לא הבנתי, אולי זה היה בכלל ביום החמישי של השבע ברכותממשנה ראשונה בברכות יש ראיה שבתקופת חז"ל עזו את החופה לפני השקיעה, כי הרב בניו של ר"ג באו מבית המשתה אומרו לא קרינו ק"ש, הרי יכלו להתפלל ולקרוא קר"ש לפני החופה, אלא שמסתמא החופה היתה לפני השקיעה כמנהג הירושלמים עד היום. כך שמעתי מת"ח מופלג שליט"א.
חכמתו מוטלת בספק מופלג. המנהג לעשות החופה ביום הוא בגלל הקידושין, ובזמן המשנה לא היו קידושין ביום החתונה.ממשנה ראשונה בברכות יש ראיה שבתקופת חז"ל עשו את החופה לפני השקיעה. כך שמעתי מת"ח מופלג שליט"א.
בניו של ר"ג היו אולי בחופה משפחתית והיו מסייעים בעניני החופה וזה עוסק במצוה וע"כ לא קראוממשנה ראשונה בברכות יש ראיה שבתקופת חז"ל עזו את החופה לפני השקיעה, כי הרב בניו של ר"ג באו מבית המשתה אומרו לא קרינו ק"ש, הרי יכלו להתפלל ולקרוא קר"ש לפני החופה, אלא שמסתמא החופה היתה לפני השקיעה כמנהג הירושלמים עד היום. כך שמעתי מת"ח מופלג שליט"א.
המשתים בשבעת ימי המשתה נערכו בבית החתן ולא בבית המשתה.אולי זה היה בכלל ביום החמישי של השבע ברכות?
דון לגופו של ענין.חכמתו מוטלת בספק מופלג. המנהג לעשות החופה ביום הוא בגלל הקידושין, ובזמן המשנה לא היו קידושין ביום החתונה.
כשהחופה בלילה, יום החופה מתחיל בלילה, בעצם יש להם יום החופה של שעה +האם מישהו יכול להביא מקור לעריכת חופה דווקא קודם השקיעה (חוץ מההו"א בהגרעק"א)
האם יש כזה מנהג ירושלים ? מה מקורו מי יסדו והיכן זה מובא ? (כי לכאו' זה ענין טכני כי עשו את החתונות בער"ש)
זה נוגע גם לתחנון, שאם החופה בלילה אומרים תחנון בבוקר.כשהחופה בלילה, יום החופה מתחיל בלילה, בעצם יש להם יום החופה של שעה +
כל זה נכון, אבל מה המקור ומי נוהג ככה ?????????????כשהחופה בלילה, יום החופה מתחיל בלילה, בעצם יש להם יום החופה של שעה +
כי לא היה להם אור ובד"כ עשו חתונות ביום שישי כידועכך נהגו בירושלם מדורות קדמונים.
יש תשובה בספר אבן ישראל להג"ר ישראל יעקב פישרכל זה נכון, אבל מה המקור ומי נוהג ככה ?????????????
מקובל לומר שזה מנהג ירושלים, אבל מי התקין את המנהג והיכן זה כתוב ????
למה אין הסיבה משום מחילת עוונות ?יש תשובה בספר אבן ישראל להג"ר ישראל יעקב פישר
שכותב:
יש 2 סיבה לתענית, שכרות ומחילת עוונות.
וכשהחופה אחר השקיעה הסיבה לתענית הוא רק משום שכרות.
כי התענית בשביל מחילת עוונות צריך להיות למחרת, ותענית כזה לא מתענים בשבוע של שבע ברכות.למה אין הסיבה משום מחילת עוונות ?