יעקב מעיין
משתמש רגיל
ברור שלא כל מי שנותן מעשרות נהיה עשיר. למה?
אין לתרץ:
א) אין הגדרה ברורה לעשירות - דא"כ לא שייך שום בחינה תמיד נגיד שכולנו עשירים הרי זכינו להיות בין החיים ואיזהו עשיר השמח בחלקו, וגם חז"ל דרשו עד שיבלו שפתותיכם וכו
ב) הבחינה רק שייך למי שמעשר תבואה - אין זה נכון להלכה שהרי מותר לנסות את השם בזה. ואם היה נכון היה אסור לבחון את השם שהרי הפרישה (יו"ד רמז) הסביר שמותר לנסות את השם בזה "לפי שאין כאן נסיון שבוודאי הקב"ה מעשיר אותו"
ג) הלכות מעשר הן מסובכות ואף אחד אינו מעשר כדין - כנ"ל.
ד) החטא גורם - א"כ לא אפשר לנסות את השם אף פעם. הרי אין אדם צדיק בארץ אשר לא יחטא?
שאלתי המון אנשים ועדיין לא קיבלתי תשובה?
אין לתרץ:
א) אין הגדרה ברורה לעשירות - דא"כ לא שייך שום בחינה תמיד נגיד שכולנו עשירים הרי זכינו להיות בין החיים ואיזהו עשיר השמח בחלקו, וגם חז"ל דרשו עד שיבלו שפתותיכם וכו
ב) הבחינה רק שייך למי שמעשר תבואה - אין זה נכון להלכה שהרי מותר לנסות את השם בזה. ואם היה נכון היה אסור לבחון את השם שהרי הפרישה (יו"ד רמז) הסביר שמותר לנסות את השם בזה "לפי שאין כאן נסיון שבוודאי הקב"ה מעשיר אותו"
ג) הלכות מעשר הן מסובכות ואף אחד אינו מעשר כדין - כנ"ל.
ד) החטא גורם - א"כ לא אפשר לנסות את השם אף פעם. הרי אין אדם צדיק בארץ אשר לא יחטא?
שאלתי המון אנשים ועדיין לא קיבלתי תשובה?