האם לכך התכוון הבעל שם טוב? - טבילת שחרית

במה לדיון בנושאים אקטואליים העולים על שולחן מלכים, במבט תורני
כללי הפורום
פורום אקטואליה נועד לתת מענה לנושאים העולים בפורום מעת לעת, ואינם נושאים תורניים מובהקים
מעתה אין לפתוח אשכולות בנושאי חינוך, גיור, ושאר נושאים מעין אלו, אלא כאן
הפורום פועל כרגע במתכונת הרצה, וכדאיות קיומו נבחנת. נא לשמור על רמתו הגבוהה של הפורום.

אסור בתכלית האיסור לפתוח אשכולות או לכתוב הודעות שיש בהם כדי לבוא לזלזול בגדולי תורה או בציבורים שונים
אשכולות שכאלו יימחקו, והפותח או המגיב יורחק מהפורום

פותח הנושא
תנא-קמא
הודעות: 318
הצטרף: 14 יוני 2019, 11:23
נתן תודה: 82 פעמים
קיבל תודה: 102 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

האם לכך התכוון הבעל שם טוב? - טבילת שחרית

שליחה על ידי תנא-קמא » 16 יולי 2019, 23:22

תמונה


פותח הנושא
תנא-קמא
הודעות: 318
הצטרף: 14 יוני 2019, 11:23
נתן תודה: 82 פעמים
קיבל תודה: 102 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם לכך התכוון הבעל שם טוב? - טבילת שחרית

שליחה על ידי תנא-קמא » 16 יולי 2019, 23:29

Capture.PNG
קונטרס הצוואה "הכנה דרבה" ממרן הגה"ק ה"ערוגת הבשם" זצוק"ל
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


מאן דהו
הודעות: 2397
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1474 פעמים
קיבל תודה: 367 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם לכך התכוון הבעל שם טוב? - טבילת שחרית

שליחה על ידי מאן דהו » 17 יולי 2019, 02:05

תנא-קמא כתב:
17 יולי 2019, 00:46
תמונה
סבון בלי ריח - מקפידים בסאטמאר

לא זכיתי להיות חסדי פאפא או ויזניץ או כל חסיד או אדם המדבר בשפת האידיש אשמח אם תעלה תרגום למודעה


מאן דהו
הודעות: 2397
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1474 פעמים
קיבל תודה: 367 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם לכך התכוון הבעל שם טוב? - טבילת שחרית

שליחה על ידי מאן דהו » 17 יולי 2019, 02:15

לחסידות סקויירא בירושלים יש מנהג משונה. שלא לעלות שליח ציבור או לתורה אדם שלא טבל


מאן דהו
הודעות: 2397
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1474 פעמים
קיבל תודה: 367 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם לכך התכוון הבעל שם טוב? - טבילת שחרית

שליחה על ידי מאן דהו » 17 יולי 2019, 02:16

האם לכך התכוון הבעל שם טוב? - טבילת שחרית

ומה בדבר טבילת עזרא [ר' חיים כותב שראוי לנהוג בה גם בזמן הזה] כך שזה לא קשור דווקא לחסידים


פותח הנושא
תנא-קמא
הודעות: 318
הצטרף: 14 יוני 2019, 11:23
נתן תודה: 82 פעמים
קיבל תודה: 102 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם לכך התכוון הבעל שם טוב? - טבילת שחרית

שליחה על ידי תנא-קמא » 17 יולי 2019, 02:17

מאן דהו כתב:
17 יולי 2019, 02:15
מנהג משונה
כלל לא מנהג משונה!!! מנהג נפוץ בחצרות החסידים!! (בפרט לשליח ציבור. בנוגע לעלייה, לא ידוע לי שזה יהיה כ"כ חמורה).
בבית מדרש שאני משתייך זה לא מנהג, זה תקנה קבוע כתוב וחרות!! ולפני כל עמוד תלוי טבלא שמי שלא הלך למקוה באותו יום לא יתפלל לפני העמוד לא שחרית ולא מנחה/מעריב.


מאן דהו
הודעות: 2397
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1474 פעמים
קיבל תודה: 367 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם לכך התכוון הבעל שם טוב? - טבילת שחרית

שליחה על ידי מאן דהו » 17 יולי 2019, 02:20

תנא-קמא כתב:
17 יולי 2019, 02:17
מאן דהו כתב:
17 יולי 2019, 02:15
מנהג משונה
כלל לא מנהג משונה!!! מנהג נפוץ בחצרות החסידים!! (בפרט לשליח ציבור. בנוגע לעלייה, לא ידוע לי שזה יהיה כ"כ חמורה).


מנהג משונה כאשר מנסים להכתיב לכאלה שאינם חסידים
סקווירא בירושלים זה שטייבלאך והם קיבלו את השטח בגלל שהצהירו שזה לתועלת השכונה. ותשעים ותשע אחוז מהמתפללים אינם חסידי סקווירא [שבכלל נמצאים בקצה העולם] ועל אף זאת כופים את מנהגם ולא מרשים לקנות עליות או לעלות שליח ציבור לבעלי ייארצייט


פותח הנושא
תנא-קמא
הודעות: 318
הצטרף: 14 יוני 2019, 11:23
נתן תודה: 82 פעמים
קיבל תודה: 102 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם לכך התכוון הבעל שם טוב? - טבילת שחרית

שליחה על ידי תנא-קמא » 17 יולי 2019, 02:21

זה לא ידעתי.


עניין
הודעות: 184
הצטרף: 07 מאי 2019, 00:02
נתן תודה: 56 פעמים
קיבל תודה: 65 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם לכך התכוון הבעל שם טוב? - טבילת שחרית

שליחה על ידי עניין » 17 יולי 2019, 03:03

בבעלז יש שקיעה.


אמונת אומן
הודעות: 1687
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 249 פעמים
קיבל תודה: 643 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: האם לכך התכוון הבעל שם טוב? - טבילת שחרית

שליחה על ידי אמונת אומן » 17 יולי 2019, 16:00

עם כל הכבוד לעירייה שמקצה את השטח, סקווירא [במקרה הזה, וכנ''ל בכל מקום כעין זה] גייסה מליונים לבנות שם בימ''ד ושטיבלאך.
ברור שהכוונה שיבנו שם שטיבלאך של סקוירא ולא של מנהגי מרוקו. המנהג הוא אולי משונה למי שאינו רגיל בו [כל דבר הוא משונה למי שאינו רגיל בו...] אבל הטענה שלך משונה עוד יותר.
אולי גם בת''ת הם חייבים לקבל כל ילד מהשכונה בגלל שזה שטח עירוני?


אמונת אומן
הודעות: 1687
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 249 פעמים
קיבל תודה: 643 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: האם לכך התכוון הבעל שם טוב? - טבילת שחרית

שליחה על ידי אמונת אומן » 17 יולי 2019, 16:03

ועדיין זה לתועלת השכונה לכל הדעות, גם אם תתפלל שם 364 ימים בשנה, וביום שיש לך יארצייט ואתה חייב לקבל עליה תלך להזיע ולהצטופף בזכרון משה או ב'רשב''ם שוהל'' כמו שעשו תושבי השכונה ב100 שנה שלפני סקוירא.
על הבנין הזה כתוב 'סקוירא' מכל כיוון שתביט.
עלית לקרתא הלך בנימוסיה!


אמונת אומן
הודעות: 1687
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 249 פעמים
קיבל תודה: 643 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: האם לכך התכוון הבעל שם טוב? - טבילת שחרית

שליחה על ידי אמונת אומן » 17 יולי 2019, 16:06

הנושא המקורי של האשכול - הרחיצה במקוה:
אם יש לחשוש בימינו זה אולי הענין ההלכתי של רחיצה קודם התפלה.
מעבר לזה, כל דור ומנהגיו ונימוסיו.
בזמנינו רחיצה בשמפו עם ריח אין בה שום סירכא של חשש כי כך נוהגים כולם.
אולי הבעש''ט לא בדיוק לזה התכוון, אבל ברור שמי שיוצא מהמקוה נקי ורחוץ לבו יותר מוכן לתפלה ממי שמדיף ריח זיעה.


פותח הנושא
תנא-קמא
הודעות: 318
הצטרף: 14 יוני 2019, 11:23
נתן תודה: 82 פעמים
קיבל תודה: 102 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם לכך התכוון הבעל שם טוב? - טבילת שחרית

שליחה על ידי תנא-קמא » 17 יולי 2019, 17:25

תמונה


חלק א׳ ממעל
הודעות: 1989
הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
מיקום: בני ברק
נתן תודה: 191 פעמים
קיבל תודה: 294 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם לכך התכוון הבעל שם טוב? - טבילת שחרית

שליחה על ידי חלק א׳ ממעל » 17 יולי 2019, 18:06

שנאת עמי ארצות לתלמידי חכמים


שניאור
הודעות: 926
הצטרף: 19 מאי 2019, 17:31
נתן תודה: 620 פעמים
קיבל תודה: 291 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם לכך התכוון הבעל שם טוב? - טבילת שחרית

שליחה על ידי שניאור » 17 יולי 2019, 18:15

מאן דהו כתב:
17 יולי 2019, 02:15
לחסידות סקויירא בירושלים יש מנהג משונה. שלא לעלות שליח ציבור או לתורה אדם שלא טבל
שו"ת מן השמים סימן ה' בענין טבילת עזרא:
ואחר זה השיבו: שמענו מאחורי הפרגוד לטהר כל ישראל יחד אי אפשר, אך אם יטהרו שליחי צבור בכל מקום ימהרו ביאת הגואל. ובכל מקום מוגש לשמי ומנחה טהורה אבוא אליך וברכתיך.
אם נתייחס לתשובה זו כפשוטה (והרי כך החסידים מתייחסים לזה) הרי מצווה לכוף את הש"ץ שיטבול במקווה כי עי"ז ממהרים את הגואל.


שניאור
הודעות: 926
הצטרף: 19 מאי 2019, 17:31
נתן תודה: 620 פעמים
קיבל תודה: 291 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם לכך התכוון הבעל שם טוב? - טבילת שחרית

שליחה על ידי שניאור » 17 יולי 2019, 18:18

מאן דהו כתב:
17 יולי 2019, 02:15
לחסידות סקויירא בירושלים יש מנהג משונה. שלא לעלות שליח ציבור או לתורה אדם שלא טבל
מסתמא לא מדוייק, התפללתי שם הרבה ולא זכור לי שעליה לתורה נתנו שם רק למי שטבל במקווה, מה שכן נתנו שם גארטל לעולה לתורה שילבש לפני העלייה.


מאן דהו
הודעות: 2397
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1474 פעמים
קיבל תודה: 367 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם לכך התכוון הבעל שם טוב? - טבילת שחרית

שליחה על ידי מאן דהו » 17 יולי 2019, 18:20

מדויק


מאן דהו
הודעות: 2397
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1474 פעמים
קיבל תודה: 367 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם לכך התכוון הבעל שם טוב? - טבילת שחרית

שליחה על ידי מאן דהו » 17 יולי 2019, 18:22

שניאור כתב:
17 יולי 2019, 18:15
מאן דהו כתב:
17 יולי 2019, 02:15
לחסידות סקויירא בירושלים יש מנהג משונה. שלא לעלות שליח ציבור או לתורה אדם שלא טבל
שו"ת מן השמים סימן ה' בענין טבילת עזרא:
ואחר זה השיבו: שמענו מאחורי הפרגוד לטהר כל ישראל יחד אי אפשר, אך אם יטהרו שליחי צבור בכל מקום ימהרו ביאת הגואל. ובכל מקום מוגש לשמי ומנחה טהורה אבוא אליך וברכתיך.
אם נתייחס לתשובה זו כפשוטה (והרי כך החסידים מתייחסים לזה) הרי מצווה לכוף את הש"ץ שיטבול במקווה כי עי"ז ממהרים את הגואל.

כתבת פלפול לא נכון
וכאן בלי קשר לטבילת עזרא הם כופים. וכי על צד הספק יכולים לכפות מי שאינו נוהג כדברי רבם


שניאור
הודעות: 926
הצטרף: 19 מאי 2019, 17:31
נתן תודה: 620 פעמים
קיבל תודה: 291 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם לכך התכוון הבעל שם טוב? - טבילת שחרית

שליחה על ידי שניאור » 17 יולי 2019, 18:33

מאן דהו כתב:
17 יולי 2019, 18:22
כתבת פלפול לא נכון
וכאן בלי קשר לטבילת עזרא הם כופים. וכי על צד הספק יכולים לכפות מי שאינו נוהג כדברי רבם
מצטער אני לא מבין למה זה לא נכון.
אתה רוצה שבמקום לכפות על כולם יגשו למי שרוצה להיות ש"ץ וישאלו אותו את מה שאמרו בגמ' הכל יודעין כלה וכו' אלא כל המנבל את פיו וכו'?


יושב אוהלים
הודעות: 1909
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 297 פעמים
קיבל תודה: 390 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם לכך התכוון הבעל שם טוב? - טבילת שחרית

שליחה על ידי יושב אוהלים » 07 מאי 2020, 11:48

שניאור כתב:
17 יולי 2019, 18:15
הרי מצווה לכוף את הש"ץ שיטבול במקווה כי עי"ז ממהרים את הגואל.
מאיפה לקחת לחדש "מצוה" חדשה "למהר את הגואל"?
ואם אתה רוצה לחדש מצוות , תחדש לעצמך ולא לכוף את מצוותיך החדשים על אחרים.

ולא זו בלבד אלא אם כבר בלמהר הגאולה עסקינן, מובטחני שדבר שהוא בודאי מצוה, וכגון לעשות חסד לבעל היארצייט לתת לו להתפלל לפני העמוד או לעלות לתורה בודאי ובודאי ממהר את הגאולה. ולטעמיך יש לכוף את הגבאים על זה.
 


איטשע מאיר לורנץ
הודעות: 672
הצטרף: 18 דצמבר 2017, 20:41
נתן תודה: 81 פעמים
קיבל תודה: 150 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם לכך התכוון הבעל שם טוב? - טבילת שחרית

שליחה על ידי איטשע מאיר לורנץ » 07 מאי 2020, 13:22

מאן דהו כתב:
17 יולי 2019, 02:15
לחסידות סקויירא בירושלים יש מנהג משונה. שלא לעלות שליח ציבור או לתורה אדם שלא טבל

בשנת האבל לימי אבי ישבתי בבית מדרש ליטאי מפורסם 
וכאשר רצו לעשות מנין למעריב בקשו ממני להצטרף למנין, לא היה לי חשק כי היה לי מנין קבוע בקהילתי שם התפללתי לפני העמוד, הם הפצירו בי ונתנו לי את העמוד אך דרשו ממני (אחרי שהסכמתי) שאתפלל בנוסח המקום

איזה מנהג משונה!!! 

שלא לדבר שהשטח כלל לא שלהם, והמקום הושאל להם על ידי העיירה לתקופה כל שהיא עד שיתחילו לבנות שמה


ב. זעירא
הודעות: 482
הצטרף: 21 ינואר 2019, 22:36
נתן תודה: 552 פעמים
קיבל תודה: 204 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם לכך התכוון הבעל שם טוב? - טבילת שחרית

שליחה על ידי ב. זעירא » 07 מאי 2020, 13:47

יושב אוהלים כתב:
07 מאי 2020, 11:48
ואם אתה רוצה לחדש מצוות , תחדש לעצמך ולא לכוף את מצוותיך החדשים על אחרים.
שוב, בביתי שלי, אני יכול לכוף כל אחד על מה שאני רוצה, מי שלא נח לו שיתכבד ויצא.
 


יושב אוהלים
הודעות: 1909
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 297 פעמים
קיבל תודה: 390 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם לכך התכוון הבעל שם טוב? - טבילת שחרית

שליחה על ידי יושב אוהלים » 07 מאי 2020, 16:02

ב. זעירא כתב:
07 מאי 2020, 13:47
שוב, בביתי שלי, אני יכול לכוף כל אחד על מה שאני רוצה, מי שלא נח לו שיתכבד ויצא.

אני מסכים איתך בזה לגמרי. לא התווכחתי על פרט זה בכלל. רק באתי להעיר על מה שנכתב שיכולים לכופו משום שזה "מצוה למהר הגאולה", אז אמרתי אם הוא ממציא מצוות שימציאם לעצמו ולא לאחרים.


שניאור
הודעות: 926
הצטרף: 19 מאי 2019, 17:31
נתן תודה: 620 פעמים
קיבל תודה: 291 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם לכך התכוון הבעל שם טוב? - טבילת שחרית

שליחה על ידי שניאור » 08 מאי 2020, 08:48

יושב אוהלים כתב:
07 מאי 2020, 11:48
שניאור כתב:
17 יולי 2019, 18:15
הרי מצווה לכוף את הש"ץ שיטבול במקווה כי עי"ז ממהרים את הגואל.
מאיפה לקחת לחדש "מצוה" חדשה "למהר את הגואל"?
ואם אתה רוצה לחדש מצוות , תחדש לעצמך ולא לכוף את מצוותיך החדשים על אחרים.

ולא זו בלבד אלא אם כבר בלמהר הגאולה עסקינן, מובטחני שדבר שהוא בודאי מצוה, וכגון לעשות חסד לבעל היארצייט לתת לו להתפלל לפני העמוד או לעלות לתורה בודאי ובודאי ממהר את הגאולה. ולטעמיך יש לכוף את הגבאים על זה.

זה נקרא להוציא דברים מהקשרם, לקחת מילה ולצטט את זה עם גרשיים וכך לומר שחידשתי מצווה.
אמרתי דבר פשוט מאוד, אין בינינו מי שלא רוצה למהר את הגאולה ולהוציא את השכינה הק' ואת כלל ישראל מהגלות, אז ם יש לנו ראשון שכותב [מן השמים!] שטבילת הש"ץ תמהר את הגאולה, ודאי שיש מקום להעדיף ש"ץ שטובל במקווה מאשר מי שלא טובל.
מי שבדווקא לא רוצה לטבול שילך להתפלל במקום אחר.
וכמובן מצוות חסד היא מצווה גדולה מאוד, אבל לא הכל הוא רק דרך כיוון ההסתכלות שלך, יש עוד כיוונים והם גם יהודים.
 


יושב אוהלים
הודעות: 1909
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 297 פעמים
קיבל תודה: 390 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם לכך התכוון הבעל שם טוב? - טבילת שחרית

שליחה על ידי יושב אוהלים » 08 מאי 2020, 10:16

שניאור כתב:
08 מאי 2020, 08:48
ודאי שיש מקום להעדיף ש"ץ שטובל במקווה מאשר מי שלא טובל.
אני בטוח שאתה גם מכיר את ההבדל בין "להעדיף" לבין "לכוף" שכתבת בגירסא הראשונה.
אכן אם כוונתך היתה לכוף אותו בכלל שזה "בית שלך" וזכותך לעשות שם מה שבא לך ניחא,
אבל בהתחלה כתבת שטעמך שבודאי אפשר לכוף את זה הוא בגלל המצוה, ועכשיו אתה אומר שזה רק סיבה "להעדיף" ,
ונכון שלא הכל הוא רק דרך כיוון ההסתכלות שלי, יש עוד כיוונים והם גם יהודים אבל זה לא קשור לנושא ולכן היה מיותר לכתוב את זה.
וכלל ידוע שמי שצריך עקיצות כדי לשכנע זה הוכחה הפוכה ולא סיוע לדבריו, כי זה מראה שבלי זה אין לו חיזוק לדבריו.


אברהם העברי
הודעות: 902
הצטרף: 12 ספטמבר 2019, 20:00
נתן תודה: 18 פעמים
קיבל תודה: 199 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם לכך התכוון הבעל שם טוב? - טבילת שחרית

שליחה על ידי אברהם העברי » 08 מאי 2020, 11:16

איטשע מאיר לורנץ כתב:
07 מאי 2020, 13:22
מאן דהו כתב:
17 יולי 2019, 02:15
לחסידות סקויירא בירושלים יש מנהג משונה. שלא לעלות שליח ציבור או לתורה אדם שלא טבל

בשנת האבל לימי אבי ישבתי בבית מדרש ליטאי מפורסם 
וכאשר רצו לעשות מנין למעריב בקשו ממני להצטרף למנין, לא היה לי חשק כי היה לי מנין קבוע בקהילתי שם התפללתי לפני העמוד, הם הפצירו בי ונתנו לי את העמוד אך דרשו ממני (אחרי שהסכמתי) שאתפלל בנוסח המקום

איזה מנהג משונה!!! 

שלא לדבר שהשטח כלל לא שלהם, והמקום הושאל להם על ידי העיירה לתקופה כל שהיא עד שיתחילו לבנות שמה

מסכים עם כל מילה
יש היום מנהג מגונה שאנשים לא רוצים לעלות חזנים (למרות שבגמ' נראה שזה היה הכיבוד הכי גדול עד כדי שבשביל שיסכימו לעלות מפטיר(שהיה נחשב עליה מבוזה) תקנו שהמפטיר ייגש גם למוסף - משום מה היום היוצרות התהפכו)
אני דוו' נהנה תמיד לגשת חזן כיון שאני מכיר במעלות שבזה
הייתי פעם בבי"כ חסידי שאף אחד לא רצה לעלות עד שהואלתי בטובי לגשת אחרי בקשת הגבאי (הוא מלכתחי' לא רצה שיעלה ליטאי...)
כשהתחלתי קדיש בלי "ויצמח פורקניה" חטפתי גערות מהציבור עד ששבתי למקומי באותו הרגע!
כמובן שאף אחד לא ניגש במקומי והגבאי נאלץ להעלות אותי שוב והרשה לי להתפלל אשכנז...
למען האמת אני חושב שכן היה ראוי שאומר ויצמח שכן עלית לקרתא כו' אך אם בשוגג נפלט לי קדיש בלי ויצמח ואני חוטף צעקות כשאף אחד אחר לא רוצה לגשת זה כבר נהפך ל"פרנציפ"


שמח בחור
הודעות: 360
הצטרף: 27 ינואר 2020, 10:39
נתן תודה: 294 פעמים
קיבל תודה: 58 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם לכך התכוון הבעל שם טוב? - טבילת שחרית

שליחה על ידי שמח בחור » 08 מאי 2020, 13:21

@אברהם העברי אני מקווה שאני מבין נכון, והכוונה מיד היא מיד בסוף הקדיש.
אל תתקן אותי אם טעיתי.


אברהם העברי
הודעות: 902
הצטרף: 12 ספטמבר 2019, 20:00
נתן תודה: 18 פעמים
קיבל תודה: 199 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם לכך התכוון הבעל שם טוב? - טבילת שחרית

שליחה על ידי אברהם העברי » 09 מאי 2020, 23:08

שמח בחור כתב:
08 מאי 2020, 13:21
@אברהם העברי אני מקווה שאני מבין נכון, והכוונה מיד היא מיד בסוף הקדיש.
אל תתקן אותי אם טעיתי.
דוו' ירדתי באותו רגע
הבעיה היחידה היא ההפסק בין ישתבח לברכו וברכות קרי"ש וכיון שזה היה בהיתר באותו הרגע היקלתי לעצמי


שמח בחור
הודעות: 360
הצטרף: 27 ינואר 2020, 10:39
נתן תודה: 294 פעמים
קיבל תודה: 58 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם לכך התכוון הבעל שם טוב? - טבילת שחרית

שליחה על ידי שמח בחור » 10 מאי 2020, 00:45

אברהם העברי כתב:
09 מאי 2020, 23:08
שמח בחור כתב:
08 מאי 2020, 13:21
@אברהם העברי אני מקווה שאני מבין נכון, והכוונה מיד היא מיד בסוף הקדיש.
אל תתקן אותי אם טעיתי.
דוו' ירדתי באותו רגע
הבעיה היחידה היא ההפסק בין ישתבח לברכו וברכות קרי"ש וכיון שזה היה בהיתר באותו הרגע היקלתי לעצמי

לא הבנתי, מותר להפסיק באמצע קדיש?
לא ידוע לי שום דבר בנושא, אבל נשמע לי מוזר שיהיה מותר.


אברהם העברי
הודעות: 902
הצטרף: 12 ספטמבר 2019, 20:00
נתן תודה: 18 פעמים
קיבל תודה: 199 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם לכך התכוון הבעל שם טוב? - טבילת שחרית

שליחה על ידי אברהם העברי » 10 מאי 2020, 00:48

אין בקדיש שם למה שיהיה אסור?
אמנם להגיד קדיש בחינם אסור כיון שזה דבר שבקדושה אע"פ שאין ו שם אך זה בעיקר החלק של "יהא שמיה רבא'" עד דאמירן בעלמא
חוץ מזה שכשהתחלתי זה היה בהיתר

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “אקטואליה”

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: איכא מאן דאמר, נחום לוי | 1 אורח