תחיית המתים קמים לפי אלף בית

חסד ומשפט

משתמש ותיק
בספר בית אלוקים למביט מביא בשם מדרש שלעתיד לבוא שיקומו המתים יקומו לפי סדר האל"ף בי"ת.
מישהו יודע מקור למדרש זה?
או מידע נוסף בעניין זה? 
 

ברוךווייס

משתמש ותיק
שמעתי לאחרונה שכתוב במדרש שכלל זה זה לא לענוים כי הם יקומו ראשונים

ולכן משה לא נמנע לעכב את יהושע מן נון בתור בגלל ההבדל בין ה' לי'
 

דוד ה.

משתמש ותיק
ברוךווייס אמר:
שמעתי לאחרונה שכתוב במדרש שכלל זה זה לא לענוים כי הם יקומו ראשונים

ולכן משה לא נמנע לעכב את יהושע מן נון בתור בגלל ההבדל בין ה' לי'
זה מהאוהב ישראל, זה לא שבמדרש כתוב שכלל זה אינו לענווים אלא שיש מדרש נוסף שענווים יקומו ראשונים.
 

חסד ומשפט

משתמש ותיק
פותח הנושא
אני יודע שזה כ' בבית אלוקים שזה קדום הרבה מהאוהב ישראל, והבית אלוקים מביא מדרש כזה רק שאני מחפש מהמקורות איפה זה מוזכר.
 

נחש בריח

משתמש ותיק
חסד ומשפט אמר:
בספר בית אלוקים למביט מביא בשם מדרש שלעתיד לבוא שיקומו המתים יקומו לפי סדר האל"ף בי"ת.
מישהו יודע מקור למדרש זה?
או מידע נוסף בעניין זה? 
רמב"ם:
...ויש מן החכמים שאומרים שקודם ביאת המשיח יבא אליהו וכל אלו הדברים וכיוצא בהן לא ידע אדם איך יהיו עד שיהיו שדברים סתומין הן אצל הנביאים גם החכמים אין להם קבלה בדברים אלו אלא לפי הכרע הפסוקים ולפיכך יש להם מחלוקת בדברים אלו ועל כל פנים אין סדור הויית דברים אלו ולא דקדוקיהן עיקר בדת ולעולם לא יתעסק אדם בדברי ההגדות ולא יאריך במדרשות האמורים בענינים אלו וכיוצא בהן ולא ישימם עיקר שאין מביאין לא לידי יראה ולא לידי אהבה וכן לא יחשב הקצין אמרו חכמים תפח רוחם של מחשבי הקצים אלא יחכה ויאמין בכלל הדבר כמו שבארנו.
 
 

כהנא מסייע

משתמש ותיק
נחש בריח אמר:
חסד ומשפט אמר:
בספר בית אלוקים למביט מביא בשם מדרש שלעתיד לבוא שיקומו המתים יקומו לפי סדר האל"ף בי"ת.
מישהו יודע מקור למדרש זה?
או מידע נוסף בעניין זה? 
רמב"ם:
...ויש מן החכמים שאומרים שקודם ביאת המשיח יבא אליהו וכל אלו הדברים וכיוצא בהן לא ידע אדם איך יהיו עד שיהיו שדברים סתומין הן אצל הנביאים גם החכמים אין להם קבלה בדברים אלו אלא לפי הכרע הפסוקים ולפיכך יש להם מחלוקת בדברים אלו ועל כל פנים אין סדור הויית דברים אלו ולא דקדוקיהן עיקר בדת ולעולם לא יתעסק אדם בדברי ההגדות ולא יאריך במדרשות האמורים בענינים אלו וכיוצא בהן ולא ישימם עיקר שאין מביאין לא לידי יראה ולא לידי אהבה וכן לא יחשב הקצין אמרו חכמים תפח רוחם של מחשבי הקצים אלא יחכה ויאמין בכלל הדבר כמו שבארנו.
מה באת לומר בזה?
בספר בית אלוקים עסק בזה והדיון כאן  הוא בירור דבריו
 
 

נחש בריח

משתמש ותיק
כהנא מסייע אמר:
מה באת לומר בזה?
בספר בית אלוקים עסק בזה והדיון כאן  הוא בירור דבריו
אין בעיה לדעת את המדרשים הנ"ל, אבל אין צריך להעמיק בזה.
 
חלק עליון תַחתִית