חייל של הרבי אמר:
זה חידוש מעניין מה שאתה כותב.
לי ברור ש"חסידים" פירושו אנשים ההולכים בדרכים שהנהיג הבעש"ט הק', בפרט בענייני לימוד פנימיות התורה, התקשרות לצדיקים וחיות בעבודת ה'.
אם לך (או לרב אור זרוע) יש מסורת ש"חסידים" זה רק בפולין, או רק מי שיש לו שטריימל וכיוצ"ב, הרי שהגענו למצב מאוד נמוך מבחינת הבנת המושג 'חסידות'.
כי גם יהודי ממרוקו הלובש כובע קסקט, יכול להיות חסיד.
ומי שהעובדה הזו לא נראית לו, הרי שלא החל לדגדג את תורת הבעש"ט
אף שאין זה מענין האשכול, אבל אם כבר נגעת בזה;
התוכל להודיעני מהם הדרכם שהנהיג הבעש"ט?
בעניני לימוד פנימיות התורה - לימוד תורות ארוכות והגדרות אינסופיות באלוקות נוסח חב"ד, או ווארטים קלילים נוסח רוב החסידויות, גימטריאות ורמזים נוסח ויז'ניץ (זה כבר מהרופשיצער), או ווארטים חריפים נוסח קאצק. וחוץ מחב"ד כמעט אף אחד לא עסק בפנימיות התורה באופן מיוחד.
התקשרות לצדיקים - גם בזה יש בלי סוף נוסחאות, אם התקשרות לצדיק כהצדיק שבדור [כשלכל א' ברור שבנו של הרב'ה שלו, שעדיין הינו עובר במעי אמו, שמור תפקיד... להיות הצדיק של הדור הבא], או רק כמדריך בעבודת ד' כקוברין וסלונים, וכיום בחסידויות רבות.
חיות בעבודת ה' - תפילה בהתלהבות נוסח קרלין או נוסח ויז'ניץ, או תפילה במהירות עצומה נוסח קאצק (גור), תפילה בנץ כהבעש"ט וראשוני החסידות, או תפילה עם 'הכנה' כמו חסידי דורינו, או אולי התבודדות נוסח ברסלב.
ובלי ציניות, האם יש תשובה לשאלה הנ"ל שיכולים להסכים איתה גם חסידי חב"ד וגם חסידי פולין וגם חסידי הונגריה גליציה ודומיהם? האם יש קשר בין הקפיצות והקולות המשונים בתפילה של תלמידי ר"א קאליסקער למתינות וישוב הדעת של בעל התניא ותלמידיו?
רק דגדגתי את תורת הבעש"ט.