ידידיה אמר:לכאורה פשוט שלא מוטל על אדם רגיל להפסיד אפי' פחות משוו"פ לטובת איזה מליונר, גם אם הוא שותו"מ.
ידידיה אמר:לכאורה פשוט שלא מוטל על אדם רגיל להפסיד אפי' פחות משוו"פ לטובת איזה מליונר, גם אם הוא שותו"מ.
אין זה פשוט. ראה כאן עמ' 11 ובמקורות שבהערה 6 שם.ידידיה אמר:לכאורה פשוט שלא מוטל על אדם רגיל להפסיד אפי' פחות משוו"פ לטובת איזה מליונר, גם אם הוא שותו"מ.
לפעמים זה מצות והחזקת בו.ידידיה אמר:לכאורה פשוט שלא מוטל על אדם רגיל להפסיד אפי' פחות משוו"פ לטובת איזה מליונר, גם אם הוא שותו"מ.
קח בחשבון שברשתות חרדיות העובדים בד''כ ג''כ שותו''מ והם וודאי לא מיליונריםבשלמא אמר:תשוה"נ ח"א סי' תת"א
ושמעתי ליישב מנהג העולם שאין מקפידין בזה דעיקר דין למכור לעמיתך דוקא הוא בגדר גמילות חסד לדאוג לפרנסת הישראל, אבל כשהמוכר יש לו כדי פרנסתו ורק מוכר יקר כדי להתעשר אין חיוב לקנות ממנו ביוקר, ואדרבה חייך קודמין ולמה צריך לדאוג שחבירו יתעשר על חשבונו והוא יפסיד, ולפי זה כאן שרוב המוכרים יש להם כבר פרנסה ב"ה כדי צורכם, אין חיוב בזה, וע"כ אין מקפידים לקנות אצלם אלא אפילו אצל נכרי בזול יותר.
קב חומטין אמר:אין זה פשוט. ראה כאן עמ' 11 ובמקורות שבהערה 6 שם.ידידיה אמר:לכאורה פשוט שלא מוטל על אדם רגיל להפסיד אפי' פחות משוו"פ לטובת איזה מליונר, גם אם הוא שותו"מ.
beri אמר:קח בחשבון שברשתות חרדיות העובדים בד''כ ג''כ שותו''מ והם וודאי לא מיליונריםבשלמא אמר:תשוה"נ ח"א סי' תת"א
ושמעתי ליישב מנהג העולם שאין מקפידין בזה דעיקר דין למכור לעמיתך דוקא הוא בגדר גמילות חסד לדאוג לפרנסת הישראל, אבל כשהמוכר יש לו כדי פרנסתו ורק מוכר יקר כדי להתעשר אין חיוב לקנות ממנו ביוקר, ואדרבה חייך קודמין ולמה צריך לדאוג שחבירו יתעשר על חשבונו והוא יפסיד, ולפי זה כאן שרוב המוכרים יש להם כבר פרנסה ב"ה כדי צורכם, אין חיוב בזה, וע"כ אין מקפידים לקנות אצלם אלא אפילו אצל נכרי בזול יותר.
מ אלישע אמר:לפעמים זה מצות והחזקת בו.ידידיה אמר:לכאורה פשוט שלא מוטל על אדם רגיל להפסיד אפי' פחות משוו"פ לטובת איזה מליונר, גם אם הוא שותו"מ.
וזו צדקה בהידור.
עפר ואפר אמר:ידידיה אמר:לכאורה פשוט שלא מוטל על אדם רגיל להפסיד אפי' פחות משוו"פ לטובת איזה מליונר, גם אם הוא שותו"מ.
המצאה נחמדה, אבל לפחות איזשהו מקור לזה צריך שיהיה
מליונר מתעסק במליונים אבל א"א לדעת על המצב אם הוא בריוח.ידידיה אמר:מ אלישע אמר:לפעמים זה מצות והחזקת בו.ידידיה אמר:לכאורה פשוט שלא מוטל על אדם רגיל להפסיד אפי' פחות משוו"פ לטובת איזה מליונר, גם אם הוא שותו"מ.
וזו צדקה בהידור.
והחזקת בו וצדקה במליונר?
אולי תעשה לי העברה בנקאית? הרי אין לך ידיעה האם אני עני.מ אלישע אמר:מליונר מתעסק במליונים אבל א"א לדעת על המצב אם הוא בריוח.
(ואין לי ידיעה כלל על שמות שהוזכרו או נרמזו כאן)
עת הזמיר אמר:אל על
עפ"י הפרסומים, מפעל הנייר היחיד בארץ ששובת בשבת!יעקב שלם אמר:מפעל של נייר טואלט שניב
נראה לי גם בבעלות חרדית
חייל של הרבי אמר:אופטיקה הלפרין (איני יודע מי ירש אותו אבל הוא עצמו היה יהודי דתי ואף רב)
ידידיה אמר:אולי תעשה לי העברה בנקאית? הרי אין לך ידיעה האם אני עני.מ אלישע אמר:מליונר מתעסק במליונים אבל א"א לדעת על המצב אם הוא בריוח.
(ואין לי ידיעה כלל על שמות שהוזכרו או נרמזו כאן)
חייל של הרבי אמר:אופטיקה הלפרין (איני יודע מי ירש אותו אבל הוא עצמו היה יהודי דתי ואף רב)
אז למה באל על הדיילים והדיילות מתייחסים לחרדים קצת כמו בברלין תרצ"טנדיב לב אמר:חייל של הרבי אמר:אופטיקה הלפרין (איני יודע מי ירש אותו אבל הוא עצמו היה יהודי דתי ואף רב)
בנו אדם דתי.
ואל על הבעלים כיום חרדי.
יש חוזה ואי אפשר להחליף את כולם. (אבל צריך לחנך אותם)חייל של הרבי אמר:אז למה באל על הדיילים והדיילות מתייחסים לחרדים קצת כמו בברלין תרצ"טנדיב לב אמר:חייל של הרבי אמר:אופטיקה הלפרין (איני יודע מי ירש אותו אבל הוא עצמו היה יהודי דתי ואף רב)
בנו אדם דתי.
ואל על הבעלים כיום חרדי.
חייל של הרבי אמר:אז למה באל על הדיילים והדיילות מתייחסים לחרדים קצת כמו בברלין תרצ"טנדיב לב אמר:חייל של הרבי אמר:אופטיקה הלפרין (איני יודע מי ירש אותו אבל הוא עצמו היה יהודי דתי ואף רב)
בנו אדם דתי.
ואל על הבעלים כיום חרדי.
מ אלישע אמר:יש חוזה ואי אפשר להחליף את כולם. (אבל צריך לחנך אותם)חייל של הרבי אמר:אז למה באל על הדיילים והדיילות מתייחסים לחרדים קצת כמו בברלין תרצ"טנדיב לב אמר:בנו אדם דתי.
ואל על הבעלים כיום חרדי.