תחנון

הלל הצעיר

משתמש רגיל
הדין הוא (למנהג עדות המזרח)שכשאין אומרים תחנון אין אומרים ג"כ למנצח וכן תפילה לדוד ונסתפקתי האם זה רק כשזה מחמת היום כגון ראש חודש או אף כשיש חתן או ברית וכדו'
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
הדין הזה הוא גם אצל (כל?) החסידים (ועכ"פ בחב"ד), וכך נוהגים (אצלנו עכ"פ) גם כשיש חתן או ברית וכו'
 

דרומאי

משתמש ותיק
חייל של הרבי אמר:
הדין הזנ הוא גם אצל (כל?) החסידים (ועכ"פ בחב"ד), וכך נוהגים (אצלנו עכ"פ) גם כשיש חתן או ברית וכו'
אצל רוב החסידים מלבד חסידי חבד אומרים למנצח ככתוב בסידור,
ורק באא"א יש תולין אותו בתחנון ואינו תלוי אלא בלמנצח.
 
 

תורתו אומנותו

משתמש ותיק
HaimL אמר:
דרומאי אמר:
חייל של הרבי אמר:
אצל רוב החסידים מלבד חסידי חבד אומרים למנצח ככתוב בסידור,
 ככתוב בסידור שלהם. אבל לא בסידור של חסידי חב"ד
וגם חסידי חב''ד שאין אומרים אותו בתוך התפילה, אומרים אותו אח''כ בשיעור היומי של תהילים לאחר התפילה
יוצא א''כ שכל עדות החסידים אומרים למנצח גם ביום שלא אומרים בו תחנון, רק השאלה היא מתי (האם בתוך התפילה או לאחמ''כ).
 
 

לבי במערב

משתמש ותיק
תורתו אומנותו אמר:
אומרים אותו אח''כ בשיעור היומי של תהילים לאחר התפילה
היא תקנה שנתקנה (ע"י כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ מליובאוויטש נ"ע) רק בשנת תש"ד, וגם זה - "לא בתור סדר התפלה כי־אם בסדר תחנונים".
 

תורתו אומנותו

משתמש ותיק
לבי במערב אמר:
תורתו אומנותו אמר:
אומרים אותו אח''כ בשיעור היומי של תהילים לאחר התפילה
היא תקנה שנתקנה (ע"י כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ מליובאוויטש נ"ע) רק בשנת תש"ד, וגם זה - "לא בתור סדר התפלה כי־אם בסדר תחנונים".
ותנועת החסידים בכלל שאומרים למנצח בתפילה התחיל רק במאה ה-18...
השואל שאל את שאלתו על המצב היום, אז על זה עניתי.
 
 
חלק עליון תַחתִית