בירור באשה שנתגרשה למי שייכים מעשה ידיה ששולמו לה אחרי הגירושין

מעניין מאוד

משתמש רשום
נשאלתי מה הדין באשה שהיתה נשואה והלוותה או מכרה חפץ בעודה תחת בעלה ונתגרשה לאחר מכן וקיבלה את החזר החוב או את תשלום המקח האם כיון שהיתה תחת בעלה המעשה ידיים האלו שייכים לבעל או כיון שהיא גרושה הרי היא זוכה במעשה ידיה??
אשמח לתשובה עם מקורות....
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
מעניין מאוד אמר:
חייל של הרבי אמר:
נא לשנות הכותרת שתעיד על תוכן האשכול
לא הבנתי לשנות למה?

הכותרת מדי כללית. יש עניין שהכותרת תספר לנו על תוכן האשכול.
למשל מי שאינו רוצה כעת להתעסק בדיני נשים וממונות, שיידע לפי הכותרת שלא ייכנס.
וכן מי שמחפש דיני ממונות, שיידע להיכנס.

הייתי מציע משהו כמו -
'בעניין גרושה שקיבלה החזר ממשהו שנתנה בעודה נשואה'
 

אבוקה כנגדו

משתמש ותיק
לא נתברר לי השאלה כה"צ, אם הלותה נכסי מלוג שלה הא עתה הוא שלה לגמרי ואינו כלל בכלל מעש"י, [ורק לגבי ירושת הבעל דנו בסי' צ' בפלוגתת התוס' והרא"ש אי קנסינן לה מאחר שהלותה דשלא כדין, אך אחר גירושין ודאי שייך לה]
 

מעניין מאוד

משתמש רשום
פותח הנושא
השאלה פשוטה למי שייכים החובות והמכירות של האשה שקרו בתור נשואה אבל שולמו רק לאחר גירושין האם כיון שהיתה בזמן המכר תחת בעלה שייך לבעל או כיון שבשעת פירעון עכשיו הרי היא גרושה א״כ מעשה ידיה שלה.
 

מעניין מאוד

משתמש רשום
פותח הנושא
מעניין מאוד אמר:
נשאלתי מה הדין באשה שהיתה נשואה והלוותה או מכרה חפץ בעודה תחת בעלה ונתגרשה לאחר מכן וקיבלה את החזר החוב או את תשלום המקח האם כיון שהיתה תחת בעלה המעשה ידיים האלו שייכים לבעל או כיון שהיא גרושה הרי היא זוכה במעשה ידיה??
אשמח לתשובה עם מקורות....

 
 

איכא בשוקא

משתמש ותיק
את מה היא מכרה? ממון שמאיפה היה לה?
אם מדובר בנכסי מילוג, הרי שהם שלה, ואם מדובר בממון שאין לבעלה רשות בו, ודאי שהם שלה.
מדוע לא תעמיד את השאלה במי שעשתה מלאכה ונתגרשה וקיבלה שכר?
 
חלק עליון תַחתִית