אמירת שלום בבית הכנסת קודם תפילת שחרית

תורת

משתמש רגיל
כתב המשנ"ב פ"ט סק"ז שאסור לילך ממקום הקבוע לו בית הכנסת למקום חבירו ליתן לו שלום.
ויש לדון מדוע האיסור רק היכא שהולך ממקומו הקבוע והרי מקור האיסור הוא להקדים לפתח חבירו ולא נאסר רק כשיוצא מביתו, א"כ מדוע בבית הכנסת חמיר טפי. 
עוד יש לעיין הרי בהולך לפתח חבירו נח' הפוסקים האם נאסר דוקא היכא שהולך לחצר חבירו שע"ז נאמר שאסור לו להטות דרכו לפתח חבירו - כך דעת הפמ"ג או שהאיסור אפי' היכא שצריך לילך לפתח חבירו אפ"ה אסור לומר לו שלום - דעת הב"ח והגר"א. ולכאו' הולך למקום חבירו נאסר רק לדעת הב"ח והגר"א ולא דמיא למקרה של הפמ"ג.
ואולי שאני הכא כיון שעוקר ממקומו חמיר טפי גם לדעת הפמ"ג ובזה מיושב קושייתינו הראשונה. 
אשמח לחוו"ד חברי הפורום ומר"מ בענין.
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
תורת אמר:
כתב המשנ"ב פ"ט סק"ז שאסור לילך ממקום הקבוע לו בית הכנסת למקום חבירו ליתן לו שלום.
ויש לדון מדוע האיסור רק היכא שהולך ממקומו הקבוע והרי מקור האיסור הוא להקדים לפתח חבירו ולא נאסר רק כשיוצא מביתו, א"כ מדוע בבית הכנסת חמיר טפי. 
עוד יש לעיין הרי בהולך לפתח חבירו נח' הפוסקים האם נאסר דוקא היכא שהולך לחצר חבירו שע"ז נאמר שאסור לו להטות דרכו לפתח חבירו - כך דעת הפמ"ג או שהאיסור אפי' היכא שצריך לילך לפתח חבירו אפ"ה אסור לומר לו שלום - דעת הב"ח והגר"א. ולכאו' הולך למקום חבירו נאסר רק לדעת הב"ח והגר"א ולא דמיא למקרה של הפמ"ג.
ואולי שאני הכא כיון שעוקר ממקומו חמיר טפי גם לדעת הפמ"ג ובזה מיושב קושייתינו הראשונה. 
אשמח לחוו"ד חברי הפורום ומר"מ בענין.
בפשטות המשנ''ב בא לאפוקי כשתוך כדי הילוכו אומר שלום דמותר, ודין בית הכנסת כדין הרחוב.
 
 
חלק עליון תַחתִית