שער הראש דינים שער הזקן רחמיםא סו אמר:ענין קבלי לפי מה שהבנתי
א סו אמר:למשל, גור מתחת לכיפה, אבל ממה שהבנתי בירושלים (ובפרט כיום אצל 'גור תורה' של הגאון ר' שאול שליט"א) הם מוציאים את זה בחוץ. מה פשר הדבר ?
א"כ מה ההסבר למנהג גור ?מבשן אשיב אמר:שער הראש דינים שער הזקן רחמים
לבל היות שם ערוב
א סו אמר:א"כ מה ההסבר למנהג גור ?
ועוד חסידים שמשאירים את זה למעלה
א סו אמר:א"כ מה ההסבר למנהג גור ?מבשן אשיב אמר:שער הראש דינים שער הזקן רחמים
לבל היות שם ערוב
ועוד חסידים שמשאירים את זה למעלה (מקצת ויזניץ)
התיאור אמיתי לחלוטין.וכך היה נוהג רבינו הגה"ק רבי אברהם אלימלך [שליט"א, בעל באר הפרשה עה"ת ומועדים וענינים], כשהיה קם בבוקר היה ממהר לבית הטבילה, ואח"כ כשעלה מן המים לא היה מסתפג, ומתלבש בזריזות נוראה והיה מסלסל פיאותיו יפה יפה, ושוב היה מעביר אצבעותיו כמסרק, משורשי השיער העליון עד חצי הפיאה למטה, עד שנראה כמין חצי פיאה תחתון מסולסל יפה, וחצי העליון מפוזר ומפורד.
ובהערות למטה, מה יהא כתוב כטעם מנהגו?בשלמא אמר:מתוך קונטרס "קווצותיו" על מנהג הפיאות בקהילות ובחצרות הק' [שיחובר כנראה בעוד 50-100].
התיאור אמיתי לחלוטין.וכך היה נוהג רבינו הגה"ק רבי אברהם אלימלך [שליט"א, בעל באר הפרשה עה"ת ומועדים וענינים], כשהיה קם בבוקר היה ממהר לבית הטבילה, ואח"כ כשעלה מן המים לא היה מסתפג, ומתלבש בזריזות נוראה והיה מסלסל פיאותיו יפה יפה, ושוב היה מעביר אצבעותיו כמסרק, משורשי השיער העליון עד חצי הפיאה למטה, עד שנראה כמין חצי פיאה תחתון מסולסל יפה, וחצי העליון מפוזר ומפורד.
משהו מצופה גם ממך.ובכן אמר:ובהערות למטה, מה יהא כתוב כטעם מנהגו?בשלמא אמר:מתוך קונטרס "קווצותיו" על מנהג הפיאות בקהילות ובחצרות הק' [שיחובר כנראה בעוד 50-100].
התיאור אמיתי לחלוטין.וכך היה נוהג רבינו הגה"ק רבי אברהם אלימלך [שליט"א, בעל באר הפרשה עה"ת ומועדים וענינים], כשהיה קם בבוקר היה ממהר לבית הטבילה, ואח"כ כשעלה מן המים לא היה מסתפג, ומתלבש בזריזות נוראה והיה מסלסל פיאותיו יפה יפה, ושוב היה מעביר אצבעותיו כמסרק, משורשי השיער העליון עד חצי הפיאה למטה, עד שנראה כמין חצי פיאה תחתון מסולסל יפה, וחצי העליון מפוזר ומפורד.
היות ויכולת להעיד שהתיאור אמתי, אולי אתה יודע טעם אמתי מדוע נוהג הוא כך.בשלמא אמר:ובכן אמר:בשלמא אמר:התיאור אמיתי לחלוטין.
את הטעם אינני יודע.ובכן אמר:היות ויכולת להעיד שהתיאור אמתי, אולי אתה יודע טעם אמתי מדוע נוהג הוא כך.בשלמא אמר:ובכן אמר:
שמא עשה כן למשוך מעט את הסלבודקאים... :)בשלמא אמר:את הטעם אינני יודע.
אבל בלעלוב לא סלסלו את הפיאות כלל.
ובעצם הוא פונוביצ'ער.ובכן אמר:שמא עשה כן למשוך מעט את הסלבודקאים... :)בשלמא אמר:את הטעם אינני יודע.
אבל בלעלוב לא סלסלו את הפיאות כלל.
פוניבז' גם שייכת לגדלות האדם?בשלמא אמר:ובעצם הוא פונוביצ'ער.ובכן אמר:שמא עשה כן למשוך מעט את הסלבודקאים... :)בשלמא אמר:את הטעם אינני יודע.
אבל בלעלוב לא סלסלו את הפיאות כלל.
האדמו"ר הולך עם הפיאות למטה גם בבני ברק.אדיר במרום אמר:אני שמעתי שמנהג גור מקורו שבפולין היה תקופות שהיה מסוכן ללכת עם פאות ולכן החביאו את זה מתחת לכיפה וכשהגיעו לארה"ק היה המנהג ללכת עם פאות למטה ועל כן אמרו שבירושלים ילכו עם פאות למטה כדי לא לשנות ממנהג הארץ ואילו בשאר מקומות ימשיכו מנהגם ללכת עם פאות תחת הכיפה
דבש לפי אמר:האדמו"ר הולך עם הפיאות למטה גם בבני ברק.אדיר במרום אמר:אני שמעתי שמנהג גור מקורו שבפולין היה תקופות שהיה מסוכן ללכת עם פאות ולכן החביאו את זה מתחת לכיפה וכשהגיעו לארה"ק היה המנהג ללכת עם פאות למטה ועל כן אמרו שבירושלים ילכו עם פאות למטה כדי לא לשנות ממנהג הארץ ואילו בשאר מקומות ימשיכו מנהגם ללכת עם פאות תחת הכיפה
יציינו ספר אחר הנקרא בשם 'אוצר מנהגי המשפיעים משנות תש"נ', ובעמוד א'תלג מובא שם סיפור על פיאות של ר' נחמן בידרמן שהוא שכח פעם לסלסל ואחיו שלח לו שליח ע"כ להעיר לו, ומשמע מדבריו שהיה חשוב לו לסלסל לכה"פ בלמטה, ואין לך אלא חידושו.בשלמא אמר:ובהערות למטה, מה יהא כתוב כטעם מנהגו?
אדיר במרום אמר:האדמו"ר הולך עם הפיאות למטה גם בבני ברק.
אולי האדמו"ר זה משהו אחר כי יש תמונות שהוא עם פאות למעלה וא"כ אולי זה קודם שנהיה אדמו"ר
א. הלך לא הולך. [הוא גר בירושלים]דבש לפי אמר:האדמו"ר הולך עם הפיאות למטה גם בבני ברק.אדיר במרום אמר:אני שמעתי שמנהג גור מקורו שבפולין היה תקופות שהיה מסוכן ללכת עם פאות ולכן החביאו את זה מתחת לכיפה וכשהגיעו לארה"ק היה המנהג ללכת עם פאות למטה ועל כן אמרו שבירושלים ילכו עם פאות למטה כדי לא לשנות ממנהג הארץ ואילו בשאר מקומות ימשיכו מנהגם ללכת עם פאות תחת הכיפה
לאו דווקא.לבי במערב אמר:בעיקרון, כמדומה שבני משפחת האדמו"ר הולכים כשפאותיהם גלויות (וכנ"ל, שמקור המנהג מפולין - ולהם לא הי' חשש בדבר), והאדמו"ר הנוכחי הי' יוצא־דופן בהנהגתו (קודם תשנ"ו, כאמור).
שמעתי פעם, בעבר, בלעלוב היו שותים יין וסאלאוויציק אמרו תורה, היום בידערמאן אומרים תורה וסאלאוויציק עושים ייןבשלמא אמר:את הטעם אינני יודע.ובכן אמר:היות ויכולת להעיד שהתיאור אמתי, אולי אתה יודע טעם אמתי מדוע נוהג הוא כך.בשלמא אמר:
אבל בלעלוב לא סלסלו את הפיאות כלל.
?עלה מבבל אמר:סאלאוויציק עושים יין
עמיקא וטמירא אמר:אגב הלכות פיאות אולי יבארו נא חברינו הליטאים מדוע הינם משאירים פיאות אחורי האוזן הרי אם מסתפרים במס' 2 אין בעיה להוריד לגמרי לאא סו אמר:ברצוני לפתוח אשכול בכדי שיסבירו כאן חברי הפורום את שינויי המנהגים של החסידים בצורת ואופן הפיאות שלהם. מסולסלות, מתחת לכיפה, אסופות וכו' וכו'. יש בזה חכמה שלמה וסיפור לכל א', מה כל אחד יוכל לספר על החסידיות והכללים בהם ?
אדיר במרום אמר:?עלה מבבל אמר:סאלאוויציק עושים יין