דרכו של ר' יהודה להביא מעשה כראיה לשיטתו

יעקב שלם

משתמש ותיק
שמתי לב לדבר מעניין 
המון מהמקרים שהמשנה מביאה ראיה ממעשה שהיה     בעל המימרא זה ר' יהודה

האם זה נכון והאם יש למישהו הסבר והרחבה לדברים
 

רבינא

משתמש ותיק
יש כלל בגמרא שמעשה עדיף מהוראה בלי מעשה
ור' יהודה רצה לחזק את שיטתו
 

יעקב שלם

משתמש ותיק
פותח הנושא
רבינא אמר:
יש כלל בגמרא שמעשה עדיף מהוראה בלי מעשה
ור' יהודה רצה לחזק את שיטתו
אני מבין

אבל בחיפוש שעשיתי
למשל על ר' מאיר יש רק ד מקומות שהביא ראיה לשיטתו
משמע שיש כאן משהו ייחודי לר' יהודה
שאלתי היא האם יש לכך התייחסות במקורות
 
 

רימון

משתמש ותיק
גם אני מכיר המון המון המון דוגמאות במס' סוכה לבד יש בערך עשר (ב:, יד:, לא:,לד: כו').
וכיוצא בו תמיד החכמים עונים לו שאו שהוא מביא ראיה משעת הדחק, או שהמעשה שונה מאיזה סיבה מאותו הלכה.
ונראה שזה קשור לשיטת ר"א שלא אמר דבר שלא שמע מרבו, שגם ר"י ניסה למצוא מקור לכל מימרא, וצ"ע.
 
חלק עליון תַחתִית