מכוון לשתי כוונות מה הדין?

דוד חיים

משתמש ותיק
יל"ד במכוון לשתי כוונות שונות מה דינו, ובמג"א לח, ח דן לעניין עוסק במצוה כשמכוון גם לתועלתו, וראה גם ביאור הלכה שם.
האם מישהוא יודע עוד מקורות בנידון זה?
תודה רבה.
 

אבוקה כנגדו

משתמש ותיק
האחרונים דנו בזה רבות לגבי קדשים ולגבי מצוות ולגבי לשמה כו' ועי' רש"י פסחים דל"ח, וראה לשון שועה"ר תרכו
 

גביהא בן פסיסא

משתמש ותיק
דוד חיים אמר:
במכוון לשתי כוונות שונות מה דינו,
א. איזו כוונה? יש כאן רשימה מכובדת מאוד...
ב. לכאורה דל מהכא הכוונה הזרה. והגע עצמך, אטו אם אינו מכוון בכל ליבו, ובשאר הלב חושב על עסקיו, הו"ל בלא כוונה?!
אלא על כרחך, דלא בעינן כוונה בלב שלם, אלא כוונה כל דהוא. ומה אכפ"ל שמוסיף לכוון דברים נוספים,
 

במבי

משתמש ותיק
דוד חיים אמר:
יל"ד במכוון לשתי כוונות שונות מה דינו, ובמג"א לח, ח דן לעניין עוסק במצוה כשמכוון גם לתועלתו, וראה גם ביאור הלכה שם.
האם מישהוא יודע עוד מקורות בנידון זה?
תודה רבה.

בא נשאל

אי אפשר להכריח אדם לקיים מצווה ובאם לא רוצה הוא אינו יוצא יד״ח כמו במחזיק לולב ואינו רוצה לצאת יד״ח שהוא אכן לא יוצא

ומה הדין באדם שבירך ברכת המזון ומכווין שהיא תועיל לכל הסעודה חוץ מהיין, האם לאחר ברכת המזון יוכל לשתות את יין הזימון עקב הברכה שבתוך הסעודה ?
 
חלק עליון תַחתִית