הלכה למעשה בשפה ברורה


פותח הנושא
בלויא
הודעות: 236
הצטרף: 25 אפריל 2018, 11:52
נתן תודה: 108 פעמים
קיבל תודה: 90 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי בלויא » 22 יוני 2021, 11:31

בס"ד.
היות וזיכני השי"ת זה כמה שנים למסור שיעור הלכה בקו הטלפון המשפחתי, לע"נ מור אבי זצ"ל, אמרתי להעלות כאן בל"נ מידי יום את השיעור.
ויש בזה כמה תועלות:
גם כדי לקבל ביקורת מחו"ר הפורום שליט"א, אם אכן אמרתי דברים שאינם נכונים.
וגם, כי שמא יהיה לאי מי תועלת מזה, לעצמו,
או שפשוט עוד מישהו יעתיק את הרעיון וימסור גם הוא שיעור הלכה בקו הטלפון של משפחתו, או יעתיקם בעלון כל שהוא, או כעי"ז.

אקדים כמה דברים להבנת הענין:
א. כותב השורות אינו מורה הוראה, ורחוק מזה. לכן ברור, שאין המטרה להכריע במחלוקות, וכיו"ב. המטרה היא, פשוט, לתת לפשוטי העם, בפרט ובעיקר לבית יעקב אלו הנשים, הלכה למעשה, ללא שיטות וחומרות, במילים פשוטות מאוד. לכן אין טעם להעיר לי על דעות נוספות שיש בזה, או כאלו שמחמירים יותר או מקילים כו'. אין כאן ספר הלכה. רק מטרה לומר משהו ברור, למעשה.
ב. מהטעם הנ"ל, הרבה מהשיעורים אינם מחדשים דבר. אך המציאות מוכיחה שגם הנשים שלמדו שיעורי דינים בסמינר כדבעי, עם השנים נשכחים דברים פשוטים.
ג. עוד מטעם הנ"ל, כיוון שהמטרה היא הלכה למעשה, היינו מה לעשות בפועל ממש, לכן אף שרחוק אני מאוד מהוראה, אעפ"כ אני מדגיש שהנכתב הוא 'הלכה למעשה'. כי המציאות בשטח מוכיחה, שאנשים [בפרט נשים] צמאים למישהו שיאמר להם בעברית פשוטה 'מה תכל'ס עושים'. ואלה החוששים לפסוק למעשה, כבודם במקומם מונח ועפר אני תחת כפות רגליהם, אבל בשטח אנשים צריכים שידברו איתם בשפה ברורה.
ד. אמנם עקרונית האשה אמורה לשאול את בעלה כיצד להתנהג, אך בשטח מכו"כ סיבות הרבה נשים אין להן את מי לשאול, ואינן יודעות דברים פשוטים.
ה. אפשר בשמחה להעתיק להיכן שרוצים, כי כאמור איני מחדש דבר. רק אבקש שיעדכנו אותי כאן שהיה מזה תועלת.
ו. כמעט כל הדברים לקוחים משיעור הלכה שמוסר מורה הוראה מפורסם [שייך לקהילת תו"א], בתוספת הסבר.
ז במשך השנים למדתי, כי בית יעקב אלו הנשים, [בפרט אלו הטרודות בהבאת פרנסה הביתה, נוסף על גידול הילדים, וכ"ש אלו המחתנות כבר ילדים], צריכות לשמוע שיעור קצרצר, לא יותר מדקה וחצי. זו הסיבה לקיצור הנמרץ.
ח. כל הנכתב הוא ע"פ הנהוג אצל קהילות החסידים.
ט. נקודה אחרונה - יודעני שייתכן שיש דברים שאינם נכונים. אבל שאלתי כו"כ מורי הוראה מובהקים, ואמרו לי בבירור ש'יצא הפסדו בשכרו', היינו שיותר מהנזק שיש באמירת דברים שגויים, הוא התועלת בלימוד הלכה דבר יום ביומו. ו'מן הזהירות שלא תרבה להזהר'.
י. אפשר לסמוך על הדברים למעשה, אבל רק אחרי קריאת כל ההודעות הבאות, כדי לבדוק אם יש אח"כ תיקונים [אי אפשר לתקן הודעה שנכתבה אחר שעבר זמן מכתיבתה, לכן זה בהודעה נפרדת].

תגובות, הארות, הערות, וכל סוג של משוב ענייני, יתקבלו בשמחה, תודה, וברכה.


פותח הנושא
בלויא
הודעות: 236
הצטרף: 25 אפריל 2018, 11:52
נתן תודה: 108 פעמים
קיבל תודה: 90 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי בלויא » 22 יוני 2021, 11:33

וזה החלי בעז"ה.
השי"ת כרת ברית עם כל א' מעמ"י, שהוא אחראי לעשות כל אשר ביכולתו כדי שכל עמ"י ישמרו את התורה והמצוות.
לכן, היות ומתקרבת שנת השמיטה, והניסיון של שמירת שביעית הוא גדול מאוד לחקלאים, לכן מי שיש ביכולתו להוריד 50 ש"ח למשך 12 חודש מהצדקות שהוא נותן, ולתת אותם לקרן השביעית, עושה בזה מצוה גדולה מאוד.


משתדל לעשות רצון ה'
הודעות: 572
הצטרף: 18 ינואר 2021, 11:41
נתן תודה: 191 פעמים
קיבל תודה: 211 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי משתדל לעשות רצון ה' » 22 יוני 2021, 12:18

בלויא כתב:
22 יוני 2021, 11:33
וזה החלי בעז"ה.
השי"ת כרת ברית עם כל א' מעמ"י, שהוא אחראי לעשות כל אשר ביכולתו כדי שכל עמ"י ישמרו את התורה והמצוות.
לכן, היות ומתקרבת שנת השמיטה, והניסיון של שמירת שביעית הוא גדול מאוד לחקלאים, לכן מי שיש ביכולתו להוריד 50 ש"ח למשך 12 חודש מהצדקות שהוא נותן, ולתת אותם לקרן השביעית, עושה בזה מצוה גדולה מאוד.
זה השיעור הראשון?


פותח הנושא
בלויא
הודעות: 236
הצטרף: 25 אפריל 2018, 11:52
נתן תודה: 108 פעמים
קיבל תודה: 90 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי בלויא » 23 יוני 2021, 15:25

משתדל לעשות רצון ה' כתב:
22 יוני 2021, 12:18
בלויא כתב:
22 יוני 2021, 11:33
וזה החלי בעז"ה.
השי"ת כרת ברית עם כל א' מעמ"י, שהוא אחראי לעשות כל אשר ביכולתו כדי שכל עמ"י ישמרו את התורה והמצוות.
לכן, היות ומתקרבת שנת השמיטה, והניסיון של שמירת שביעית הוא גדול מאוד לחקלאים, לכן מי שיש ביכולתו להוריד 50 ש"ח למשך 12 חודש מהצדקות שהוא נותן, ולתת אותם לקרן השביעית, עושה בזה מצוה גדולה מאוד.
זה השיעור הראשון?

זה השיעור ה3,000 בערך.... אבל זה הראשון שאני מכניס פה, כן. 


שמעיה
הודעות: 2495
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
נתן תודה: 805 פעמים
קיבל תודה: 808 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי שמעיה » 23 יוני 2021, 15:28

בלויא כתב:
22 יוני 2021, 11:33
וזה החלי בעז"ה.
השי"ת כרת ברית עם כל א' מעמ"י, שהוא אחראי לעשות כל אשר ביכולתו כדי שכל עמ"י ישמרו את התורה והמצוות.
לכן, היות ומתקרבת שנת השמיטה, והניסיון של שמירת שביעית הוא גדול מאוד לחקלאים, לכן מי שיש ביכולתו להוריד 50 ש"ח למשך 12 חודש מהצדקות שהוא נותן, ולתת אותם לקרן השביעית, עושה בזה מצוה גדולה מאוד.

נפלא.
אני מתכוון בעיקר לגישה, הביסוס, ואופן הסקת המסקנא. חשיבה בריאה ונכונה.


מ אלישע
הודעות: 1217
הצטרף: 05 פברואר 2020, 15:11
נתן תודה: 436 פעמים
קיבל תודה: 309 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי מ אלישע » 23 יוני 2021, 15:29

בלויא כתב:
22 יוני 2021, 11:33
וזה החלי בעז"ה.
השי"ת כרת ברית עם כל א' מעמ"י, שהוא אחראי לעשות כל אשר ביכולתו כדי שכל עמ"י ישמרו את התורה והמצוות.
לכן, היות ומתקרבת שנת השמיטה, והניסיון של שמירת שביעית הוא גדול מאוד לחקלאים, לכן מי שיש ביכולתו להוריד 50 ש"ח למשך 12 חודש מהצדקות שהוא נותן, ולתת אותם לקרן השביעית, עושה בזה מצוה גדולה מאוד.

האם אפשר לפרש יותר מאיזה צדקות צריך להוריד,
או שפשוט שזה קודם לכל הצדקות.


פותח הנושא
בלויא
הודעות: 236
הצטרף: 25 אפריל 2018, 11:52
נתן תודה: 108 פעמים
קיבל תודה: 90 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי בלויא » 23 יוני 2021, 15:34

י"ג תמוז.
כל קריאת התורה צריכה להיות מינימום 10 פסוקים. כיון שיש מקומות בהם אי אפשר ע"פ ההלכה להתחיל או לסיים 'עלייה', לכן לפעמים קוראים יותר, כדי שיהיה אפשרות לעשות את מספר העליות הנדרש. בשבת במנחה ובימים שני וחמישי בשבוע קוראים בד"כ עד 'שני' של הפרשה שייקראו בשבת הקרובה.


פותח הנושא
בלויא
הודעות: 236
הצטרף: 25 אפריל 2018, 11:52
נתן תודה: 108 פעמים
קיבל תודה: 90 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי בלויא » 23 יוני 2021, 15:38

מ אלישע כתב:
23 יוני 2021, 15:29
בלויא כתב:
22 יוני 2021, 11:33
וזה החלי בעז"ה.
השי"ת כרת ברית עם כל א' מעמ"י, שהוא אחראי לעשות כל אשר ביכולתו כדי שכל עמ"י ישמרו את התורה והמצוות.
לכן, היות ומתקרבת שנת השמיטה, והניסיון של שמירת שביעית הוא גדול מאוד לחקלאים, לכן מי שיש ביכולתו להוריד 50 ש"ח למשך 12 חודש מהצדקות שהוא נותן, ולתת אותם לקרן השביעית, עושה בזה מצוה גדולה מאוד.

האם אפשר לפרש יותר מאיזה צדקות צריך להוריד,
או שפשוט שזה קודם לכל הצדקות.
א. באמת איני יודע... המקור לדברים הוא הוראת מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א שהתפרסמה בשמו.
ב. מה כוונתכם, איזה צדקות יכול להיות שהם חשובים יותר.
ג.  אולי המשתתפים האחרים יידעו לענות לשאלה.

 


פותח הנושא
בלויא
הודעות: 236
הצטרף: 25 אפריל 2018, 11:52
נתן תודה: 108 פעמים
קיבל תודה: 90 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי בלויא » 24 יוני 2021, 12:31

י"ד תמוז.
ה'עליה' החשובה ביותר היא העליה הראשונה, אותה נותנים לכהן, כדי לקיים מצות 'וקדשתו'.
אם אין כהן בבית הכנסת, נותנים את העליה הזו ל'ישראל', ומכריזים 'ישראל במקום כהן', כדי שהאנשים יידעו שזה שעלה ראשון אינו כהן.


שפת הים
הודעות: 284
הצטרף: 15 פברואר 2021, 20:27
נתן תודה: 46 פעמים
קיבל תודה: 72 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי שפת הים » 24 יוני 2021, 13:59

בלויא כתב:
23 יוני 2021, 15:38
מ אלישע כתב:
23 יוני 2021, 15:29
בלויא כתב:
22 יוני 2021, 11:33
וזה החלי בעז"ה.
השי"ת כרת ברית עם כל א' מעמ"י, שהוא אחראי לעשות כל אשר ביכולתו כדי שכל עמ"י ישמרו את התורה והמצוות.
לכן, היות ומתקרבת שנת השמיטה, והניסיון של שמירת שביעית הוא גדול מאוד לחקלאים, לכן מי שיש ביכולתו להוריד 50 ש"ח למשך 12 חודש מהצדקות שהוא נותן, ולתת אותם לקרן השביעית, עושה בזה מצוה גדולה מאוד.

האם אפשר לפרש יותר מאיזה צדקות צריך להוריד,
או שפשוט שזה קודם לכל הצדקות.
א. באמת איני יודע... המקור לדברים הוא הוראת מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א שהתפרסמה בשמו.
ב. מה כוונתכם, איזה צדקות יכול להיות שהם חשובים יותר.
ג.  אולי המשתתפים האחרים יידעו לענות לשאלה.


בצורה בה העמדתם את הגישה לדברים נמצא שזה ככל ערבות לקיומם של כל המצוות, וה"ה שצריך לתרום לארגונים המחלקים נרות שבת וכדו'.
אגב לא ברור בכלל שזה קשור למצוות צדקה [ממעשרות ניתן לתת גם לענייני מצווה - כמדומני], ומי אמר שזה עדיף באמת על צדקה לאביון שאין לו מה לאכול.

הענין בשמיטה [איך שאני מבין את גדול הפרסום שעושים לזה] הוא יותר כ'אמירה',
"בארץ ישראל הקרקעות בשמיטה לא פעילות", עם כל המשתמע מכך ש"כי לי כל הארץ" וכו', ולכך הענין גדול בהרבה משאר מצוות ספציפיות.
 


מ אלישע
הודעות: 1217
הצטרף: 05 פברואר 2020, 15:11
נתן תודה: 436 פעמים
קיבל תודה: 309 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי מ אלישע » 24 יוני 2021, 14:21

בלויא כתב:
24 יוני 2021, 12:31
י"ד תמוז.
ה'עליה' החשובה ביותר היא העליה הראשונה, אותה נותנים לכהן, כדי לקיים מצות 'וקדשתו'.
אם אין כהן בבית הכנסת, נותנים את העליה הזו ל'ישראל', ומכריזים 'ישראל במקום כהן', כדי שהאנשים יידעו שזה שעלה ראשון אינו כהן.
למעשה אכן נוהגים כך.
(מה עיקר ההלכה כמדומה שאין כאן המקום)
 


נדיב לב
הודעות: 5615
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 273 פעמים
קיבל תודה: 3093 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי נדיב לב » 24 יוני 2021, 16:52

בלויא כתב:
24 יוני 2021, 12:31
י"ד תמוז.
ה'עליה' החשובה ביותר היא העליה הראשונה, אותה נותנים לכהן, כדי לקיים מצות 'וקדשתו'.


לכאורה לא מדוייק. גם אם כל העליות שוות בחשיבותן, אבל נותנים לכהן עדיפות לעלות ראשון, מדין וקדשתו.


הצעיר שבחבורה
הודעות: 888
הצטרף: 16 אפריל 2021, 09:22
מיקום: מתאבק בעפר רגליהם
נתן תודה: 258 פעמים
קיבל תודה: 229 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי הצעיר שבחבורה » 24 יוני 2021, 19:27

נדיב לב כתב:
24 יוני 2021, 16:52
בלויא כתב:
24 יוני 2021, 12:31
י"ד תמוז.
ה'עליה' החשובה ביותר היא העליה הראשונה, אותה נותנים לכהן, כדי לקיים מצות 'וקדשתו'.
לכאורה לא מדוייק. גם אם כל העליות שוות בחשיבותן, אבל נותנים לכהן עדיפות לעלות ראשון, מדין וקדשתו.
והעדיפות לעלות ראשון היא זו שמחשיבה את העליה הראשונה, זה שכיבדוהו לעלות ראשון.
ובעיני ראיתי גבאי במנין עם חד מגאוני הדור זצ"ל, שלא היה כהן, ונתנו לאברך צעיר לעלות ראשון, ו"כיבדוהו" להאי גאון בעליית שלישי. וכדאי בזיון וקצף.


דרומאי
הודעות: 5037
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 1266 פעמים
קיבל תודה: 1317 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי דרומאי » 24 יוני 2021, 19:31

הצעיר שבחבורה כתב:
24 יוני 2021, 19:27
נדיב לב כתב:
24 יוני 2021, 16:52
בלויא כתב:
24 יוני 2021, 12:31
י"ד תמוז.
ה'עליה' החשובה ביותר היא העליה הראשונה, אותה נותנים לכהן, כדי לקיים מצות 'וקדשתו'.
לכאורה לא מדוייק. גם אם כל העליות שוות בחשיבותן, אבל נותנים לכהן עדיפות לעלות ראשון, מדין וקדשתו.
והעדיפות לעלות ראשון היא זו שמחשיבה את העליה הראשונה, זה שכיבדוהו לעלות ראשון.
ובעיני ראיתי גבאי במנין עם חד מגאוני הדור זצ"ל, שלא היה כהן, ונתנו לאברך צעיר לעלות ראשון, ו"כיבדוהו" להאי גאון בעליית שלישי. וכדאי בזיון וקצף.
בודאי אין זה אלא עמרצות של הגבאי, שדרש שלישי שישי לגזרה שוה.
 


נדיב לב
הודעות: 5615
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 273 פעמים
קיבל תודה: 3093 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי נדיב לב » 24 יוני 2021, 19:31

הצעיר שבחבורה כתב:
24 יוני 2021, 19:27
נדיב לב כתב:
24 יוני 2021, 16:52
בלויא כתב:
24 יוני 2021, 12:31
י"ד תמוז.
ה'עליה' החשובה ביותר היא העליה הראשונה, אותה נותנים לכהן, כדי לקיים מצות 'וקדשתו'.
לכאורה לא מדוייק. גם אם כל העליות שוות בחשיבותן, אבל נותנים לכהן עדיפות לעלות ראשון, מדין וקדשתו.
והעדיפות לעלות ראשון היא זו שמחשיבה את העליה הראשונה, זה שכיבדוהו לעלות ראשון.

זו בדיוק כוונתי, מה קדם למה הביצה או התרנגולת.


הצעיר שבחבורה
הודעות: 888
הצטרף: 16 אפריל 2021, 09:22
מיקום: מתאבק בעפר רגליהם
נתן תודה: 258 פעמים
קיבל תודה: 229 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי הצעיר שבחבורה » 24 יוני 2021, 19:32

נדיב לב כתב:
24 יוני 2021, 19:31
הצעיר שבחבורה כתב:
24 יוני 2021, 19:27
נדיב לב כתב:
24 יוני 2021, 16:52

לכאורה לא מדוייק. גם אם כל העליות שוות בחשיבותן, אבל נותנים לכהן עדיפות לעלות ראשון, מדין וקדשתו.
והעדיפות לעלות ראשון היא זו שמחשיבה את העליה הראשונה, זה שכיבדוהו לעלות ראשון.

זו בדיוק כוונתי, מה קדם למה הביצה או התרנגולת.

מהא גופא ש'וקדשתו' היינו לעלות ראשון, שמע מינה שחשיבות ומעלה יש בדבר.


נדיב לב
הודעות: 5615
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 273 פעמים
קיבל תודה: 3093 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי נדיב לב » 24 יוני 2021, 19:34

הצעיר שבחבורה כתב:
24 יוני 2021, 19:32
נדיב לב כתב:
24 יוני 2021, 19:31
הצעיר שבחבורה כתב:
24 יוני 2021, 19:27

והעדיפות לעלות ראשון היא זו שמחשיבה את העליה הראשונה, זה שכיבדוהו לעלות ראשון.

זו בדיוק כוונתי, מה קדם למה הביצה או התרנגולת.

מהא גופא ש'וקדשתו' היינו לעלות ראשון, שמע מינה שחשיבות ומעלה יש בדבר.

יש מעלה מצד סדר הקדימות ותו לא.


הצעיר שבחבורה
הודעות: 888
הצטרף: 16 אפריל 2021, 09:22
מיקום: מתאבק בעפר רגליהם
נתן תודה: 258 פעמים
קיבל תודה: 229 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי הצעיר שבחבורה » 24 יוני 2021, 19:36

נדיב לב כתב:
24 יוני 2021, 19:34
הצעיר שבחבורה כתב:
24 יוני 2021, 19:32
נדיב לב כתב:
24 יוני 2021, 19:31

זו בדיוק כוונתי, מה קדם למה הביצה או התרנגולת.
מהא גופא ש'וקדשתו' היינו לעלות ראשון, שמע מינה שחשיבות ומעלה יש בדבר.
יש מעלה מצד סדר הקדימות ותו לא.
וכנראה שסגי לו להרב @בלויא  בזה
 


נדיב לב
הודעות: 5615
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 273 פעמים
קיבל תודה: 3093 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי נדיב לב » 24 יוני 2021, 19:47

הצעיר שבחבורה כתב:
24 יוני 2021, 19:36
נדיב לב כתב:
24 יוני 2021, 19:34
הצעיר שבחבורה כתב:
24 יוני 2021, 19:32

מהא גופא ש'וקדשתו' היינו לעלות ראשון, שמע מינה שחשיבות ומעלה יש בדבר.
יש מעלה מצד סדר הקדימות ותו לא.
וכנראה שסגי לו להרב @בלויא  בזה
 

כמובן הרב בלויא כל רז לא אניס ליה.
אלא מה שדחקת לפרש בלשונו שכתב: "ה'עליה' החשובה ביותר היא העליה הראשונה, אותה נותנים לכהן, כדי לקיים מצות 'וקדשתו'". - זה דוחק. :)
ואשריכם ישראל שמחבבים ד"ת של כל יהודי ומוצאים מקום להפך [מלשון להפך את החררה] ולהעמיד דבריו לאשורם.


פותח הנושא
בלויא
הודעות: 236
הצטרף: 25 אפריל 2018, 11:52
נתן תודה: 108 פעמים
קיבל תודה: 90 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי בלויא » 25 יוני 2021, 14:49

ט"ו תמוז. עש"ק פ' בלק. בפרשה שלנו כתוב הפסוק 'מה טובו אוהליך יעקב משכנותיך ישראל', ופירשו חז"ל 'שלא היו פתחיהן מכוונים זה לזה'.
יש כאן הוראה למעשה, להשתדל לא להסתכל בתוך שטח פרטי כמו בית או גינה וכדומה [אלא אם כן מדובר בגינה פתוחה לגמרי].
ברמה גבוהה יותר יש כאן הוראה, להשתדל לחשוב מה ה' רוצה מאיתנו במצב הנתון הזה, ולא לחשוב על 'מה קורה אצל השני', 'מה הייתי רוצה שיהיה אצלי' וכדומה, אלא 'מה אני יכול לעשות כאן ועכשיו'.


פותח הנושא
בלויא
הודעות: 236
הצטרף: 25 אפריל 2018, 11:52
נתן תודה: 108 פעמים
קיבל תודה: 90 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי בלויא » 25 יוני 2021, 14:56

שפת הים כתב:
24 יוני 2021, 13:59
בלויא כתב:
23 יוני 2021, 15:38
מ אלישע כתב:
23 יוני 2021, 15:29


האם אפשר לפרש יותר מאיזה צדקות צריך להוריד,
או שפשוט שזה קודם לכל הצדקות.
א. באמת איני יודע... המקור לדברים הוא הוראת מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א שהתפרסמה בשמו.
ב. מה כוונתכם, איזה צדקות יכול להיות שהם חשובים יותר.
ג.  אולי המשתתפים האחרים יידעו לענות לשאלה.
בצורה בה העמדתם את הגישה לדברים נמצא שזה ככל ערבות לקיומם של כל המצוות, וה"ה שצריך לתרום לארגונים המחלקים נרות שבת וכדו'.
אגב לא ברור בכלל שזה קשור למצוות צדקה [ממעשרות ניתן לתת גם לענייני מצווה - כמדומני], ומי אמר שזה עדיף באמת על צדקה לאביון שאין לו מה לאכול.

הענין בשמיטה [איך שאני מבין את גדול הפרסום שעושים לזה] הוא יותר כ'אמירה',
"בארץ ישראל הקרקעות בשמיטה לא פעילות", עם כל המשתמע מכך ש"כי לי כל הארץ" וכו', ולכך הענין גדול בהרבה משאר מצוות ספציפיות.
1. תודה על הקדשת הזמן לקרוא את מה שאני הקטן כותב.
2. אם יש לפניי יהודי שאין לו מה לאכול פשוט שאף אחד לא יאמר שחשוב יותר לתת ל'שמיטה'.
3. איני בטוח שאפשר לתת למצוות ממעשר, אשמח למקור בזה.
4. פשוט שיש לחלק בין קניית נרות שבת לכאן, כי מה שגורם לאדם לא להדליק נרות שבת אינו [בד"כ] סיבה כלכלית, וכאן החקלאים מעידים שזה שיקול משמעותי מאוד בשבילם.
 


פותח הנושא
בלויא
הודעות: 236
הצטרף: 25 אפריל 2018, 11:52
נתן תודה: 108 פעמים
קיבל תודה: 90 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי בלויא » 25 יוני 2021, 14:58

מ אלישע כתב:
24 יוני 2021, 14:21
בלויא כתב:
24 יוני 2021, 12:31
י"ד תמוז.
ה'עליה' החשובה ביותר היא העליה הראשונה, אותה נותנים לכהן, כדי לקיים מצות 'וקדשתו'.
אם אין כהן בבית הכנסת, נותנים את העליה הזו ל'ישראל', ומכריזים 'ישראל במקום כהן', כדי שהאנשים יידעו שזה שעלה ראשון אינו כהן.
למעשה אכן נוהגים כך.
(מה עיקר ההלכה כמדומה שאין כאן המקום)

לא הבנתי כוונתכם, האם יש כאן לדעתכם נקודה שאינה מדוייקת.
 


פותח הנושא
בלויא
הודעות: 236
הצטרף: 25 אפריל 2018, 11:52
נתן תודה: 108 פעמים
קיבל תודה: 90 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי בלויא » 25 יוני 2021, 15:04

מ אלישע כתב:
24 יוני 2021, 14:21
בלויא כתב:
24 יוני 2021, 12:31
י"ד תמוז.
ה'עליה' החשובה ביותר היא העליה הראשונה, אותה נותנים לכהן, כדי לקיים מצות 'וקדשתו'.
אם אין כהן בבית הכנסת, נותנים את העליה הזו ל'ישראל', ומכריזים 'ישראל במקום כהן', כדי שהאנשים יידעו שזה שעלה ראשון אינו כהן.
למעשה אכן נוהגים כך.
(מה עיקר ההלכה כמדומה שאין כאן המקום)
 
נדיב לב כתב:
24 יוני 2021, 16:52
בלויא כתב:
24 יוני 2021, 12:31
י"ד תמוז.
ה'עליה' החשובה ביותר היא העליה הראשונה, אותה נותנים לכהן, כדי לקיים מצות 'וקדשתו'.

לכאורה לא מדוייק. גם אם כל העליות שוות בחשיבותן, אבל נותנים לכהן עדיפות לעלות ראשון, מדין וקדשתו.
 
הצעיר שבחבורה כתב:
24 יוני 2021, 19:27
נדיב לב כתב:
24 יוני 2021, 16:52
בלויא כתב:
24 יוני 2021, 12:31
י"ד תמוז.
ה'עליה' החשובה ביותר היא העליה הראשונה, אותה נותנים לכהן, כדי לקיים מצות 'וקדשתו'.
לכאורה לא מדוייק. גם אם כל העליות שוות בחשיבותן, אבל נותנים לכהן עדיפות לעלות ראשון, מדין וקדשתו.
והעדיפות לעלות ראשון היא זו שמחשיבה את העליה הראשונה, זה שכיבדוהו לעלות ראשון.
ובעיני ראיתי גבאי במנין עם חד מגאוני הדור זצ"ל, שלא היה כהן, ונתנו לאברך צעיר לעלות ראשון, ו"כיבדוהו" להאי גאון בעליית שלישי. וכדאי בזיון וקצף.
 
דרומאי כתב:
24 יוני 2021, 19:31
הצעיר שבחבורה כתב:
24 יוני 2021, 19:27
נדיב לב כתב:
24 יוני 2021, 16:52

לכאורה לא מדוייק. גם אם כל העליות שוות בחשיבותן, אבל נותנים לכהן עדיפות לעלות ראשון, מדין וקדשתו.
והעדיפות לעלות ראשון היא זו שמחשיבה את העליה הראשונה, זה שכיבדוהו לעלות ראשון.
ובעיני ראיתי גבאי במנין עם חד מגאוני הדור זצ"ל, שלא היה כהן, ונתנו לאברך צעיר לעלות ראשון, ו"כיבדוהו" להאי גאון בעליית שלישי. וכדאי בזיון וקצף.
בודאי אין זה אלא עמרצות של הגבאי, שדרש שלישי שישי לגזרה שוה.
 
נדיב לב כתב:
24 יוני 2021, 19:31
הצעיר שבחבורה כתב:
24 יוני 2021, 19:27
נדיב לב כתב:
24 יוני 2021, 16:52

לכאורה לא מדוייק. גם אם כל העליות שוות בחשיבותן, אבל נותנים לכהן עדיפות לעלות ראשון, מדין וקדשתו.
והעדיפות לעלות ראשון היא זו שמחשיבה את העליה הראשונה, זה שכיבדוהו לעלות ראשון.

זו בדיוק כוונתי, מה קדם למה הביצה או התרנגולת.
 
הצעיר שבחבורה כתב:
24 יוני 2021, 19:32
נדיב לב כתב:
24 יוני 2021, 19:31
הצעיר שבחבורה כתב:
24 יוני 2021, 19:27

והעדיפות לעלות ראשון היא זו שמחשיבה את העליה הראשונה, זה שכיבדוהו לעלות ראשון.

זו בדיוק כוונתי, מה קדם למה הביצה או התרנגולת.

מהא גופא ש'וקדשתו' היינו לעלות ראשון, שמע מינה שחשיבות ומעלה יש בדבר.
 
נדיב לב כתב:
24 יוני 2021, 19:34
הצעיר שבחבורה כתב:
24 יוני 2021, 19:32
נדיב לב כתב:
24 יוני 2021, 19:31


זו בדיוק כוונתי, מה קדם למה הביצה או התרנגולת.

מהא גופא ש'וקדשתו' היינו לעלות ראשון, שמע מינה שחשיבות ומעלה יש בדבר.

יש מעלה מצד סדר הקדימות ותו לא.
 
הצעיר שבחבורה כתב:
24 יוני 2021, 19:36
נדיב לב כתב:
24 יוני 2021, 19:34
הצעיר שבחבורה כתב:
24 יוני 2021, 19:32

מהא גופא ש'וקדשתו' היינו לעלות ראשון, שמע מינה שחשיבות ומעלה יש בדבר.
יש מעלה מצד סדר הקדימות ותו לא.
וכנראה שסגי לו להרב @בלויא  בזה
 
נדיב לב כתב:
24 יוני 2021, 19:47
הצעיר שבחבורה כתב:
24 יוני 2021, 19:36
נדיב לב כתב:
24 יוני 2021, 19:34

יש מעלה מצד סדר הקדימות ותו לא.
וכנראה שסגי לו להרב @בלויא  בזה
 
כמובן הרב בלויא כל רז לא אניס ליה.
אלא מה שדחקת לפרש בלשונו שכתב: "ה'עליה' החשובה ביותר היא העליה הראשונה, אותה נותנים לכהן, כדי לקיים מצות 'וקדשתו'". - זה דוחק. :)
ואשריכם ישראל שמחבבים ד"ת של כל יהודי ומוצאים מקום להפך [מלשון להפך את החררה] ולהעמיד דבריו לאשורם.
יישר כח לכל המגיבים.
[ובבקשה - בלי ציניות...]
כמדומה שהעולה מתוך דברי הרבנים המגיבים הוא, שנכון לומר, שזה שמכבדים את הכהן לעלות ראשון זה סיבה [איך שנאמר, או שזה הוכחה או שזה הגורם, כמפורסם בענין שור מועד וצ' פעמים ותן טל ומטר, או בלשון העם - הביצה והתרנגולת, להבדיל..] שזו עלייה חשובה.
שוב תודה לכל הקוראים והמגיבים

אגב, הרב @נדיב לב  - כדי לתייג, כותבים שטרודל, אח"כ אות א ' או שנים, מחכים שתיפתח רשימה, ואז בוחרים מתוכה.
 


מ אלישע
הודעות: 1217
הצטרף: 05 פברואר 2020, 15:11
נתן תודה: 436 פעמים
קיבל תודה: 309 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי מ אלישע » 25 יוני 2021, 15:30

בלויא כתב:
25 יוני 2021, 14:58
מ אלישע כתב:
24 יוני 2021, 14:21
בלויא כתב:
24 יוני 2021, 12:31
י"ד תמוז.
ה'עליה' החשובה ביותר היא העליה הראשונה, אותה נותנים לכהן, כדי לקיים מצות 'וקדשתו'.
אם אין כהן בבית הכנסת, נותנים את העליה הזו ל'ישראל', ומכריזים 'ישראל במקום כהן', כדי שהאנשים יידעו שזה שעלה ראשון אינו כהן.
למעשה אכן נוהגים כך.
(מה עיקר ההלכה כמדומה שאין כאן המקום)
לא הבנתי כוונתכם, האם יש כאן לדעתכם נקודה שאינה מדוייקת.

אכתוב נקודות אע"פ שכבר כתבו.
יש חשיבות בפסוקים רבים.
(יש עליות החשובות לפי תוכנם, מוזכר בהלכות ליל שמחת תורה, המקור מנהג )
נתינה לכהן משום אנצויי (אולי נכלל במצות שבין אדם לחבירו, או באיסור מחלוקת)
ויש לעיין על הקשר עם וקדשתו (אולי הכהן טוען הרי צריך וקדשתו וא"כ צריך עליה חשובה, ומתחיל אנצויי)
מ"מ יש כאן קיום וקדשתו (וצ"ע אם יש לכהן תביעה על וקדשתו, או שזה מצוה על ישראל)
עיקר העליה הראשונה היא ליהודי החשוב שבציבור הוא הת"ח. אבל כששוה לכהן בתורתו . כהן קודם.
אלא שבדורות מאוחרים מזמן הגמ' נהגו ברוב פעמים לכהן תמיד.
 


בר אמודאי
הודעות: 41
הצטרף: 05 מאי 2021, 00:08
נתן תודה: 21 פעמים
קיבל תודה: 13 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי בר אמודאי » 25 יוני 2021, 16:03

בלויא כתב:
25 יוני 2021, 14:49
ט"ו תמוז. עש"ק פ' בלק. בפרשה שלנו כתוב הפסוק 'מה טובו אוהליך יעקב משכנותיך ישראל', ופירשו חז"ל 'שלא היו פתחיהן מכוונים זה לזה'.
יש כאן הוראה למעשה, להשתדל לא להסתכל בתוך שטח פרטי כמו בית או גינה וכדומה [אלא אם כן מדובר בגינה פתוחה לגמרי].
ברמה גבוהה יותר יש כאן הוראה, להשתדל לחשוב מה ה' רוצה מאיתנו במצב הנתון הזה, ולא לחשוב על 'מה קורה אצל השני', 'מה הייתי רוצה שיהיה אצלי' וכדומה, אלא 'מה אני יכול לעשות כאן ועכשיו'.
יש''כ. ויש לדייק את הלשון ''להשתדל'' כי זהו איסור.
כמובן יש להשתדל לא לעשות איסורים...
כתב הרמ''א (חו''מ קנ''ד ז'):
''אסור לעמוד בחלון ולראות בחצר חבירו
כדי שלא יזיקנו בראייתו ובזה איסורא קא עביד''
 


נדיב לב
הודעות: 5615
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 273 פעמים
קיבל תודה: 3093 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי נדיב לב » 27 יוני 2021, 02:23

בלויא כתב:
25 יוני 2021, 15:04


 
נדיב לב כתב:
24 יוני 2021, 16:52
בלויא כתב:
24 יוני 2021, 12:31
י"ד תמוז.
ה'עליה' החשובה ביותר היא העליה הראשונה, אותה נותנים לכהן, כדי לקיים מצות 'וקדשתו'.


לכאורה לא מדוייק. גם אם כל העליות שוות בחשיבותן, אבל נותנים לכהן עדיפות לעלות ראשון, מדין וקדשתו.

 
הצעיר שבחבורה כתב:
24 יוני 2021, 19:27
נדיב לב כתב:
24 יוני 2021, 16:52

לכאורה לא מדוייק. גם אם כל העליות שוות בחשיבותן, אבל נותנים לכהן עדיפות לעלות ראשון, מדין וקדשתו.

והעדיפות לעלות ראשון היא זו שמחשיבה את העליה הראשונה, זה שכיבדוהו לעלות ראשון.
ובעיני ראיתי גבאי במנין עם חד מגאוני הדור זצ"ל, שלא היה כהן, ונתנו לאברך צעיר לעלות ראשון, ו"כיבדוהו" להאי גאון בעליית שלישי. וכדאי בזיון וקצף.



 
נדיב לב כתב:
24 יוני 2021, 19:31
הצעיר שבחבורה כתב:
24 יוני 2021, 19:27

והעדיפות לעלות ראשון היא זו שמחשיבה את העליה הראשונה, זה שכיבדוהו לעלות ראשון.


זו בדיוק כוונתי, מה קדם למה הביצה או התרנגולת.

 
הצעיר שבחבורה כתב:
24 יוני 2021, 19:32
נדיב לב כתב:
24 יוני 2021, 19:31


זו בדיוק כוונתי, מה קדם למה הביצה או התרנגולת.


מהא גופא ש'וקדשתו' היינו לעלות ראשון, שמע מינה שחשיבות ומעלה יש בדבר.

 
נדיב לב כתב:
24 יוני 2021, 19:34
הצעיר שבחבורה כתב:
24 יוני 2021, 19:32


מהא גופא ש'וקדשתו' היינו לעלות ראשון, שמע מינה שחשיבות ומעלה יש בדבר.


יש מעלה מצד סדר הקדימות ותו לא.

 
הצעיר שבחבורה כתב:
24 יוני 2021, 19:36
נדיב לב כתב:
24 יוני 2021, 19:34

יש מעלה מצד סדר הקדימות ותו לא.

וכנראה שסגי לו להרב @בלויא  בזה
 
נדיב לב כתב:
24 יוני 2021, 19:47
הצעיר שבחבורה כתב:
24 יוני 2021, 19:36

וכנראה שסגי לו להרב @בלויא  בזה
 
כמובן הרב בלויא כל רז לא אניס ליה.
אלא מה שדחקת לפרש בלשונו שכתב: "ה'עליה' החשובה ביותר היא העליה הראשונה, אותה נותנים לכהן, כדי לקיים מצות 'וקדשתו'". - זה דוחק. :)
ואשריכם ישראל שמחבבים ד"ת של כל יהודי ומוצאים מקום להפך [מלשון להפך את החררה] ולהעמיד דבריו לאשורם.

יישר כח לכל המגיבים.
[ובבקשה - בלי ציניות...]

כמדומה שהעולה מתוך דברי הרבנים המגיבים הוא, שנכון לומר, שזה שמכבדים את הכהן לעלות ראשון זה סיבה [איך שנאמר, או שזה הוכחה או שזה הגורם, כמפורסם בענין שור מועד וצ' פעמים ותן טל ומטר, או בלשון העם - הביצה והתרנגולת, להבדיל..] שזו עלייה חשובה.
שוב תודה לכל הקוראים והמגיבים

אגב, הרב @נדיב לב  - כדי לתייג, כותבים שטרודל, אח"כ אות א ' או שנים, מחכים שתיפתח רשימה, ואז בוחרים מתוכה.
 

ח"ו, המכוון להפיס דעתו של @הצעיר שבחבורה כפי שתשים לב, ולא ציניות על חשבון כבודו.

אכן לדעתי זו הגדרה היותר מדויקת של עליית ראשון.

יש"כ על ההנחיה הברורה איך מתייגים. :)


פותח הנושא
בלויא
הודעות: 236
הצטרף: 25 אפריל 2018, 11:52
נתן תודה: 108 פעמים
קיבל תודה: 90 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי בלויא » 27 יוני 2021, 13:52

מ אלישע כתב:
25 יוני 2021, 15:30
בלויא כתב:
25 יוני 2021, 14:58
מ אלישע כתב:
24 יוני 2021, 14:21

למעשה אכן נוהגים כך.
(מה עיקר ההלכה כמדומה שאין כאן המקום)
לא הבנתי כוונתכם, האם יש כאן לדעתכם נקודה שאינה מדוייקת.
אכתוב נקודות אע"פ שכבר כתבו.
יש חשיבות בפסוקים רבים.
(יש עליות החשובות לפי תוכנם, מוזכר בהלכות ליל שמחת תורה, המקור מנהג )
נתינה לכהן משום אנצויי (אולי נכלל במצות שבין אדם לחבירו, או באיסור מחלוקת)
ויש לעיין על הקשר עם וקדשתו (אולי הכהן טוען הרי צריך וקדשתו וא"כ צריך עליה חשובה, ומתחיל אנצויי)
מ"מ יש כאן קיום וקדשתו (וצ"ע אם יש לכהן תביעה על וקדשתו, או שזה מצוה על ישראל)
עיקר העליה הראשונה היא ליהודי החשוב שבציבור הוא הת"ח. אבל כששוה לכהן בתורתו . כהן קודם.
אלא שבדורות מאוחרים מזמן הגמ' נהגו ברוב פעמים לכהן תמיד.


יישר כח. להבא אם לא קשה לכם לכתוב מקורות, זה יעזור לי.
כמדומה שנכון לומר 'העליה החשובה ביותר', כשהכוונה מבין עליות סטנדרטיות, רגילות.
זכור לי שכתוב בקשר ל'וקדשתו' - 'לקרוא ראשון'. אין לי כעת תוכנת חיפוש, והריני בבחינת 'ע"ה אימת שבת עליו'.
שוב תודה.


פותח הנושא
בלויא
הודעות: 236
הצטרף: 25 אפריל 2018, 11:52
נתן תודה: 108 פעמים
קיבל תודה: 90 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי בלויא » 27 יוני 2021, 13:53

נדיב לב כתב:
27 יוני 2021, 02:23
בלויא כתב:
25 יוני 2021, 15:04


 
נדיב לב כתב:
24 יוני 2021, 16:52



לכאורה לא מדוייק. גם אם כל העליות שוות בחשיבותן, אבל נותנים לכהן עדיפות לעלות ראשון, מדין וקדשתו.

 
הצעיר שבחבורה כתב:
24 יוני 2021, 19:27


והעדיפות לעלות ראשון היא זו שמחשיבה את העליה הראשונה, זה שכיבדוהו לעלות ראשון.
ובעיני ראיתי גבאי במנין עם חד מגאוני הדור זצ"ל, שלא היה כהן, ונתנו לאברך צעיר לעלות ראשון, ו"כיבדוהו" להאי גאון בעליית שלישי. וכדאי בזיון וקצף.




 
נדיב לב כתב:
24 יוני 2021, 19:31



זו בדיוק כוונתי, מה קדם למה הביצה או התרנגולת.

 
הצעיר שבחבורה כתב:
24 יוני 2021, 19:32



מהא גופא ש'וקדשתו' היינו לעלות ראשון, שמע מינה שחשיבות ומעלה יש בדבר.

 
נדיב לב כתב:
24 יוני 2021, 19:34



יש מעלה מצד סדר הקדימות ותו לא.

 
הצעיר שבחבורה כתב:
24 יוני 2021, 19:36


וכנראה שסגי לו להרב @בלויא  בזה
 
נדיב לב כתב:
24 יוני 2021, 19:47

 
כמובן הרב בלויא כל רז לא אניס ליה.
אלא מה שדחקת לפרש בלשונו שכתב: "ה'עליה' החשובה ביותר היא העליה הראשונה, אותה נותנים לכהן, כדי לקיים מצות 'וקדשתו'". - זה דוחק. :)
ואשריכם ישראל שמחבבים ד"ת של כל יהודי ומוצאים מקום להפך [מלשון להפך את החררה] ולהעמיד דבריו לאשורם.

יישר כח לכל המגיבים.
[ובבקשה - בלי ציניות...]

כמדומה שהעולה מתוך דברי הרבנים המגיבים הוא, שנכון לומר, שזה שמכבדים את הכהן לעלות ראשון זה סיבה [איך שנאמר, או שזה הוכחה או שזה הגורם, כמפורסם בענין שור מועד וצ' פעמים ותן טל ומטר, או בלשון העם - הביצה והתרנגולת, להבדיל..] שזו עלייה חשובה.
שוב תודה לכל הקוראים והמגיבים

אגב, הרב @נדיב לב  - כדי לתייג, כותבים שטרודל, אח"כ אות א ' או שנים, מחכים שתיפתח רשימה, ואז בוחרים מתוכה.


ח"ו, המכוון להפיס דעתו של @הצעיר שבחבורה כפי שתשים לב, ולא ציניות על חשבון כבודו.

אכן לדעתי זו הגדרה היותר מדויקת של עליית ראשון.

יש"כ על ההנחיה הברורה איך מתייגים. :)

תודה. בבקשה.
איך מקטינים את כל ההודעות המצוטטות, כפי שעשיתם ?


פותח הנושא
בלויא
הודעות: 236
הצטרף: 25 אפריל 2018, 11:52
נתן תודה: 108 פעמים
קיבל תודה: 90 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי בלויא » 27 יוני 2021, 13:55

בר אמודאי כתב:
25 יוני 2021, 16:03
בלויא כתב:
25 יוני 2021, 14:49
ט"ו תמוז. עש"ק פ' בלק. בפרשה שלנו כתוב הפסוק 'מה טובו אוהליך יעקב משכנותיך ישראל', ופירשו חז"ל 'שלא היו פתחיהן מכוונים זה לזה'.
יש כאן הוראה למעשה, להשתדל לא להסתכל בתוך שטח פרטי כמו בית או גינה וכדומה [אלא אם כן מדובר בגינה פתוחה לגמרי].
ברמה גבוהה יותר יש כאן הוראה, להשתדל לחשוב מה ה' רוצה מאיתנו במצב הנתון הזה, ולא לחשוב על 'מה קורה אצל השני', 'מה הייתי רוצה שיהיה אצלי' וכדומה, אלא 'מה אני יכול לעשות כאן ועכשיו'.
יש''כ. ויש לדייק את הלשון ''להשתדל'' כי זהו איסור.
כמובן יש להשתדל לא לעשות איסורים...
כתב הרמ''א (חו''מ קנ''ד ז'):
''אסור לעמוד בחלון ולראות בחצר חבירו
כדי שלא יזיקנו בראייתו ובזה איסורא קא עביד''


תודה רבה רבה !
בשביל תיקון אחד כזה כבר שווה המאמץ לכתוב כל יום את השיעור היומי !


נדיב לב
הודעות: 5615
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 273 פעמים
קיבל תודה: 3093 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הלכה למעשה בשפה ברורה

שליחה על ידי נדיב לב » 27 יוני 2021, 14:00

בלויא כתב:
27 יוני 2021, 13:53

תודה. בבקשה.
איך מקטינים את כל ההודעות המצוטטות, כפי שעשיתם ?


מסמנים את כול ההודעות ב'תיבת עריכת הודעה', ובלחצן 'גודל' שמופיע בסרגל הכלי םבראש ההודעה, בוחרים את הגודל הרצוי.

להלן דוגמאות:

מסמנים את כול ההודעות ב'תיבת עריכת הודעה', ובלחצן 'גודל' שמופיע בסרגל הכלי םבראש ההודעה, בוחרים את הגודל הרצוי.

מסמנים את כול ההודעות ב'תיבת עריכת הודעה', ובלחצן 'גודל' שמופיע בסרגל הכלי םבראש ההודעה, בוחרים את הגודל הרצוי.


כמובן אפשר לשנות את גודל הגופן באמצעות שינוי הקוד. דוגמה לגופן בגודל 20

מסמנים את כול ההודעות ב'תיבת עריכת הודעה', ובלחצן 'גודל' שמופיע בסרגל הכלי םבראש ההודעה, בוחרים את הגודל הרצוי.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “הלכה ומנהג”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] | 12 אורחים