חוזר בתשובה
משתמש ותיק
לא ברור לי העניין ואשמח להסבר.
כידוע ר' עקיבא במעשה (בברכות דף ס ב') בכל דבר שקרה אמר שהכל לטובה, ובסוף רואים שבזכות הכל הוא ניצל משבי
ומזה ראיה שהכל לטובה.
וכאן אני שואל: הרי לא כל מסכת יסורים בעולם נגמרת בכך שהדברים הובילו להצלה/לחיים דווקא, יש כאלה שנגמרים באסון/במוות וכדומה
אז מה בעצם בא הסיפור לומר? ומה הפירוש שהכל לטובה?
אם נאמר ש"הכל לטובה" - שכל יסורים מובילים לטוב נגלה בעולם הזה. לכאורה לא כך היא המציאות
ואם נאמר שיכול להיות שהטוב הוא נסתר או לעולם הבא - מה הראיה מהמעשה של ר' עקיבא? הרי לפי זה גם אם הוא היה נשבה עם כולם המסקנה הייתה אותה מסקנה.
אשמח להסבר מהמלומדים שכאן. תודה
כידוע ר' עקיבא במעשה (בברכות דף ס ב') בכל דבר שקרה אמר שהכל לטובה, ובסוף רואים שבזכות הכל הוא ניצל משבי
ומזה ראיה שהכל לטובה.
וכאן אני שואל: הרי לא כל מסכת יסורים בעולם נגמרת בכך שהדברים הובילו להצלה/לחיים דווקא, יש כאלה שנגמרים באסון/במוות וכדומה
אז מה בעצם בא הסיפור לומר? ומה הפירוש שהכל לטובה?
אם נאמר ש"הכל לטובה" - שכל יסורים מובילים לטוב נגלה בעולם הזה. לכאורה לא כך היא המציאות
ואם נאמר שיכול להיות שהטוב הוא נסתר או לעולם הבא - מה הראיה מהמעשה של ר' עקיבא? הרי לפי זה גם אם הוא היה נשבה עם כולם המסקנה הייתה אותה מסקנה.
אשמח להסבר מהמלומדים שכאן. תודה