לא הפסיד ברכותיה, ודו"ק, [אכן אכתי יל"ע לרב חסדא דאינו מברך].אור מופלא אמר:ותימה הלא משנה ערוכה היא 'הקורא מכאן ואילך לא הפסיד כאדם הקורא בתורה'.
ולפי הכס"מ אינו רק כקורא בתורה אלא מקיים מצות ק"ש דאורייתא.
בשורה האחרונה זה גם לפי הכס"מ? אם כן, לא הבנתי איך זה לא סותר ואשמח להסבר.אור מופלא אמר:ותימה הלא משנה ערוכה היא 'הקורא מכאן ואילך לא הפסיד כאדם הקורא בתורה'.
ולפי הכס"מ אינו רק כקורא בתורה אלא מקיים מצות ק"ש דאורייתא.
ועוד, מכאן ואילך חייב לקרות מיבעי ליה, ולא הקורא.
והנה לגבי ק"ש של ערבית האריכה משנתינו במעשה בבני ר"ג, שאפי' אחר חצות יקרא.
ולגבי ק"ש של שחרית, סתמו במשנה ובגמ' עד ג' שעות. ואין אפי' זכר לדבר שמכאן ואילך חייב לקרות.
אור מופלא אמר:ותימה הלא משנה ערוכה היא 'הקורא מכאן ואילך לא הפסיד כאדם הקורא בתורה'.
ולפי הכס"מ אינו רק כקורא בתורה אלא מקיים מצות ק"ש דאורייתא.
מעניין מאד.דגש קל אמר:בעניין זה - בתשובות להגרי"ח זוננפלד רבה של י-ם מחדש שאילו היה יכול היה קובע שהיות והיום הרבה אנשים ישנים לאחר ג' שעות - גם הזמן קרי"ש משתנה מן התורה
אף אחד מהחסידים לא קורא קריאת שמע לאחר זמנה (לא בעבר ולא היום),יעקב ר אמר:ועל מה סמכו חסידים (בעבר וגם כיום) לקרוא ק"ש לאחר זמנה (אני שואל על אותם שלא קוראים קודם התפילה ב"זמנה")?
שמעתי שיש שיטה של הרבה מקאמארנא זצ"ל שזמן ק"ש שחרית הוא עד חצות היום.
אשמח לדיוק ולמקורות.
https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=20038&st=&pgnum=82גבורות שמשון אמר:יש לך מראה מקום מדוייק?
איש מזרע אהרן אמר:https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=20038&st=&pgnum=82גבורות שמשון אמר:יש לך מראה מקום מדוייק?
לצחוק או לבכות?גבורות שמשון אמר:אף אחד מהחסידים לא קורא קריאת שמע לאחר זמנה (לא בעבר ולא היום),
גבורות שמשון אמר:אף אחד מהחסידים לא קורא קריאת שמע לאחר זמנה (לא בעבר ולא היום),
יעקב ר אמר:לצחוק או לבכות?גבורות שמשון אמר:אף אחד מהחסידים לא קורא קריאת שמע לאחר זמנה (לא בעבר ולא היום),
לבכות.יעקב ר אמר:לצחוק או לבכות?גבורות שמשון אמר:אף אחד מהחסידים לא קורא קריאת שמע לאחר זמנה (לא בעבר ולא היום),
חבל, חשבתי על: יתפלל אדם כל היום.עשירית האיפה אמר:
בשלמא אמר:מעולם לא נשמע קולא או זלזול במצוה זו,
עשירית האיפה אמר:בשלמא אמר:מעולם לא נשמע קולא או זלזול במצוה זו,
אני מבין שלא הייתה בשטיבלך כלשהוא לאחר זמן ק"ש בזמן האחרון.........
חלקם (הגדול) - ודאי, רובם - אני מקווה, כולם - לצערנו ודאי לא......בשלמא אמר:בכו"א גם המאחרים בתפילה קורים בזמנה לפני כן.
על זה כבר כתבתי:בשלמא אמר:ואם יש מי שמאחר אין זה קשור לא לחסידים ולא לחסידות.
וממילא להוציא לעז בהכללה כאילו "החסידים" לא קורים קרי"ש בזמנה, הרי לדעת הח"ח העבירה חמורה שבעתיים מלאחר זמן קרי"ש.
עשירית האיפה אמר:יש הרבה חסידים שקוראים ק"ש לאחר זמנהגבורות שמשון אמר:אף אחד מהחסידים לא קורא קריאת שמע לאחר זמנה (לא בעבר ולא היום),
וגם יש הרבה ליטאים שקוראים לאחר זמנה
זה שזה לא בעיה רק חסידית לא מצריכה לעוות את המציאות
מי שבימים שק"ש (גר"א) ב-8:30 והוא קם ב9 ודאי קורא לאחר הזמן
כנראה התכוון הכותב שאצל החסידים יש צורה שזה נראה יותר 'לכתחילה' שיש מניינים מאוחרים וכו'
(מחמת שהחסידים האמיתיים לומדים לפני התפילה לאחר שקראו ק"ש ואח"כ מתפללים מצטרפים אליהם הקמים מאוחר ומתפללים עימם......)
זו קושיא על הכס"מ.יאיר אמר:בשורה האחרונה זה גם לפי הכס"מ? אם כן, לא הבנתי איך זה לא סותר ואשמח להסבר.
גבורות שמשון אמר:אף אחד מהחסידים לא קורא קריאת שמע לאחר זמנה (לא בעבר ולא היום),יעקב ר אמר:ועל מה סמכו חסידים (בעבר וגם כיום) לקרוא ק"ש לאחר זמנה (אני שואל על אותם שלא קוראים קודם התפילה ב"זמנה")?
שמעתי שיש שיטה של הרבה מקאמארנא זצ"ל שזמן ק"ש שחרית הוא עד חצות היום.
אשמח לדיוק ולמקורות.
עוד מעט תכתוב שהחסידים בעבר וגם כיום לא אוכלים מצות בליל הסדר
לא יודע מי המציא את השטות הזאת
או שמגלחים את הזקן בתער ועוברים על חמשה לאווין...יאיר אמר:גבורות שמשון אמר:אף אחד מהחסידים לא קורא קריאת שמע לאחר זמנה (לא בעבר ולא היום),יעקב ר אמר:ועל מה סמכו חסידים (בעבר וגם כיום) לקרוא ק"ש לאחר זמנה (אני שואל על אותם שלא קוראים קודם התפילה ב"זמנה")?
שמעתי שיש שיטה של הרבה מקאמארנא זצ"ל שזמן ק"ש שחרית הוא עד חצות היום.
אשמח לדיוק ולמקורות.
עוד מעט תכתוב שהחסידים בעבר וגם כיום לא אוכלים מצות בליל הסדר
לא יודע מי המציא את השטות הזאת
או לא ישנים בסוכה..
גבורות שמשון אמר:או שמגלחים את הזקן ועוברים על חמשה לאווין...יאיר אמר:גבורות שמשון אמר:אף אחד מהחסידים לא קורא קריאת שמע לאחר זמנה (לא בעבר ולא היום),
עוד מעט תכתוב שהחסידים בעבר וגם כיום לא אוכלים מצות בליל הסדר
לא יודע מי המציא את השטות הזאת
או לא ישנים בסוכה..