לחלוק על החזו"א?


אחד הלויים
הודעות: 56
הצטרף: 21 מרץ 2021, 09:14
נתן תודה: 14 פעמים
קיבל תודה: 18 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לחלוק על החזו"א?

שליחה על ידי אחד הלויים » 03 מאי 2021, 21:15

דרומאי כתב:
03 מאי 2021, 18:41
על מי הוא חלק בחשמל? ובמעמיד חלק מתוך ראיות, ובחבר איני יודע.
יעוין במנחת שלמה שציין על מי החזו"א חולק בחשמל
ובמעמיד אין ראיות אלא הבנה בגדר הדבר שכן לראיות יש תשובות פשוטות יעוין הערות להגרי"ש מסכת סוכה


בר נש
הודעות: 502
הצטרף: 12 מאי 2019, 22:51
נתן תודה: 130 פעמים
קיבל תודה: 66 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לחלוק על החזו"א?

שליחה על ידי בר נש » 03 מאי 2021, 21:17

דרומאי כתב:
03 מאי 2021, 12:18
ונראה לי שהוא לא יחלוק על החזון איש בסברא בעלמא. ואפילו על ר' משה פיינשטיין הוא חשש מלחלוק בסברא בעלמא ללא ראיות.
אתה דן קל וחומר?!
(בשונה מתפו''א ת''ח לא נשקלים)


דרומאי
הודעות: 4038
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 977 פעמים
קיבל תודה: 913 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לחלוק על החזו"א?

שליחה על ידי דרומאי » 03 מאי 2021, 21:18

בר נש כתב:
03 מאי 2021, 21:17
דרומאי כתב:
03 מאי 2021, 12:18
ונראה לי שהוא לא יחלוק על החזון איש בסברא בעלמא. ואפילו על ר' משה פיינשטיין הוא חשש מלחלוק בסברא בעלמא ללא ראיות.
אתה דן קל וחומר?!
(בשונה מתפו''א ת''ח לא נשקלים)
כן אני דן קל וחומר. וברור שהחזון איש חמור.
 


אחד הלויים
הודעות: 56
הצטרף: 21 מרץ 2021, 09:14
נתן תודה: 14 פעמים
קיבל תודה: 18 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לחלוק על החזו"א?

שליחה על ידי אחד הלויים » 03 מאי 2021, 21:24

פינחס רוזנצוויג כתב:
03 מאי 2021, 19:47
כמעט שאין חולק בקרב פוסקי זמנינו (האמונים על דרך הפסק המקובלת אצל בני התורה) שמעמדו של החזו"א הוא גבוה הרבה מעל מעמד האחרונים האחרים שסביבו, כמו הגר"א והמ"ב, שפסקיהם נחשבים ליותר מוחלטים.
כמעט שאין חולק שמי שמושפע מתעמולה במקום לשמוע את דעת הפוסקים עצמם שחלקו עליו רבות והם הגרמ"פ הגרש"ז הגרי"ש הגריי"פ המנחת יצחק השבט הלוי יביע אומר ועוד
רק הם נתנו משקל גדול יותר לדעתו מלאחרים
והנה בקו התאריך דעת הגרי"ש והרב וואזנר והגרש"ז ועוד להמשיך במנהג המקום דלא כהחזו"א ובמקום שאין מנהג לנהוג כחזו"א הוו"א שכל אלו סבורים שהחולקים על החזו"א בנושא זה ידעו מה שהם מדברים
ולא ככל התעמולות בנושא זה
ועל פסקיהם אמונים כל בית ישראל


כי הם חיינו
הודעות: 476
הצטרף: 08 מאי 2020, 09:34
נתן תודה: 165 פעמים
קיבל תודה: 195 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לחלוק על החזו"א?

שליחה על ידי כי הם חיינו » 03 מאי 2021, 21:35

אמונת אומן כתב:
03 מאי 2021, 20:25
תלמיד נאמן כתב:
03 מאי 2021, 16:15
אחד הלויים כתב:
03 מאי 2021, 15:54
וכן בסוגיית מעמיד בסוכה
התרומת-הדשן סובר כהחזו"א (החזו"א כתרוה"ד) שאין הבדל בין מעמיד ל"מעמיד דמעמיד", אלא שהתרוה"ד פוסק שמעמיד כשר.

גם השו''ע פוסק שמעמיד כשר
גם החזו"א נראה שסובר שמעיקר הדין מעמיד כשר, אלא שכתב שלפי מה שכתבו האחרונים להחמיר במעמיד אין לחלק בין מעמיד למעמיד דמעמיד,
 


כי הם חיינו
הודעות: 476
הצטרף: 08 מאי 2020, 09:34
נתן תודה: 165 פעמים
קיבל תודה: 195 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לחלוק על החזו"א?

שליחה על ידי כי הם חיינו » 03 מאי 2021, 21:37

אחד הלויים כתב:
03 מאי 2021, 21:24

ועל פסקיהם אמונים כל בית ישראל

כל??
הול"ל רבים מבית ישראל


בר נש
הודעות: 502
הצטרף: 12 מאי 2019, 22:51
נתן תודה: 130 פעמים
קיבל תודה: 66 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לחלוק על החזו"א?

שליחה על ידי בר נש » 03 מאי 2021, 21:39

דרומאי כתב:
03 מאי 2021, 21:18
כן אני דן קל וחומר. וברור שהחזון איש חמור.
זה ילדותי לחלק להם ציונים, אבל אם כבר צריך קודם כל לעיין בחזון איש ובדיברות משה כדבעי.


פינחס רוזנצוויג
הודעות: 755
הצטרף: 18 ינואר 2021, 15:04
נתן תודה: 235 פעמים
קיבל תודה: 273 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לחלוק על החזו"א?

שליחה על ידי פינחס רוזנצוויג » 03 מאי 2021, 21:48

אחד הלויים כתב:
03 מאי 2021, 21:24
והנה בקו התאריך
מי שחושב שקו התאריך זה הדבר היחיד שהחזון איש דיבר בו, אכן יחשוב שלא כל הפוסקים סמכו ידיהם עליו רק רובא דרובא.

אבל ספר חזון איש הוא רחב ידים, ופסקיו ממלאים את ההיכל, באו"ח יו"ד אבהע"ז וחו"מ, וכל הפוסקים הולכים לאורו, והבקי בחו"מ יודע שכמעט בכל מקום פוסקים כמותו אפילו להוציא, וכגון בענין המזיק חפץ שאין כמותו נמכר שלדעת הנתה"מ דנים כמה היה יפה, והחזו"א חלק עליו וסובר שדנים כמה יעלה לקנות כמותו בשוק, ונפסק כהחזו"א גם להוציא, וזו דוגמא אחת מיני רבים (אני זוכר הרגע עוד דוגמא, בתשלום על בניה אם עלה המחיר)


דלפון
הודעות: 57
הצטרף: 22 מרץ 2021, 17:48
נתן תודה: 6 פעמים
קיבל תודה: 21 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לחלוק על החזו"א?

שליחה על ידי דלפון » 03 מאי 2021, 21:54

זכורני שבאחד מקובצי ישורון היה ויכוח ע"ז עם הרב יהושע ענבל ובין אחד מחוג החזו"א

עתה נפטר האדמו"ר מספינקא כהנא שלאביו בשו"ת דעת כהן יש מכתב של הסטייפלר שלא יהין לחלוק על החזו"א בנושא המקוואות
והוא עונה לו ג"כ בתקיפות


מקדש שביעי כל שביעי
הודעות: 329
הצטרף: 08 נובמבר 2019, 09:33
נתן תודה: 13 פעמים
קיבל תודה: 71 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לחלוק על החזו"א?

שליחה על ידי מקדש שביעי כל שביעי » 03 מאי 2021, 22:02

פינחס רוזנצוויג כתב:
03 מאי 2021, 17:44
מקדש שביעי כל שביעי כתב:
03 מאי 2021, 12:20
כדברי החזוא בכל, לקולא
גם נגד משנה ברורה מפורש?

למאי נפק"מ?


יראתי בפצותי
הודעות: 1136
הצטרף: 27 יוני 2019, 22:08
נתן תודה: 332 פעמים
קיבל תודה: 469 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לחלוק על החזו"א?

שליחה על ידי יראתי בפצותי » 03 מאי 2021, 22:03

פינחס רוזנצוויג כתב:
03 מאי 2021, 17:53
יראתי בפצותי כתב:
03 מאי 2021, 14:03
דרך פסיקת החזו"א מחודשת מאוד,
משפט זה להרגשתי נובע מבורות.
דרך הפסק שלו דומה לדרך הפסק של רוב הפוסקים שירדו לעומק הסוגיה ודלו משם מסקנה להלכה, וכמו שכתב הגר"ח שחביבה בעניו מציאת פסק אחד מהגמרא יותר מכל לימודו.
ואכן היו מהפוסקים שפחות נטו לדקדוק הסוגיה ויותר לדיקדוק הפוסקים שלפניהם, אבל רובא דרובא נטו אחר יסודות הסוגיה.
מה שמחודש בחזו"א זה סגנונו המקצר שנותן ללומד תחושה שיש כאן חידוש מוגזם,
שליטתו הרבה בכל מכמני התורה, שנותן ללומד הלא מנוסה תחושה של שטחיות,
כניסתו לכל פרטי הסוגיה באופן שמקשה על המעיין הקל לרדת לעומק חשיבתו,
וכן מה שלא נרתע לבחון כל צד והיכי תמצי שיכול להיות, מה שגורם לתפיסה עיונית מורכבת יותר מהקריאה המהירה.


דרך הלימוד של החזו"א מחודשת מאוד, ובעוד רוב האחרונים (לפחות) בונים את ראיותיהם מחשבון הסוגיות, הראשונים והאחרונים (כוונתי לגדולי הפוסקים), החזו"א מייסד יסודותיו על סברות שאינם בגוף הסוגיא, מכח זה מבין את הסוגיא ומעמיד את דברי הראשונים, ועפי"ז פוסק גם נגד האחרונים. כל המכיר את סגנון פסיקתו יודה בזה. ואמנם לא מצאנו גדול בסברא כחזו"א אחריו, אך דרכו מחודשת ופסקיו מחודשים, וודאי שניתן לחלוק עליו, אם כי משקלו בהלכה גדול מרוב ככל האחרונים שמתקופתו והלאה, ובעיקר כשהמחלוקת בסברא.
 


יראתי בפצותי
הודעות: 1136
הצטרף: 27 יוני 2019, 22:08
נתן תודה: 332 פעמים
קיבל תודה: 469 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לחלוק על החזו"א?

שליחה על ידי יראתי בפצותי » 03 מאי 2021, 22:06

אחד הלויים כתב:
03 מאי 2021, 21:15
ובמעמיד אין ראיות אלא הבנה בגדר הדבר שכן לראיות יש תשובות פשוטות יעוין הערות להגרי"ש מסכת סוכה
במעמיד חלק על כל האחרונים, וראיותיו בדברי הרמב"ן בהחלט ניתן להתווכח עליהם, ומכח דקדוק וסברא קשה לחלוק על כל האחרונים.


אבי חי
הודעות: 2147
הצטרף: 25 מרץ 2018, 07:40
נתן תודה: 281 פעמים
קיבל תודה: 814 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לחלוק על החזו"א?

שליחה על ידי אבי חי » 03 מאי 2021, 22:08

כבר כתבו כאן, אך אולי לא מספיק ברור.

אין שום ספק שאין אף מניעה לחלוק על החזו"א [אלא אם במקום שקיבלו עליהם הוראה פלונית, וכדו']
הנושא הוא האם החולק יכול להיות בטוח בעצמו עד כדי לחלוק על החזו"א

אותו דבר לגבי לחלוק על הגר"א, על הפמ"ג, על הערוה"ש, על הגרמ"פ על האדמו"ר מספינקא או על הגרמ"ש קליין
על כולם אפשר תיאורטית לחלוק. אבל מעשית, הכל לפי הענין.

ואם הסטייפלר לדוג' אוחז שאין לפלוני זכות לחלוק על דברי החזו"א, ר"ל שודאי אינו יכול להיות בטוח בעצמו עד כדי כך, ואם סבור שכן - זה גופא מוכיח שחסר לו בשיקול הדעת.


נ.ב. כמה מהכותבים כאן התנסחו באופן שמלמד על בורותם, וזה נסיון לימוד זכות.


אבי חי
הודעות: 2147
הצטרף: 25 מרץ 2018, 07:40
נתן תודה: 281 פעמים
קיבל תודה: 814 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לחלוק על החזו"א?

שליחה על ידי אבי חי » 03 מאי 2021, 22:14

יראתי בפצותי כתב:
03 מאי 2021, 22:03
פינחס רוזנצוויג כתב:
03 מאי 2021, 17:53
יראתי בפצותי כתב:
03 מאי 2021, 14:03
דרך פסיקת החזו"א מחודשת מאוד,
משפט זה להרגשתי נובע מבורות.
דרך הפסק שלו דומה לדרך הפסק של רוב הפוסקים שירדו לעומק הסוגיה ודלו משם מסקנה להלכה, וכמו שכתב הגר"ח שחביבה בעניו מציאת פסק אחד מהגמרא יותר מכל לימודו.
ואכן היו מהפוסקים שפחות נטו לדקדוק הסוגיה ויותר לדיקדוק הפוסקים שלפניהם, אבל רובא דרובא נטו אחר יסודות הסוגיה.
מה שמחודש בחזו"א זה סגנונו המקצר שנותן ללומד תחושה שיש כאן חידוש מוגזם,
שליטתו הרבה בכל מכמני התורה, שנותן ללומד הלא מנוסה תחושה של שטחיות,
כניסתו לכל פרטי הסוגיה באופן שמקשה על המעיין הקל לרדת לעומק חשיבתו,
וכן מה שלא נרתע לבחון כל צד והיכי תמצי שיכול להיות, מה שגורם לתפיסה עיונית מורכבת יותר מהקריאה המהירה.


דרך הלימוד של החזו"א מחודשת מאוד, ובעוד רוב האחרונים (לפחות) בונים את ראיותיהם מחשבון הסוגיות, הראשונים והאחרונים (כוונתי לגדולי הפוסקים), החזו"א מייסד יסודותיו על סברות שאינם בגוף הסוגיא, מכח זה מבין את הסוגיא ומעמיד את דברי הראשונים, ועפי"ז פוסק גם נגד האחרונים. כל המכיר את סגנון פסיקתו יודה בזה. ואמנם לא מצאנו גדול בסברא כחזו"א אחריו, אך דרכו מחודשת ופסקיו מחודשים, וודאי שניתן לחלוק עליו, אם כי משקלו בהלכה גדול מרוב ככל האחרונים שמתקופתו והלאה, ובעיקר כשהמחלוקת בסברא.
אתה טועה בגדול, כנראה מחוסר היכרות מספקת עם ספר חזו"א.

אך מסתמא דיון עניני בנושא הוא מן הנמנע - קצת קשה למצוא שפה משותפת בנושאים כגון דא.
יתכן גם שאני לא הבנתי נכון את דבריך, מטעם הנ"ל, ואעפ"כ הגבתי, כי מסתמא יש שהבינו כמוני.

 


אמונת אומן
הודעות: 3471
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 583 פעמים
קיבל תודה: 1560 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: לחלוק על החזו"א?

שליחה על ידי אמונת אומן » 03 מאי 2021, 22:19

מקדש שביעי כל שביעי כתב:
03 מאי 2021, 12:08
יש מקומות שהפכו את דעת החזוא למעין 'טאבו' על התורה ומי שחושב אחרת או חלילה חולק על דבריו אינו ת"ח.

וזו אינה דרכה של תורה ושל הלכה.

הוא עצמו הורה לחלוק על אחרונים חשובים כשיוצא לא כמותם בסוגיא, ואף הוא עצמו חלק על גדולי האחרונים.

אין כאן ספק בגדלותו העצומה ביותר של החזוא ושלא יחשוב מי שקורא הודעה זו שכוונתי חלילה חלילה לפקפק בזה, כי מלאך ה' צבאות הוא.


אבל יש מקומות שדבריו נהיו ממש חסידות ולא הלכה.
מעשה היה באחד שעלה לבקר אצל א' מגדולי דורנו מלתמידי החזו''א, ונתגלגלה שיחתם על גדלותו, ואז אמר אותו גדול, שרואים שמן השמים הכריעו כמותו, כיון שנתקבלה דעתו בענין מעמיד דמעמיד אצל רוב ישראל...


יראתי בפצותי
הודעות: 1136
הצטרף: 27 יוני 2019, 22:08
נתן תודה: 332 פעמים
קיבל תודה: 469 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לחלוק על החזו"א?

שליחה על ידי יראתי בפצותי » 03 מאי 2021, 22:22

אבי חי כתב:
03 מאי 2021, 22:14
אתה טועה בגדול, כנראה מחוסר היכרות מספקת עם ספר חזו"א.
מכיר לא רע את ספר החזו"א (היו ספרים שערכתי ובהרבה סוגיות למדתי היטב היטב את שיטת החזו"א, מלבד הלימוד בו בסוגיות להלכה), ואני עומד מאחרי דברי ששיטת לימודו שונה מכל האחרונים (וכבר יצא לי להתווכח באריכות עם דומה לדרך לימודו של המג"א, לדעתי ממש לא, ובכל מקרה לא דומה כלל לרוב האחרונים). אם תרצה לדון בזה נצטרך אשכול נפרד ויום שיש לי בו מצב רוח לדיון מסוג זה.
ואכתוב שוב, כתבתי דברי מהיכרות עם דברי החזו"א במקומות רבים בספריו, ודנתי בדבר עם כאלה שלמדו בבתי מדרש ששם שיטת החזו"א היא הכל.


תלמיד נאמן
הודעות: 1205
הצטרף: 29 דצמבר 2020, 20:44
נתן תודה: 101 פעמים
קיבל תודה: 263 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לחלוק על החזו"א?

שליחה על ידי תלמיד נאמן » 03 מאי 2021, 22:37

פינחס רוזנצוויג כתב:
03 מאי 2021, 17:48
תלמיד נאמן כתב:
03 מאי 2021, 16:32
אבל בדרך כלל טוענים שהיום אנשים לא משתמשים כמעט בקופסאות שימורים ריקות.
מדיקדוק דברי החזו"א מוכח שלא תלה דינו רק בסברא זו.

אולי יוכל מר להסביר יותר ?


כי הם חיינו
הודעות: 476
הצטרף: 08 מאי 2020, 09:34
נתן תודה: 165 פעמים
קיבל תודה: 195 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לחלוק על החזו"א?

שליחה על ידי כי הם חיינו » 03 מאי 2021, 22:53

אמונת אומן כתב:
03 מאי 2021, 22:19
מקדש שביעי כל שביעי כתב:
03 מאי 2021, 12:08
יש מקומות שהפכו את דעת החזוא למעין 'טאבו' על התורה ומי שחושב אחרת או חלילה חולק על דבריו אינו ת"ח.

וזו אינה דרכה של תורה ושל הלכה.

הוא עצמו הורה לחלוק על אחרונים חשובים כשיוצא לא כמותם בסוגיא, ואף הוא עצמו חלק על גדולי האחרונים.

אין כאן ספק בגדלותו העצומה ביותר של החזוא ושלא יחשוב מי שקורא הודעה זו שכוונתי חלילה חלילה לפקפק בזה, כי מלאך ה' צבאות הוא.


אבל יש מקומות שדבריו נהיו ממש חסידות ולא הלכה.
מעשה היה באחד שעלה לבקר אצל א' מגדולי דורנו מלתמידי החזו''א, ונתגלגלה שיחתם על גדלותו, ואז אמר אותו גדול, שרואים שמן השמים הכריעו כמותו, כיון שנתקבלה דעתו בענין מעמיד דמעמיד אצל רוב ישראל...
מה אומר הסיפור
שיש אחד מתלמידי החזו"א שיש לו חיסרון שהוא אינו מכיר את המציאות ולפי טעותו הוא גם קובע שמשמים הכריעו כהחזו"א,

וכיוון שיש שיסיקו מכך שתלמידי החזו"א אנשים מצומצמים שאינם יודעים מה קורה בכלל ישראל,
ע"כ אני סבור שחשוב לכתוב שמפורסם וידוע שרוב תלמדי החזו"א הם אנשים שמחוברים היטב למציאות ולא חיים בדמיונות, וגם אם הסיפור נכון הרי שהוא חריג,
 


אבי חי
הודעות: 2147
הצטרף: 25 מרץ 2018, 07:40
נתן תודה: 281 פעמים
קיבל תודה: 814 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לחלוק על החזו"א?

שליחה על ידי אבי חי » 03 מאי 2021, 22:56

ויותר מסתבר, ששמע השומע וטעה.


(דרך אגב, במקום אחר כתב רבי @אמונת אומן שיבלחט"א, שאותו גדול נוחו עדן)


nls
הודעות: 146
הצטרף: 27 נובמבר 2020, 11:52
נתן תודה: 52 פעמים
קיבל תודה: 67 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לחלוק על החזו"א?

שליחה על ידי nls » 03 מאי 2021, 23:01

לא שאני חלילה מחלק ציונים, אבל באופן יחסי לנושא המעמיד דמעמיד של החזו"א (וגם באופן שהחזו"א בעצמו התייחס אליו), יחסית הדין הזה תפס חבל על הזמן, אלפי משפחות שמחמירות בזה...


שלמה זינגר
הודעות: 7
הצטרף: 05 אפריל 2021, 19:06
נתן תודה: 3 פעמים
קיבל תודה: 1 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: לחלוק על החזו"א?

שליחה על ידי שלמה זינגר » 03 מאי 2021, 23:05

החיי אדם חלק על הגר"א (והציקו לו בגלל זה כפי שכתב הקדמה). הגר"ח כתב שהגר"א אמר לו שיכול לחלוק על ראשונים מכח סוגיא.
מובן שאיני משווה יחסיות זו לחזו"א והגרש"ז ואיני דן אלא קל וחומר.
לבד מזאת אין ספק כלל שפסקי הגרש"ז התקבלו הרבה יותר מאשר פסקי החזו"א.


תלמיד נאמן
הודעות: 1205
הצטרף: 29 דצמבר 2020, 20:44
נתן תודה: 101 פעמים
קיבל תודה: 263 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לחלוק על החזו"א?

שליחה על ידי תלמיד נאמן » 03 מאי 2021, 23:10

nls כתב:
03 מאי 2021, 23:01
לא שאני חלילה מחלק ציונים, אבל באופן יחסי לנושא המעמיד דמעמיד של החזו"א (וגם באופן שהחזו"א בעצמו התייחס אליו), יחסית הדין הזה תפס חבל על הזמן, אלפי משפחות שמחמירות בזה...
צריך לקחת בחשבון את הכח של "חביבה מצוה בשעתה".


nls
הודעות: 146
הצטרף: 27 נובמבר 2020, 11:52
נתן תודה: 52 פעמים
קיבל תודה: 67 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לחלוק על החזו"א?

שליחה על ידי nls » 03 מאי 2021, 23:11

שלמה זינגר כתב:
03 מאי 2021, 23:05

לבד מזאת אין ספק כלל שפסקי הגרש"ז התקבלו הרבה יותר מאשר פסקי החזו"א.

מה שנכון נכון, אבל בחוג הלא גדול כל כך של הבני תורה הבני ברקיים החזו"א יותר התקבל. נהרא נהרא ופשטיה


תלמיד נאמן
הודעות: 1205
הצטרף: 29 דצמבר 2020, 20:44
נתן תודה: 101 פעמים
קיבל תודה: 263 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לחלוק על החזו"א?

שליחה על ידי תלמיד נאמן » 03 מאי 2021, 23:15

nls כתב:
03 מאי 2021, 18:18
וכן הגרשז"א עם כל מה שלא הסכים עם החזו"א גבי הבונה של החשמל למעשה שמעתי מתלמיד מובהק שלו שלהלכה למעשה התייחס לזה והורה לרבים כדברי החזו"א
האם גם מעיקר הדין ?


פינחס רוזנצוויג
הודעות: 755
הצטרף: 18 ינואר 2021, 15:04
נתן תודה: 235 פעמים
קיבל תודה: 273 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לחלוק על החזו"א?

שליחה על ידי פינחס רוזנצוויג » 03 מאי 2021, 23:17

שלמה זינגר כתב:
03 מאי 2021, 23:05
לבד מזאת אין ספק כלל שפסקי הגרש"ז התקבלו הרבה יותר מאשר פסקי החזו"א.
עמי בעצו ישאל ומקלו יגיד לו.


תלמיד נאמן
הודעות: 1205
הצטרף: 29 דצמבר 2020, 20:44
נתן תודה: 101 פעמים
קיבל תודה: 263 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לחלוק על החזו"א?

שליחה על ידי תלמיד נאמן » 03 מאי 2021, 23:18

nls כתב:
03 מאי 2021, 18:18
וכן הגרשז"א עם כל מה שלא הסכים עם החזו"א גבי הבונה של החשמל למעשה שמעתי מתלמיד מובהק שלו שלהלכה למעשה התייחס לזה והורה לרבים כדברי החזו"א
האם גם מעיקר הדין ?
מבקש אמת כתב:
03 מאי 2021, 19:15
ההגדרה של בונה לחשמל משום ש"מעמידו ממוות לחיים"
במחילה, לא זאת עיקר סברתו של החזו"א, אלא שחיבור המגעים הוא בונה כיון שלחיבור זה יש משמעות מיוחדת, וסברת ממוות לחיים הוא כתב רק באופן חד פעמי במכתב תשובה להגרשז"א בתור סברא נוספת ובדרך אפשר.


פינחס רוזנצוויג
הודעות: 755
הצטרף: 18 ינואר 2021, 15:04
נתן תודה: 235 פעמים
קיבל תודה: 273 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לחלוק על החזו"א?

שליחה על ידי פינחס רוזנצוויג » 03 מאי 2021, 23:20

מקדש שביעי כל שביעי כתב:
03 מאי 2021, 22:02
למאי נפק"מ?
כי אני רוצה להבין מה שכתב מר, שבהכל גם לקולא, ואני רואה עצמי מתלמדיו, ואף על פי כן איני מוציא אוכל מהקדרה על הפלטה.


תלמיד נאמן
הודעות: 1205
הצטרף: 29 דצמבר 2020, 20:44
נתן תודה: 101 פעמים
קיבל תודה: 263 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לחלוק על החזו"א?

שליחה על ידי תלמיד נאמן » 03 מאי 2021, 23:20

nls כתב:
03 מאי 2021, 18:18
וכן הגרשז"א עם כל מה שלא הסכים עם החזו"א גבי הבונה של החשמל למעשה שמעתי מתלמיד מובהק שלו שלהלכה למעשה התייחס לזה והורה לרבים כדברי החזו"א
האם גם מעיקר הדין ?
מבקש אמת כתב:
03 מאי 2021, 19:15
ההגדרה של בונה לחשמל משום ש"מעמידו ממוות לחיים"
במחילה, לא זאת עיקר סברתו של החזו"א, אלא שחיבור המגעים הוא בונה כיון שלחיבור זה יש משמעות מיוחדת, וסברת ממוות לחיים הוא כתב רק באופן חד פעמי במכתב תשובה להגרשז"א בתור סברא נוספת ובדרך אפשר.
דרומאי כתב:
03 מאי 2021, 18:41
על מי הוא חלק בחשמל?
מה השאלה ? הבית-יצחק והערוה"ש והאחיעזר ושאר גדולים שדנו אודות חשמל, לא חששו לבונה.


תלמיד נאמן
הודעות: 1205
הצטרף: 29 דצמבר 2020, 20:44
נתן תודה: 101 פעמים
קיבל תודה: 263 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לחלוק על החזו"א?

שליחה על ידי תלמיד נאמן » 03 מאי 2021, 23:21

אמונת אומן כתב:
03 מאי 2021, 20:25
תלמיד נאמן כתב:
03 מאי 2021, 16:15
אחד הלויים כתב:
03 מאי 2021, 15:54
וכן בסוגיית מעמיד בסוכה
התרומת-הדשן סובר כהחזו"א (החזו"א כתרוה"ד) שאין הבדל בין מעמיד ל"מעמיד דמעמיד", אלא שהתרוה"ד פוסק שמעמיד כשר.

גם השו''ע פוסק שמעמיד כשר
גם לכתחילה ?


תלמיד נאמן
הודעות: 1205
הצטרף: 29 דצמבר 2020, 20:44
נתן תודה: 101 פעמים
קיבל תודה: 263 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לחלוק על החזו"א?

שליחה על ידי תלמיד נאמן » 03 מאי 2021, 23:23

כי הם חיינו כתב:
03 מאי 2021, 21:35
אמונת אומן כתב:
03 מאי 2021, 20:25
תלמיד נאמן כתב:
03 מאי 2021, 16:15

התרומת-הדשן סובר כהחזו"א (החזו"א כתרוה"ד) שאין הבדל בין מעמיד ל"מעמיד דמעמיד", אלא שהתרוה"ד פוסק שמעמיד כשר.

גם השו''ע פוסק שמעמיד כשר
גם החזו"א נראה שסובר שמעיקר הדין מעמיד כשר, אלא שכתב שלפי מה שכתבו האחרונים להחמיר במעמיד אין לחלק בין מעמיד למעמיד דמעמיד,
 
לפי התרוה"ד אפי' לכתחילה לא צריך לחוש.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “הלכה ומנהג”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: ישראל הכהן, ריש תורא | 8 אורחים