יצחק אמר:
כידוע פועל יכול לחזור בו אפילו בחצי היום, נסתפקתי אם בכה"ג בעה"ב חייב לשלם לו מיד באותו יום כמו כל שכר שכיר. הראוני בכסף הקדשים על שו"ע שהוא כמו כל פועל וחייב ליתן לו באותו יום.
האם מישהו יודע על דעות נוספות או ראיות מש"ס וראשונים? (באהבת חסד לא מצאתי).
לא הובררה לי השאלה, האם השאלה האם בכלל צריך לשלם לו מיד או שיכול להלין שכרו, או שהשאלה היא האם זמן ההלנה נקבע לפי הזמן שהתנו מראש או לפי מתי שבפועל סיים את עבודתו (אם שכרו ליומיים וחזר בו בסוף היום הראשון האם צריך לשלם לו מיד או רק בסוף היום השני)?
לגבי השאלה הראשונה לא ברור לי הצד שלא חייב לשלם לו, הרי סו"ס חייב לשלם לו עבור מה שעבד, ומה שהפועל חוזר בו זה מזכויות הפועל, ולמה יותר לו להלין את שכרו?
אמנם לגבי השאלה השניה מהגמ' נראה שצריך לשלם רק בסוף הזמן שהתנו מעיקרא, שהרי בגמ' (קיא,א)
"הני שוקאי דסורא לא עברי משום בל תלין מידע ידעי דעל יומא דשוקא סמיכי" ופרש"י
"הלכך אפילו אית ליה מעות גביה לא עבר דאדעתא דהכי איתגר ליה".