יעקב פלוס אמר:שמעתי שיש שבהבדלה במוצאי שבת עושים 'צחוק' דהיינו מיני בדיחה וכיו"ב.
גם שמעתי שיש מסתכלים בתוך הכוס ואז צוחקים.
האם אחד יודע מהי מקור הדברים שלכאורה נראים מוזרים ביותר?
מקווה שמקשיבים למבדיל ,מספיק לאבד מילה כמו מלך או אולי העולם (בברכת ההבדלה) בשביל להפסיד הבדלה!!יעקב פלוס אמר:שמעתי שיש שבהבדלה במוצאי שבת עושים 'צחוק' דהיינו מיני בדיחה וכיו"ב.
גם שמעתי שיש מסתכלים בתוך הכוס ואז צוחקים.
האם אחד יודע מהי מקור הדברים שלכאורה נראים מוזרים ביותר?
לדעתי מקורו במה שנהגו לומר ליהודים הייתה אורה ושמחה כן תהיה לנו, להתחיל השבוע בשמחהיעקב פלוס אמר:שמעתי שיש שבהבדלה במוצאי שבת עושים 'צחוק' דהיינו מיני בדיחה וכיו"ב.
גם שמעתי שיש מסתכלים בתוך הכוס ואז צוחקים.
האם אחד יודע מהי מקור הדברים שלכאורה נראים מוזרים ביותר?
רואים שקוף אמר:לדעתי מקורו במה שנהגו לומר ליהודים הייתה אורה ושמחה כן תהיה לנו, להתחיל השבוע בשמחה
מספר ראשונים ורמ"א מפורש (רצ"ו) נקרא אין שום מקור??יודוך אחיך. אמר:רואים שקוף אמר:לדעתי מקורו במה שנהגו לומר ליהודים הייתה אורה ושמחה כן תהיה לנו, להתחיל השבוע בשמחה
ערבך ערבא צריך, וכפי הידוע והמפורסם שלמנהג זה גופא של אמירת ליהודים היתה אורה וכו' אין שום מקור.
כמובן שכך כותב הרמ"א, אך כוונתי היתה לכך שכיום רבים נוהגים לומר כולם יחד פסוק זה, ולזה אין שום מקור.בשלמא אמר:מספר ראשונים ורמ"א מפורש (רצ"ו) נקרא אין שום מקור??יודוך אחיך. אמר:רואים שקוף אמר:לדעתי מקורו במה שנהגו לומר ליהודים הייתה אורה ושמחה כן תהיה לנו, להתחיל השבוע בשמחה
ערבך ערבא צריך, וכפי הידוע והמפורסם שלמנהג זה גופא של אמירת ליהודים היתה אורה וכו' אין שום מקור.
הצג קובץ מצורף מנהגי מהרי''צ הלוי.pdfיודוך אחיך. אמר:ולזה אין שום מקור
הכוונה לדברי מהר"צ הכהן? ('פרי צדיק' ס"פ יתרו).אליהו52 אמר:נהגו כן על פי ירושלמי בברכות אינני זוכר כרגע מקורו
לבי במערב אמר:גדו"י אף הם נהגו כך, מהם אדמו"רים מפורסמים שלא שינו מאומה מקבלת בית־אבותם. ואת אמרת 'אין שום מקור'?!
לבי במערב אמר:מנהג ישראל מדורי־דורות (כמתועד בקובץ המצורף לעיל) - הוא עצמו המקור, ותו לא צריכת.
מפני שלא עלה בגורלו לבוא בספרים הנדפסים נבוא ונבטלנו?! הס מלהזכיר.
לבי במערב אמר:מנהג ישראל מדורי־דורות (כמתועד בקובץ המצורף לעיל) - הוא עצמו המקור, ותו לא צריכת.
מפני שלא עלה בגורלו לבוא בספרים הנדפסים נבוא ונבטלנו?! הס מלהזכיר.
בעל לקוטי מהרי"ח נולד לפני כמאה וחמשים שנה, ומסתבר (כמשתמע מדבריו) שראה כן מאבותיו.יודוך אחיך. אמר:כל המקורות
כאן הוא. לפענ"ד פשוט שאין המנהג ממילי דתליין בדפוס.כרם אמר:(אני לא מצליח לתת לו קישור)
משה בער אמר:בדרך צחוק אפשר לומר צוחק מי שצוחק אחרון, לכן צוחקים בלילה אחרון של השבוע.
עיין שם שהביא "מנהגי" קידוש פורים, ודון מינה ואוקי באתרה.לבי במערב אמר:מנהגי מהרי''צ הלוי.pdfיודוך אחיך. אמר:ולזה אין שום מקור
גדו"י אף הם נהגו כך, מהם אדמו"רים מפורסמים שלא שינו מאומה מקבלת בית־אבותם. ואת אמרת 'אין שום מקור'?!
ה׳מנהג׳ לעשות הבדלה בלילה הראשון של השבוע…משה בער אמר:לכן צוחקים בלילה אחרון של השבוע.
אה"נ, בהחלט - גם ל'קידוש־פורים' קיימים מקורות (אף שאכן צווחו על כך הפוסקים, אך מ"מ על כל אדם לנהוג כקבלת בית רבותיו ואבותיו).דרומאי אמר:ודון מינה ואוקי באתרה.
א. מהי הגדרת 'מנהג'? הנהגה זו כפלגס היא?חדא אמר:[א] . . עדיין לא הופך למנהג,
[ב] מה גם שכנראה השתרבב להם מקריאת המגילה.