תרכיז מיץ טבעי הוא מבושל?

איש מזרע אהרן

משתמש ותיק
האם ידוע למישהו אם תרכיז מיץ טבעי (בפחיות, של B&D וכדומה) עובר תהליך בישול?
נפק"מ אם מותר לערות עליו מים רותחים בשבת (אפשר לשתות את זה חם. מומלץ!).
 

שניאור

משתמש ותיק
איש מזרע אהרן אמר:
האם ידוע למישהו אם תרכיז מיץ טבעי (בפחיות, של B&D וכדומה) עובר תהליך בישול?
נפק"מ אם מותר לערות עליו מים רותחים בשבת (אפשר לשתות את זה חם. מומלץ!).
בד"כ כן, ועכ"פ הוא מפוסטר [כמעט בוודאות], עם זאת אני לא מבין את הנפק"מ, הרי נקטינן דבלח יש בישול אחר בישול.
אא"כ אתה מצרף המחלוקת בזה עם צירופים אחרים, כגון שיטת שו"ע הרב [כמדומני] שבלח לא אומרים אדמיקר ליה מבשל כדי קליפה וכדו'.
 
 

שניאור

משתמש ותיק
כמעיין המתגבר אמר:
איש מזרע אהרן אמר:
התכוונתי לתת את התרכיז בכלי שני, ואיתי תלון משוגתי.
בכלי שני מותר אף אם לא נתבשל.
אא"כ הוא חושש למש"כ כמה ספרים בשם המשנ"ב שיש להחמיר על משקין [חוץ ממים ושמן] שהם קלי הבישול, וכמו שמשמע קצת מהמשנ"ב לגבי חלב.
 
 
סיפר לי הבעלים של B&D
שכשכתב על התרכיז 'התרכיז מבושל'
התנגדו לו בעדה החרדית ואסרו עליו לכתוב את זה
(בעדה"ח צריך להראות את התווית לפני ההדפסה)
עד שהם בדקו היטב את התרכיז, והחליטו שאכן הוא מגיע למצב בישול.
ועירבו בזה את ר' חיים יהודה כהן שיכריע אם זה מגיע למצב של בישול.
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
שניאור אמר:
כמעיין המתגבר אמר:
איש מזרע אהרן אמר:
התכוונתי לתת את התרכיז בכלי שני, ואיתי תלון משוגתי.
בכלי שני מותר אף אם לא נתבשל.
אא"כ הוא חושש למש"כ כמה ספרים בשם המשנ"ב שיש להחמיר על משקין [חוץ ממים ושמן] שהם קלי הבישול, וכמו שמשמע קצת מהמשנ"ב לגבי חלב.
לשיטתם גם הבישול לא יעזור כיון דהוי לח שנצטנן.
 
 
חלק עליון תַחתִית