מגורים -חדרי פנימיה- מעל בימ"ד

חיים כץ

משתמש ותיק
רציתי לדעת ממקורות מוסמכים 
על מה סמכו בהרבה ישיבות עתיקות לקבוע חדרי פנימיה מעל ביהמ"ד של הישיבה,
לדוג' חברון גאולה ועוד... ישיבות שהפנימיה מעל הבימ"ד,
ידוע שיש היתרים באופנים מיוחדים מי שמכיר את המקורת אשמח לשמוע.

{מישהו טען לי בשם א' הרבנים דשאני פנימיה לבחורים שאינו כמו דירה מממש באוחרותיו מה המקור לסברא זו? }
 

לביא

משתמש ותיק
ידוע מה שהגאון הרב בן ציון היה עונה ששואלים אותו שהיה גר מעל בית כנסת, שהרי הוא היה גר מעל בית מרן הגר״ע שהיה בית מדרש בפני עצמו. ודו״ק.
 

בשלמא

משתמש ותיק
מבואר במשנ"ב סי' קנא ועו"פ דכאשר בנו מלכתחילה את הבנין בכדי לבנות דירות על הגג מותר, מלבד תשמיש של גנאי.
 

לביא

משתמש ותיק
בשלמא אמר:
מבואר במשנ"ב סי' קנא ועו"פ דכאשר בנו מלכתחילה את הבנין בכדי לבנות דירות על הגג מותר, מלבד תשמיש של גנאי.
לפ״ז, רוב הישיבות שנבנו מאפס אסור לישון מעליהם.
 

לביא

משתמש ותיק
בשלמא אמר:
...
אם הבניין נבנה מלכתחילה לשם ישיבה, במילים אחרות בית מדרש, לפי המשנ״ב כל הישיבות האלו עוברות על ההלכה כשהם נותנים לבחורים לישון בבניין.
 

בשלמא

משתמש ותיק
לביא אמר:
בשלמא אמר:
...
אם הבניין נבנה מלכתחילה לשם ישיבה, במילים אחרות בית מדרש, לפי המשנ״ב כל הישיבות האלו עוברות על ההלכה כשהם נותנים לבחורים לישון בבניין.
נו.
ולא היה מתוכנן מראש לבנות על הגג חדר אוכל ופנימיה? 
 
 

לביא

משתמש ותיק
בשלמא אמר:
נו.
ולא היה מתוכנן מראש לבנות על הגג חדר אוכל ופנימיה?
אתה כבר מתקדם לעניין למה מותר, אבל לא אמרת את הסברא הנכונה עדיין.
 

נחמן זוטא

משתמש ותיק
בית הכנסת יחוה דעת בהר נוף, היה בתחילה (עד לפני כ30 שנה) ברחוב שאולזון, והיתה משפחה שגרה מעליו, ושמעתי ששאלו למרן הגר”ע והתיר להם, ואם איני טועה אמר שעכ”פ יקפידו שלא יהיה בית הכסא מעל ארון הקודש.
 
חלק עליון תַחתִית