יב. מגבת, סינר, חגורה, רעלה, תחפושות פורים, שכפצים ואפודי מגן וכו'
ביה"ל ד"ה סודר: כתוב בב"י וכו' שעיקר הבאת הסודרים לחגור בהם, לקנח בהם את הידים, לצרור בהם מעות, להביא בהם פירות, לקנח הזיעה וכו', אף על פי שנהנים בהם בחמה מפני החמה ובגשמים מפני הגשמים, כיון שהבאתם אינה לכך לא קרינן 'אשר תכסה בה', ולזה משמע שהסכימו המג"א והגר"א שהעתיקוהו בביאורם.
ומכאן נלמד להתיר כמה וכמה סוגי בגדים העונים למטרות הנ"ל, וכגון מגבות, סינרים, חגורות, סדין המניח עליו בעת גילוח שערותיו, רעלה העשויה לצורך מסוה או לצניעות, ובכלל זה תחפושות של פורים, בגדים וכיסויים שונים העשויים להגן מפני קרינה, שכפ"ץ ואפודי מגן העשויים להגן ממכת חרב והרג וכדורי האוייב, וכל כיוצא בזה,
כיון שאין הם עומדים ועשויים בעיקרם לצורך הנאת לבישה מפני החמה או מפני הקור והגשמים, אין חל עליהם כלל חיוב ציצית, הגם שהוא עתה יתעטף בהם בהנאת לבישה מפני החמה או הקור, ואין מקום להחמיר לעגל כנף.