משכהו לבית המדרש
משתמש ותיק
תוס' יו"ט פאה ח ט:
וכן דיין שדן דין אמת לאמתו - ובגמרא וכו' וכן אם דן דין של שיקול הדעת כגון דפליגי תרי תנאי או תרי אמוראי וסוגיא דעלמא כחד אזלא והדיין פסק כך אין זה שפסק דין לאמתו דהא לא ידע שהאמת הוא כך רק סוגיא דעלמא כך הוא ולא נקרא דיין שדן דין אמת לאמתו שזה לא הוי רק כאשר פסק דין אמת ברור.
מה פירוש המושג 'סוגיא' שאנו נוקטים כ'שם עצם' להויות אביי ורבא ?
וכן דיין שדן דין אמת לאמתו - ובגמרא וכו' וכן אם דן דין של שיקול הדעת כגון דפליגי תרי תנאי או תרי אמוראי וסוגיא דעלמא כחד אזלא והדיין פסק כך אין זה שפסק דין לאמתו דהא לא ידע שהאמת הוא כך רק סוגיא דעלמא כך הוא ולא נקרא דיין שדן דין אמת לאמתו שזה לא הוי רק כאשר פסק דין אמת ברור.
מה פירוש המושג 'סוגיא' שאנו נוקטים כ'שם עצם' להויות אביי ורבא ?