תכל'ס, מוזר. לא ?יעקב שלם אמר:בכל ספר שהם מוציאים יש המון דפים עם המון שמות
חשבתי שזה הסכמות....
עטסופר אמר:הם הוציאו ספר בשם ממלכת התורה של הסכמות והמון מלל, בכל דף של חלק ההסכמות יש תמונה ענקית של הרב, ומתחת מה שכתב או אמר, הכי מרתק זה מה שאמר מרן הגראי"ל על מתיבתא
שיש פרנסה מזה לאברכיםסמל אמר:עטסופר אמר:הם הוציאו ספר בשם ממלכת התורה של הסכמות והמון מלל, בכל דף של חלק ההסכמות יש תמונה ענקית של הרב, ומתחת מה שכתב או אמר, הכי מרתק זה מה שאמר מרן הגראי"ל על מתיבתא
מה הוא אמר?
לא.שייע אמר:תכל'ס, מוזר. לא ?
למה הח"ח היה צריך הסכמות?בשלמא אמר:לא.שייע אמר:תכל'ס, מוזר. לא ?
רואים שקוף אמר:למה הח"ח היה צריך הסכמות?בשלמא אמר:לא.שייע אמר:תכל'ס, מוזר. לא ?
בשלמא אמר:שיש פרנסה מזה לאברכיםסמל אמר:עטסופר אמר:הם הוציאו ספר בשם ממלכת התורה של הסכמות והמון מלל, בכל דף של חלק ההסכמות יש תמונה ענקית של הרב, ומתחת מה שכתב או אמר, הכי מרתק זה מה שאמר מרן הגראי"ל על מתיבתא
מה הוא אמר?
ח"ויחד כל שבטי ישראל אמר:כלומר שהפרוייקט לעצמו אין בו תועלת אמיתית?
כמדומה כי הצורך [וההכרח] בהסכמות הוא א' מתקנות וועד ארבע ארצות, [מי שיש לו ידיעה נוספת בזה יואיל לזכות הרבים].בשלמא אמר:א. אם לא המנהג הרווח הוא באמת לא היה צריך (וידוע שהחזו"א אמר שהמשנ"ב גדול מן המסכימים עליו).
מתון מתון אמר:כמדומה כי הצורך [וההכרח] בהסכמות הוא א' מתקנות וועד ארבע ארצות, [מי שיש לו ידיעה נוספת בזה יואיל לזכות הרבים].בשלמא אמר:א. אם לא המנהג הרווח הוא באמת לא היה צריך (וידוע שהחזו"א אמר שהמשנ"ב גדול מן המסכימים עליו).
יושב אוהלים אמר:ח"ויחד כל שבטי ישראל אמר:כלומר שהפרוייקט לעצמו אין בו תועלת אמיתית?
יש מזה תועלת בין אדם למקום, [הבנת הגמ' והסוגיות וכו'].
ויש מזה תועלת בין אדם לחברו, [פרנסה לאברכים]
ותועלת בין אדם לחברו הוא תועלת יותר גדולה
וכלשון הרא"ש (ריש מס' פאה) "כי הקדוש ברוך הוא חפץ יותר במצוות שיעשה בהם גם רצון הבריות, מבמצוות שבין אדם לקונו".
יחד כל שבטי ישראל אמר:יושב אוהלים אמר:ח"ויחד כל שבטי ישראל אמר:כלומר שהפרוייקט לעצמו אין בו תועלת אמיתית?
יש מזה תועלת בין אדם למקום, [הבנת הגמ' והסוגיות וכו'].
ויש מזה תועלת בין אדם לחברו, [פרנסה לאברכים]
ותועלת בין אדם לחברו הוא תועלת יותר גדולה
וכלשון הרא"ש (ריש מס' פאה) "כי הקדוש ברוך הוא חפץ יותר במצוות שיעשה בהם גם רצון הבריות, מבמצוות שבין אדם לקונו".
לא משתמע מדברי הגראי"ל שעיקר התועלת זה בפרנסה שהפרוייקט מספק לאברכים אבל זה עצמו דבר משני?
מעניין שבשוטנשטיין ההסכמות הם על המהדורה באנגלית.בשלמא אמר:משא"כ שוטנשטיין
ומה טעם אין כל הסכמה על ספר 'ערוך השלחן'?מתון מתון אמר:הצורך בהסכמות הוא מתקנות ועד ארבע ארצות.
הסיבה ששוטנשטיין הוצרכו להסכמות היה בגלל החידוש שהם המציאומשכהו לבית המדרש אמר:ב'גמרות הכחולות' בכל כרך, בתחילתו, מצורפות ההסכמות שקבלו.
לשוא תחפשנו בחנויות ספריםשייע אמר:מודה מאוד לכל המשיבים על דברי טעם.
מעניין שחיפשתי בחנויות, את הספר "ממלכת התורה" חלק מהמוכרים לא ידעו מספר כזה, ואצל חלקם, הספר אינו בנמצא. [אודה לשליחת צילום, ולו מהסכמה אחת מגדול בישראל]
למה ח"ו.יושב אוהלים אמר:ח"ויחד כל שבטי ישראל אמר:כלומר שהפרוייקט לעצמו אין בו תועלת אמיתית?
יש מזה תועלת בין אדם למקום, [הבנת הגמ' והסוגיות וכו'].
ויש מזה תועלת בין אדם לחברו, [פרנסה לאברכים]
ותועלת בין אדם לחברו הוא תועלת יותר גדולה
וכלשון הרא"ש (ריש מס' פאה) "כי הקדוש ברוך הוא חפץ יותר במצוות שיעשה בהם גם רצון הבריות, מבמצוות שבין אדם לקונו".
שייע אמר:מודה מאוד לכל המשיבים על דברי טעם.
מעניין שחיפשתי בחנויות, את הספר "ממלכת התורה" חלק מהמוכרים לא ידעו מספר כזה, ואצל חלקם, הספר אינו בנמצא. [אודה לשליחת צילום, ולו מהסכמה אחת מגדול בישראל]
מעניינת אותי דעת הלומדים על השוואה בין הגמרות של שוטנשטיין לעומת מתיבתא. במי מהם עדיף ללמוד ומדוע
אם הנך מחפש פשט בגמ' בלבד עדיף שוטנשטיין [בהערות שלהם נמצאים גם הערות חשובות הכרחיות הקשורות לפשט ושיטות הראשונים בפשט].שייע אמר:מעניינת אותי דעת הלומדים על השוואה בין הגמרות של שוטנשטיין לעומת מתיבתא. במי מהם עדיף ללמוד ומדוע
זה לא חוסר דיוק, אלא עבודה חובבנית לחלוטין.בשלמא אמר:אם הנך מחפש פשט בגמ' בלבד עדיף שוטנשטיין [בהערות שלהם נמצאים גם הערות חשובות הכרחיות הקשורות לפשט ושיטות הראשונים בפשט].שייע אמר:מעניינת אותי דעת הלומדים על השוואה בין הגמרות של שוטנשטיין לעומת מתיבתא. במי מהם עדיף ללמוד ומדוע
מי שמחפש יותר הרחבות כמו פי' גם על רש"י ועל תוס' ונידונים שונים ומורחבים יותר על הסוגיא ימצא במתיבתא [אם כי פעמים לוקה בחוסר דיוק].
למי שרגיל להתבונן ולחשוב אכן אין סיבה שימצא שם תועלת. אבל הרבה אנשים שטחיים מוצאים בה תועלת.דרומאי אמר:הם לא מביאים את עיקרי המפרשים, ולא את עיקר המ"מ, וההסברים שלהם על רש"י ותוס' אינם מועילים כלום.