הואיל ואתעביד ביה מצוה חדא נעביד ביה מצוה אחריתי

אור זורח

משתמש ותיק
להרב @בשלמא שליט''א
השלום והברכה
מספרים
כמדומה שהיה זה אצל אחד מן הראשי הישיבות הגדולים בדור שלנו [בזכרוני או מרן הגרש''ז או מרן הגרמי''ל]

שתלמיד אחד שאל שאילה בשיעור וכבר ניסו כמה תלמידים לומר איזה יישוב לענין

ואמר ראש הישיבה רגע רגע קודם צריך להנות מן השאלה להרגיש אותה לחוות אותה להבין את המשמעות [אני לא מדייק במילים אבל זה היה התוכן]

נזכרתי כעת בזה כי השאלה הזו נראית לי בתחילה פשוטה פשוטה וקלה לתירוץ
אבל ראיתי שהשואל הוא הרב בשלמא שליט''א
ועורר אותי לחשוב מה הוא שואל והתחלתי להנות מן השאלה
וכל רגע אני נהנה מן השאלה יותר ויותר והשאלה נעשית חזקה מרגע לרגע

ושווה היה לי להשאיר הודעה רק בעבור הדבר הזה תודה רבה
 

יהודי רציני

משתמש ותיק
מתוך המכלול-

מדברי הגר"א[11] משמע, שהטעם הוא משום שכבוד הוא לתשמיש המצוה, שנעשית מצוה נוספת על ידה. ויש שביארו[דרוש מקור] שהוא משום חביבות המצוה.

[11] ביאור הגר"א, אורח חיים סימן כ"ט סעיף א'.
 

אור זורח

משתמש ותיק
להרב @בשלמא
אולי יש לבאר על דרך
מצוה גוררת מצוה
ומבארים אולי ברוח חיים להגר''ח מוואלזי'ן
ששורה רוח קדושה על ידי המצוה שהיא מושכת את האדם לעשות עוד מצוה
וגם כאן כיון שקיים הגברא מצוה בחפצא זה הרי שחל בו דין קדושה מסוים
כגון שאין לזורקו בבזיון לאשפה כך הדין בכל דבר ששימש למצוה
כן הורה מרן שר התורה שליט''א
כגון אפילו כיפה טוב לגונזה
ממילא כאן כל שכן וכל שכן
וממילא יש יותר רוח קדושה שיעשה עוד מצוה
 

שמש מרפא

משתמש ותיק
יהודי רציני אמר:
מתוך המכלול-

מדברי הגר"א[11] משמע, שהטעם הוא משום שכבוד הוא לתשמיש המצוה, שנעשית מצוה נוספת על ידה. ויש שביארו[דרוש מקור] שהוא משום חביבות המצוה.

[11] ביאור הגר"א, אורח חיים סימן כ"ט סעיף א'.

הדברים נכתבו התם על ידי, ואודה מאד למי שימצא לכך מקור (כך ראיתי פעם, ולא מצאתי מקומו).
 

בשלמא

משתמש ותיק
פותח הנושא
יהודי רציני אמר:
מתוך המכלול-

מדברי הגר"א[11] משמע, שהטעם הוא משום שכבוד הוא לתשמיש המצוה, שנעשית מצוה נוספת על ידה. ויש שביארו[דרוש מקור] שהוא משום חביבות המצוה.

[11] ביאור הגר"א, אורח חיים סימן כ"ט סעיף א'.
כזאת ראיתי בעבר בשו"ת תשובות והנהגות לגבי ראשית הגז
 
 

בשלמא

משתמש ותיק
פותח הנושא
שמש מרפא אמר:
יהודי רציני אמר:
מתוך המכלול-

מדברי הגר"א[11] משמע, שהטעם הוא משום שכבוד הוא לתשמיש המצוה, שנעשית מצוה נוספת על ידה. ויש שביארו[דרוש מקור] שהוא משום חביבות המצוה.

[11] ביאור הגר"א, אורח חיים סימן כ"א סעיף א'.

הדברים נכתבו התם על ידי, ואודה מאד למי שימצא לכך מקור (כך ראיתי פעם, ולא מצאתי מקומו).
כצ"ל
 
 

בשלמא

משתמש ותיק
פותח הנושא
כמעיין המתגבר אמר:
בשלמא אמר:
מה לדעת רבותינו חברנו העומק הרעיון בזה?
המצוה השניה היא יותר נאה כשעושים אותה עם חפץ שנעשה בו מצוה, כמו שעושה חנוכיה מזהב.
זייער שיין.
אבל מנורה מזהב היא מציאות יקרה ונאה
משא"כ א בילקע בלייבט א בילקע
 
 
חלק עליון תַחתִית