משום מה ראיתי שנהגו שמוציאים את הכתר רק לקריאת התורה בשבת בשחרית, וכבר הרבה זמן שאני תמה בזה, הלא הכתר הוא ענין כבודו של התורה ואינו קשור כלל לקריאת שחרית של שבת או לשאר קריאות, ולמה יגרע כבודו של תורה בשאר הקריאות,
גם אני הק' תמהתי בזה. ואפשר לבאר שכמו שביום חול אין להוסיף על העולים מפני טורח הציבור שממהרים, כך בנוגע לקישוטי הספר, זה לוקח זמן. ואכתי בשבת במנחה יש להוציא הכתר.
משום מה ראיתי שנהגו שמוציאים את הכתר רק לקריאת התורה בשבת בשחרית, וכבר הרבה זמן שאני תמה בזה, הלא הכתר הוא ענין כבודו של התורה ואינו קשור כלל לקריאת שחרית של שבת או לשאר קריאות, ולמה יגרע כבודו של תורה בשאר הקריאות,
הכתר הוא מדין בגדי שבת, שכמו שמלבישים את האדם כך מלבישים את הס''ת.
והחזו''א ביקש באחרית ימיו שיעשו בבית כנסת שלו בגדים לס''ת מיוחדים גם לחגים, חוץ משל שבת.
גם אני הק' תמהתי בזה. ואפשר לבאר שכמו שביום חול אין להוסיף על העולים מפני טורח הציבור שממהרים, כך בנוגע לקישוטי הספר, זה לוקח זמן. ואכתי בשבת במנחה יש להוציא הכתר.