למה זה תשאל לשמי
משתמש ותיק
ראיתי שכ''כ באור לציון [ב, יב, ד; ואמנם כתב שלא יאכלן אלא בתוך הסעודה] וכ''כ בשו''ת עולת יצחק (רצאבי, א, לה). ובברכת ה' לרבי משה לוי כתב שאם אוכל כשיעור יותר מכביצה מברך המוציא, ולא צריך שיעור קביעת סעודה.
יש למישהו מבני החבורה סברא ברורה בעניין מאחד מגדו''י שלא הבאתי כאן?
תמיד היה נראה לי כן מסברא פשוטה, אלא שחוששני לברך ע''ז בליל שבת וכדו' עד שלא יהא לי פסק הלכה ברור בזה. גם הרמ''א בסי' קסח כתב על חלות מתוקות 'שאופין אותם ללחם משנה',ואיני יודע אם הסיבה היא משום שלא רצו לברך ע''ז המוציא בליל שבת (ודוחק) או דדבר בהוה.
אגב האם יש טעם לפגם בבציעה בליל שבת על פיתות (לא לאפות) כיון שלא נעשות לכבוד שבת (כמבואר בבה''ל סי' רמב), או דמ''מ הוא לחם חשוב? נפק''מ לשבת שחל ער''פ בשבת שכל ישראל נהגו כן.
בברכת התורה.
יש למישהו מבני החבורה סברא ברורה בעניין מאחד מגדו''י שלא הבאתי כאן?
תמיד היה נראה לי כן מסברא פשוטה, אלא שחוששני לברך ע''ז בליל שבת וכדו' עד שלא יהא לי פסק הלכה ברור בזה. גם הרמ''א בסי' קסח כתב על חלות מתוקות 'שאופין אותם ללחם משנה',ואיני יודע אם הסיבה היא משום שלא רצו לברך ע''ז המוציא בליל שבת (ודוחק) או דדבר בהוה.
אגב האם יש טעם לפגם בבציעה בליל שבת על פיתות (לא לאפות) כיון שלא נעשות לכבוד שבת (כמבואר בבה''ל סי' רמב), או דמ''מ הוא לחם חשוב? נפק''מ לשבת שחל ער''פ בשבת שכל ישראל נהגו כן.
בברכת התורה.