי, אני לא רואה שיש כמעט מי שנוטל...
למה הדבר דומה אם תעשה סקר על מים אחרונים או על הקשבה לחזרת הש"ץ או על תפילה בכוונה
וע"ז נאמר אשרי נשוי פשע כסוי חטאה..
ואפשר לומר דגם מי שיודע שאינו עושה כדין יכול לבחור באפשרות א. במקום לבחור ב"מפלגה שלא נוטלים מים אחרונים" כלשונו הזהב של הרב שטינימן..
 

לישועתך קויתי השם

משתמש ותיק
פותח הנושא
הסתובבתי בישיבות בארוחות ולא ראיתי שנוטלים למרות שהוא טיבולו במשקה
וכן בקידושים כפי שכבר ציינו
 

הצדיקים מבקשים

משתמש רגיל
אין חכמה אמר:
פינחס רוזנצוויג אמר:
לישועתך קויתי השם אמר:
מעניין שתוצאות הסקר לבינתיים - שהרוב נוטלים, וכשאני מסתכל סביבי, אני לא רואה שיש כמעט מי שנוטל...
איך תראה, אתה רואה אנשים מכרסמים תפוחים עם מי דבש?

אני ראיתי משהו טובל בסקויט בתה, הערתי לו שצריך לטול ידיו והוא התווכח איתי, אבל כללית כמעט שלא רואים אנשים שאוכלים דבר שטיבולו במשקה.
אוכלים ארבעס בשלום זכר, מלפפון חמוץ בקידושים
הערינג בקידושים
 
בסקויט בתה, אכן.
הערינג, ומלפפון נחשבים טיבולו במשקה? או שזה הנחה כדי להקשות.
 

דבש לפי

משתמש ותיק
אין חכמה אמר:
אוכלים ארבעס בשלום זכר, מלפפון חמוץ בקידושים
הערינג בקידושים
הארבעס בשלום זכר והמלפפון החמוץ וההערינג בקידושים הם עם משקה טופח עליהם (בשעת האכילה)?
 

אין חכמה

משתמש ותיק
דניאלי אמר:
אין חכמה אמר:
פינחס רוזנצוויג אמר:
אוכלים ארבעס בשלום זכר, מלפפון חמוץ בקידושים
הערינג בקידושים
זה מגיע כבר נגוב


לגבי הארבעס, הרבה פעמים אתה צודק [לא תמיד]
ההערינג נגוב?
המלפפון חמוץ נגוב?
לא אצלי בבית הכנסת
[אם כי איני יודע אם יש מים בהערינג או שכולו שמן]
 
 

אין חכמה

משתמש ותיק
דבש לפי אמר:
אין חכמה אמר:
אוכלים ארבעס בשלום זכר, מלפפון חמוץ בקידושים
הערינג בקידושים
הארבעס בשלום זכר והמלפפון החמוץ וההערינג בקידושים הם עם משקה טופח עליהם (בשעת האכילה)?
אם הארבעס לא התייבשו כן
אני כמעט מעולם לא ראיתי מלפפון חמוץ והערינג נגובים

 
 

דניאלי

משתמש ותיק
אין חכמה אמר:
דניאלי אמר:
אין חכמה אמר:
אוכלים ארבעס בשלום זכר, מלפפון חמוץ בקידושים
הערינג בקידושים
זה מגיע כבר נגוב


לגבי הארבעס, הרבה פעמים אתה צודק [לא תמיד]
ההערינג נגוב?
המלפפון חמוץ נגוב?
לא אצלי בבית הכנסת
[אם כי איני יודע אם יש מים בהערינג או שכולו שמן]
אין הבדל בין יין לשמן (וסימנך יד שח"ט ד"ם..)
אלא שאני בד"כ נתקל בכל אלה יבשים

אפשר גם לצרף להקל אם נטל קודם התפילה ושמר על ידיו כמבואר בפוסקים
 

אין חכמה

משתמש ותיק
דניאלי אמר:
אין חכמה אמר:
דניאלי אמר:
זה מגיע כבר נגוב


לגבי הארבעס, הרבה פעמים אתה צודק [לא תמיד]
ההערינג נגוב?
המלפפון חמוץ נגוב?
לא אצלי בבית הכנסת
[אם כי איני יודע אם יש מים בהערינג או שכולו שמן]
אין הבדל בין יין לשמן (וסימנך יד שח"ט ד"ם..)
אלא שאני בד"כ נתקל בכל אלה יבשים

אפשר גם לצרף להקל אם נטל קודם התפילה ושמר על ידיו כמבואר בפוסקים
לא
"שמן" זה רק שמן זית
אין לי צד שמשתמשים בזה בשמן זית
או רק שמן [קנולה ודומיו] או גם מים
וצריך לברר המציאות
 
 

דניאלי

משתמש ותיק
אין חכמה אמר:
דניאלי אמר:
אין חכמה אמר:
לגבי הארבעס, הרבה פעמים אתה צודק [לא תמיד]
ההערינג נגוב?
המלפפון חמוץ נגוב?
לא אצלי בבית הכנסת
[אם כי איני יודע אם יש מים בהערינג או שכולו שמן]
אין הבדל בין יין לשמן (וסימנך יד שח"ט ד"ם..)
אלא שאני בד"כ נתקל בכל אלה יבשים

אפשר גם לצרף להקל אם נטל קודם התפילה ושמר על ידיו כמבואר בפוסקים
לא
"שמן" זה רק שמן זית
אין לי צד שמשתמשים בזה בשמן זית
או רק שמן [קנולה ודומיו] או גם מים
וצריך לברר המציאות
מסכים עמך.
 
 

אין חכמה

משתמש ותיק
פינחס רוזנצוויג אמר:
הערינג ומלפפון חמוץ שנאכלים על ידי מזלג, אינם צריכים נטילה. (קנח יד)
מאד מנומסים אצלך בבית כנסת
[מסתמא גם אם את ההערינג עצמו תופס במזלג אח"כ אוכל כמנהג העולם בתוך מצית וזה לכאו' ודאי טיבולו במשקה]
 
חלק עליון תַחתִית