הלכה למעשה בשפה ברורה


אבוקה כנגדו
הודעות: 228
הצטרף: 28 מאי 2021, 12:11
נתן תודה: 40 פעמים
קיבל תודה: 59 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי אבוקה כנגדו » 15 יולי 2021, 16:12

מבואר שם פלוגתא לגבי ביהשמ"ש ומזה הוכיח רמב"ן דע"כ ליכא תוספת


פותח הנושא
בלויא
הודעות: 236
הצטרף: 25 אפריל 2018, 11:52
נתן תודה: 108 פעמים
קיבל תודה: 90 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי בלויא » 15 יולי 2021, 16:22

ו אב.
ענין כללי בלימוד הלכה:
לפעמים אדם אומר: מה לי להבין את המושגים ההלכתיים [שנאמרים לפעמים בארמית, או בלשון חזלי"ת עתיקה] ?
אני רוצה לדעת בפשטות, מה ההלכה במקרה פלוני ובמקרה פלוני.
על פניו נראה כאילו קל יותר ללמוד הלכה ככה,
אבל באמת אינו כן.
ומשתי סיבות:
1. קל יותר לזכור כמה מושגי יסוד, מאשר אלפי פרטים.
לדוגמא, קל יותר להבין מה זה: מוקצה מחמת גופו, כלי שמלאכתו לאיסור, מוקצה מחמת מצוה, ומה ההלכות שלהם,
מאשר לזכור על כל אלפי הפריטים שיש היום, מה דינו של כל אחד.
2. זאת ועוד. כשאדם נתקל במקרה חדש, ואין לו כעת את מי לשאול,
אם הוא יודע את הבסיס ההלכתי, את המושגים,
קל לו יותר לחשוב קצת בעצמו מה ההלכה במקרה זה.
וגם, יידע שיש כאן שאלה בכלל.
וגם, ישאל באופן הברור והנכון.


פותח הנושא
בלויא
הודעות: 236
הצטרף: 25 אפריל 2018, 11:52
נתן תודה: 108 פעמים
קיבל תודה: 90 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי בלויא » 15 יולי 2021, 16:27

משה נפתלי כתב:
14 יולי 2021, 09:07
רבינא כתב:
14 יולי 2021, 07:14
לא ראיתי שמקפידים.
ברם, מעשה היה באדם שקנה עליית שלישי במאתים ש"ח, אך הואיל ולא היה שם כהן עלו לפניו שני ישראלים, ומאחר שכן מאן הקונה לשלם, בטענה: מקח טעות הוא כיין ונמצא חומץ! שהרי במקום שאין כהן – העלייה הנכבדה היא עליית ראשון, ונמצאתי עולה לעלייה פשוטה.
ובא מעשה לפני הגרי"ב דסקל, ופטר את הקונה מלשלם (מצד הדין), על יסוד פסק זה של רש"י.
מזכיר לי קצת [אף שאינו קשור] מקרה שארע היום בביהכ"נ בו התפללתי:
יהודי קנה שלישי, בסכום נכבד, כי הגבאי הכריז שבשלישי קוראים את הפסוק 'יוסף ה' עליכם ככם' כו',
והנה מתברר שהבעל קורא הוא חסיד נדבורנה,
והם נוהגים לעצור בפסוק שלפני זה
[כי אח"כ כ' 'איכה'].
ובאמת העולה בירך ברכה אחרונה לפני הפסוק הנ"ל.
ונשאלה שאלה,
אולי הוא פטור מלשלם על העלייה שלו ?

מה אומרים הרבנים ?
 


דרומאי
הודעות: 5048
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 1272 פעמים
קיבל תודה: 1324 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי דרומאי » 15 יולי 2021, 16:36

בלויא כתב:
15 יולי 2021, 16:27
משה נפתלי כתב:
14 יולי 2021, 09:07
רבינא כתב:
14 יולי 2021, 07:14
לא ראיתי שמקפידים.
ברם, מעשה היה באדם שקנה עליית שלישי במאתים ש"ח, אך הואיל ולא היה שם כהן עלו לפניו שני ישראלים, ומאחר שכן מאן הקונה לשלם, בטענה: מקח טעות הוא כיין ונמצא חומץ! שהרי במקום שאין כהן – העלייה הנכבדה היא עליית ראשון, ונמצאתי עולה לעלייה פשוטה.
ובא מעשה לפני הגרי"ב דסקל, ופטר את הקונה מלשלם (מצד הדין), על יסוד פסק זה של רש"י.
מזכיר לי קצת [אף שאינו קשור] מקרה שארע היום בביהכ"נ בו התפללתי:
יהודי קנה שלישי, בסכום נכבד, כי הגבאי הכריז שבשלישי קוראים את הפסוק 'יוסף ה' עליכם ככם' כו',
והנה מתברר שהבעל קורא הוא חסיד נדבורנה,
והם נוהגים לעצור בפסוק שלפני זה
[כי אח"כ כ' 'איכה'].
ובאמת העולה בירך ברכה אחרונה לפני הפסוק הנ"ל.
ונשאלה שאלה,
אולי הוא פטור מלשלם על העלייה שלו ?

מה אומרים הרבנים ?

לענ"ד נראה שחייב לשלם, לפי שעיקר התשלום הוא על העליה ולא על פסוק מסוים, ואין זה מקח טעות.
מיהו הבעל קורא עשה שלא כדין, ומה לי שהוא חסיד נדבורנא, אטו כל העולם משועבד למשוגעתן שלו?
 


לבי במערב
הודעות: 6316
הצטרף: 28 נובמבר 2017, 03:37
מיקום: לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה־פרטית. בתודה מראש.
נתן תודה: 4740 פעמים
קיבל תודה: 3226 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי לבי במערב » 15 יולי 2021, 18:56

בלויא כתב:
15 יולי 2021, 16:27
והם נוהגים לעצור בפסוק שלפני זה
גם בב' וה'? נשמע משונה.

ככלל, על בעל־הקריאה לשעבד עצמו למנהגי ביהכ"נ, ולא להפך. ופשוט.


הצעיר שבחבורה
הודעות: 911
הצטרף: 16 אפריל 2021, 09:22
מיקום: מתאבק בעפר רגליהם
נתן תודה: 258 פעמים
קיבל תודה: 232 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי הצעיר שבחבורה » 15 יולי 2021, 19:48

דרומאי כתב:
15 יולי 2021, 16:36
בלויא כתב:
15 יולי 2021, 16:27
משה נפתלי כתב:
14 יולי 2021, 09:07
 
ברם, מעשה היה באדם שקנה עליית שלישי במאתים ש"ח, אך הואיל ולא היה שם כהן עלו לפניו שני ישראלים, ומאחר שכן מאן הקונה לשלם, בטענה: מקח טעות הוא כיין ונמצא חומץ! שהרי במקום שאין כהן – העלייה הנכבדה היא עליית ראשון, ונמצאתי עולה לעלייה פשוטה.
ובא מעשה לפני הגרי"ב דסקל, ופטר את הקונה מלשלם (מצד הדין), על יסוד פסק זה של רש"י.
מזכיר לי קצת [אף שאינו קשור] מקרה שארע היום בביהכ"נ בו התפללתי:
יהודי קנה שלישי, בסכום נכבד, כי הגבאי הכריז שבשלישי קוראים את הפסוק 'יוסף ה' עליכם ככם' כו',
והנה מתברר שהבעל קורא הוא חסיד נדבורנה,
והם נוהגים לעצור בפסוק שלפני זה
[כי אח"כ כ' 'איכה'].
ובאמת העולה בירך ברכה אחרונה לפני הפסוק הנ"ל.
ונשאלה שאלה,
אולי הוא פטור מלשלם על העלייה שלו ?

מה אומרים הרבנים ?
לענ"ד נראה שחייב לשלם, לפי שעיקר התשלום הוא על העליה ולא על פסוק מסוים, ואין זה מקח טעות.
מיהו הבעל קורא עשה שלא כדין, ומה לי שהוא חסיד נדבורנא, אטו כל העולם משועבד למשוגעתן שלו?

הרי המכירה הוכרזה על הפסוק "יוסף ה' עליכם וגו'", וכפי הנשמע מדברי המספר, קנה הנ"ל את העליה בסכום יותר מהרגיל, וא"כ הרי מוכח שהסיבה היא משום שרצה את קריאת פסוק זה, ולא את העליה...


פותח הנושא
בלויא
הודעות: 236
הצטרף: 25 אפריל 2018, 11:52
נתן תודה: 108 פעמים
קיבל תודה: 90 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי בלויא » 15 יולי 2021, 23:08

דרומאי כתב:
15 יולי 2021, 16:36
בלויא כתב:
15 יולי 2021, 16:27
משה נפתלי כתב:
14 יולי 2021, 09:07
 
ברם, מעשה היה באדם שקנה עליית שלישי במאתים ש"ח, אך הואיל ולא היה שם כהן עלו לפניו שני ישראלים, ומאחר שכן מאן הקונה לשלם, בטענה: מקח טעות הוא כיין ונמצא חומץ! שהרי במקום שאין כהן – העלייה הנכבדה היא עליית ראשון, ונמצאתי עולה לעלייה פשוטה.
ובא מעשה לפני הגרי"ב דסקל, ופטר את הקונה מלשלם (מצד הדין), על יסוד פסק זה של רש"י.
מזכיר לי קצת [אף שאינו קשור] מקרה שארע היום בביהכ"נ בו התפללתי:
יהודי קנה שלישי, בסכום נכבד, כי הגבאי הכריז שבשלישי קוראים את הפסוק 'יוסף ה' עליכם ככם' כו',
והנה מתברר שהבעל קורא הוא חסיד נדבורנה,
והם נוהגים לעצור בפסוק שלפני זה
[כי אח"כ כ' 'איכה'].
ובאמת העולה בירך ברכה אחרונה לפני הפסוק הנ"ל.
ונשאלה שאלה,
אולי הוא פטור מלשלם על העלייה שלו ?

מה אומרים הרבנים ?
לענ"ד נראה שחייב לשלם, לפי שעיקר התשלום הוא על העליה ולא על פסוק מסוים, ואין זה מקח טעות.
מיהו הבעל קורא עשה שלא כדין, ומה לי שהוא חסיד נדבורנא, אטו כל העולם משועבד למשוגעתן שלו?
נא לכתוב בכבוד ובדרך ארץ. ייש"כ.
 


פותח הנושא
בלויא
הודעות: 236
הצטרף: 25 אפריל 2018, 11:52
נתן תודה: 108 פעמים
קיבל תודה: 90 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי בלויא » 15 יולי 2021, 23:10

לבי במערב כתב:
15 יולי 2021, 18:56
בלויא כתב:
15 יולי 2021, 16:27
והם נוהגים לעצור בפסוק שלפני זה
גם בב' וה'? נשמע משונה.

ככלל, על בעל־הקריאה לשעבד עצמו למנהגי ביהכ"נ, ולא להפך. ופשוט.
מדובר בשטיבלאך, ופשוט שכל אחד עושה כמנהגו.
אגב, הבעל קורא אמר לי אח"כ שאם היה יודע שזה חשוב כ"כ לעולה, היה ממשיך בשמחה, פשוט לא הסבירו לו.
 


לבי במערב
הודעות: 6316
הצטרף: 28 נובמבר 2017, 03:37
מיקום: לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה־פרטית. בתודה מראש.
נתן תודה: 4740 פעמים
קיבל תודה: 3226 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי לבי במערב » 15 יולי 2021, 23:33

בלויא כתב:
15 יולי 2021, 23:10
מדובר בשטיבלאך
פרט שלא נאמר מראש...

ועוד דבר: בעל־הקריאה לא נכח בעת המכירה?

כמו כן, בעיקר הענין - לא אדע מהו הטעם לנהוג כן בב' וה'.


פותח הנושא
בלויא
הודעות: 236
הצטרף: 25 אפריל 2018, 11:52
נתן תודה: 108 פעמים
קיבל תודה: 90 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי בלויא » 15 יולי 2021, 23:39

לבי במערב כתב:
15 יולי 2021, 23:33
בלויא כתב:
15 יולי 2021, 23:10
מדובר בשטיבלאך
פרט שלא נאמר מראש...

ועוד דבר: בעל־הקריאה לא נכח בעת המכירה?

כמו כן, בעיקר הענין - לא אדע מהו הטעם לנהוג כן בב' וה'.
לא הייתי בזמן המכירה. 
 


לבי במערב
הודעות: 6316
הצטרף: 28 נובמבר 2017, 03:37
מיקום: לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה־פרטית. בתודה מראש.
נתן תודה: 4740 פעמים
קיבל תודה: 3226 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי לבי במערב » 15 יולי 2021, 23:41

עכ"פ: מהו ביאור המנהג שלא לקרות פסוק האחרון בב' וה'?


חימקו
הודעות: 1173
הצטרף: 13 ינואר 2021, 21:28
נתן תודה: 444 פעמים
קיבל תודה: 337 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי חימקו » 16 יולי 2021, 00:33

לבי במערב כתב:
15 יולי 2021, 23:41
עכ"פ: מהו ביאור המנהג שלא לקרות פסוק האחרון בב' וה'?

א. כי קראו עשרה פסוקים, וד"ב.
ב. המנהג לקרוא עד שני של שבת, והפסוק יסף עליכם, שייך לשני.


לבי במערב
הודעות: 6316
הצטרף: 28 נובמבר 2017, 03:37
מיקום: לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה־פרטית. בתודה מראש.
נתן תודה: 4740 פעמים
קיבל תודה: 3226 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי לבי במערב » 16 יולי 2021, 00:39

חימקו כתב:
16 יולי 2021, 00:33
והפסוק יסף עליכם, שייך לשני.
לא כן. המנהג מאז הי' לקרות עד 'כַּאֲשֶׁ֖ר דִּבֶּ֥ר לָכֶֽם', ואף שבדורות האחרונים חשו דלא מסמנא מילתא ושינו בזה - מ"מ קריאת ב' וה' כדקיימא קיימא.

עכ"פ ניתן להבין טעם הנוהגים כך, ויישר כחו.


פותח הנושא
בלויא
הודעות: 236
הצטרף: 25 אפריל 2018, 11:52
נתן תודה: 108 פעמים
קיבל תודה: 90 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי בלויא » 16 יולי 2021, 07:02

ז מנחם אב.
גם אלו הנוהגים לרחוץ היום כל הגוף, בסבון, לכבוד שבת,
יעשו זאת במהירות, רק לנקות קצת הגוף, וייראו שהמים לא יהיו חמים ממש, רק חמימים כדי שלא יהיה צער מהקור של המים.

אזכיר שאשמח, ואודה, ואעריך, תגובות ענייניות.
[אגב כמדומה ש 99% מהתגובות בפורום, בעת האחרונה עכ"פ, הם כאלו. אשריכם !]


רבינא
הודעות: 429
הצטרף: 17 נובמבר 2020, 18:20
נתן תודה: 1047 פעמים
קיבל תודה: 180 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי רבינא » 16 יולי 2021, 07:48

בלויא כתב:
16 יולי 2021, 07:02


אזכיר שאשמח, ואודה, ואעריך, תגובות ענייניות.
[אגב כמדומה ש 99% מהתגובות בפורום, בעת האחרונה עכ"פ, הם כאלו. אשריכם !]
תודה למחנך הדגול...


מאיר גוטמן
הודעות: 222
הצטרף: 12 אוגוסט 2019, 12:51
נתן תודה: 47 פעמים
קיבל תודה: 69 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי מאיר גוטמן » 16 יולי 2021, 08:20

מ אלישע כתב:
23 יוני 2021, 15:29
שזה
\פשוטשזה קודם לכל הצדקות????
ודאי שלא יתומים אין להם מי שיעזור להם עמלי תורה ג"כ ודאי קודמים לחקלאים ששמתפרנסים בשאר שני שבוע פי כמה מאברך, יש ענין לעודד ולסייע לשומרי השביעית אבל לא לשכוח את העיקר


פותח הנושא
בלויא
הודעות: 236
הצטרף: 25 אפריל 2018, 11:52
נתן תודה: 108 פעמים
קיבל תודה: 90 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי בלויא » 21 יולי 2021, 14:05

יב מנחם אב.
אחרי קריאת התורה, מגביה אחד המתפללים את הספר תורה, מראה אותו לכל הציבור, ומתפלל אחר גולל אותו.
כתוב בגמרא, שהגולל נוטל שכר כנגד כל אלה שעלו לתורה, ומבואר במפרשים שהכוונה לזה שמגביה.
לכן חשוב יותר להגביה את הספר תורה, מאשר לגלול.
[יש הנוהגים להגביה את הספר תורה לפני קריאת התורה].


מ אלישע
הודעות: 1217
הצטרף: 05 פברואר 2020, 15:11
נתן תודה: 436 פעמים
קיבל תודה: 314 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי מ אלישע » 21 יולי 2021, 22:13

בלויא כתב:
21 יולי 2021, 14:05
אחרי קריאת התורה, מגביה אחד המתפללים את הספר תורה, מראה אותו לכל הציבור, ומתפלל אחר גולל אותו.
כתוב בגמרא, שהגולל נוטל שכר כנגד כל אלה שעלו לתורה, ומבואר במפרשים שהכוונה לזה שמגביה.
לכן חשוב יותר להגביה את הספר תורה, מאשר לגלול.
[יש הנוהגים להגביה את הספר תורה לפני קריאת התורה].
1. (יש נוהגים להוציא את ספר התורה פתוח, וההגבהה תוך כדי ההוצאה)
2. בספרי התורה שנהגו בהם האשכנזים צריך שיהודי אחר יגלול. (כמדומה בגמרא משמע שהמגביה גולל)
3. יש עוד ביאורים במפרשים שהגולל הוא הגבאי שמכין את הספר לפני הקריאה.
 


לבי במערב
הודעות: 6316
הצטרף: 28 נובמבר 2017, 03:37
מיקום: לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה־פרטית. בתודה מראש.
נתן תודה: 4740 פעמים
קיבל תודה: 3226 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי לבי במערב » 21 יולי 2021, 22:14

בלויא כתב:
21 יולי 2021, 14:05
לכן חשוב יותר להגביה את הספר תורה, מאשר לגלול.
ראה ערוה"ש סי' קמז ס"ח־ט.


נדיב לב
הודעות: 5694
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 274 פעמים
קיבל תודה: 3183 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי נדיב לב » 22 יולי 2021, 03:02

בלויא כתב:
21 יולי 2021, 14:05
יב מנחם אב.
אחרי קריאת התורה, מגביה אחד המתפללים את הספר תורה, מראה אותו לכל הציבור, ומתפלל אחר גולל אותו.
כתוב בגמרא, שהגולל נוטל שכר כנגד כל אלה שעלו לתורה, ומבואר במפרשים שהכוונה לזה שמגביה.
לכן חשוב יותר להגביה את הספר תורה, מאשר לגלול.
[יש הנוהגים להגביה את הספר תורה לפני קריאת התורה].

ישר כח למר שמעלה לפורום מידי זמן סיכום תמציתי ונהדר בשפה ברורה לכל דורש הלכה למעשה.

כהשלמה לדברים אציין שאלה מעשית שהעלה מכובדי @מלמד להועיל באשכול שפתח, האם בגלל שנוטל שכר כולם יש עדיפות לקנות הגבהה מאשר עליה? אפשר להוסיף בפרט כשיש יארצייט. או מדוע מעדיפים להביא לרב עליית שלישי ולא הגבהה. כמו כן העיר שם הנ"ל מצד עשיית מצווה ע"מ לקבל פרס.
ועיין שם מה שהובא בעצם הדין מהמ"ב ומערוך השולחן בכמה מהמנהגים בענין.


לבי במערב
הודעות: 6316
הצטרף: 28 נובמבר 2017, 03:37
מיקום: לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה־פרטית. בתודה מראש.
נתן תודה: 4740 פעמים
קיבל תודה: 3226 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי לבי במערב » 22 יולי 2021, 04:09

מנהג חב"ד שעולים לתורה ב(סמוך ל)יום ההולדת, ולבחור שנולד ביוהכ"פ הורה כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע שישתדל לזכות עכ"פ בהגבהה או גלילה.


נדיב לב
הודעות: 5694
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 274 פעמים
קיבל תודה: 3183 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי נדיב לב » 22 יולי 2021, 04:11

לבי במערב כתב:
22 יולי 2021, 04:09
מנהג חב"ד שעולים לתורה ב(סמוך ל)יום ההולדת, ולבחור שנולד ביוהכ"פ הורה כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע שישתדל לזכות עכ"פ בהגבהה או גלילה.

וכאן ציין עוד מנהג חב"ד בענין. לא יודע אם דייק שם הכותב.


לבי במערב
הודעות: 6316
הצטרף: 28 נובמבר 2017, 03:37
מיקום: לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה־פרטית. בתודה מראש.
נתן תודה: 4740 פעמים
קיבל תודה: 3226 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי לבי במערב » 22 יולי 2021, 04:22

רק בפרט א' לא דייק: לא רק בימינו זהו מנהג חב"ד 'בעיקר', אלא גם בשעתו, ועליהם כוונת הערוה"ש (שכן אלו היו החסידים במדינתו)...


אחד מן הגולה
הודעות: 686
הצטרף: 07 אפריל 2020, 03:22
נתן תודה: 54 פעמים
קיבל תודה: 203 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי אחד מן הגולה » 22 יולי 2021, 04:25

לבי במערב כתב:
22 יולי 2021, 04:09
מנהג חב"ד שעולים לתורה ב(סמוך ל)יום ההולדת
מעניין, מה ההסבר במנהג? ומהו מקורו?


נדיב לב
הודעות: 5694
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 274 פעמים
קיבל תודה: 3183 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי נדיב לב » 22 יולי 2021, 04:27

לבי במערב כתב:
22 יולי 2021, 04:22
רק בפרט א' לא דייק: לא רק בימינו זהו מנהג חב"ד 'בעיקר', אלא גם בשעתו, ועליהם כוונת הערוה"ש (שכן אלו היו החסידים במדינתו)...

א"כ לא פלא היחס "החיובי" שגילה בנו בספריו המתנגדיים:)

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “הלכה ומנהג”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: יאיר1, מגשש | 7 אורחים