דָּרַשׁ רַב נַחְמָן מִשּׁוּם רַבֵּינוּ, וּמַנּוּ — שְׁמוּאֵל: שְׁלָקוֹת מְבָרְכִין עֲלֵיהֶם ״בּוֹרֵא פְּרִי הָאֲדָמָה״. וַחֲבֵרֵינוּ הַיּוֹרְדִים מֵאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל, וּמַנּוּ — עוּלָּא מִשְּׁמֵיהּ דְּרַבִּי יוֹחָנָן אָמַר: שְׁלָקוֹת מְבָרְכִין עֲלֵיהֶן ״שֶׁהַכֹּל נִהְיֶה בִּדְבָרוֹ״ (ברכות לח:)
ונשאלת השאלה איך קראו לשמואל "רבותינו" שהרי בב"מ איתא ששמואל חכים יתקרי ורבי לא יתקרי ? (דף פה:)
ונראה לתרץ ע"פ תוס'
אָמַר רַחֲבָא אָמַר רַבִּי יְהוּדָה: הַר הַבַּיִת סְטָיו כָּפוּל הָיָה (פסחים יג:)
כותב תוס'
אמר רחבא אמר רבי יהודה - לפי שהיה רבו מובהק קרי לי' ר': (ותוס' התקשה שהרי צריך לקרוא לו רב יהודה ולא רבי יהודה)
ונשאלת השאלה איך קראו לשמואל "רבותינו" שהרי בב"מ איתא ששמואל חכים יתקרי ורבי לא יתקרי ? (דף פה:)
ונראה לתרץ ע"פ תוס'
אָמַר רַחֲבָא אָמַר רַבִּי יְהוּדָה: הַר הַבַּיִת סְטָיו כָּפוּל הָיָה (פסחים יג:)
כותב תוס'
אמר רחבא אמר רבי יהודה - לפי שהיה רבו מובהק קרי לי' ר': (ותוס' התקשה שהרי צריך לקרוא לו רב יהודה ולא רבי יהודה)