מי היא הנשמה בפי' הגר"א לספר יונה?

שלו'

משתמש ותיק
למעיין בפיהגר"א על יונה, שם הוא מבאר [ע"פ הזוה"ק] ש'יונה' היא הנשמה, מתעוררת השאלה האם כוונתו לנשמה ממש, או לדרגה נמוכה יותר כהרוח, יעו"ש היטב, שלכא' היה נראה כצד הב', משום שהנשמה אינה בורחת מפני השם, וכן עוד קשיים.

אשמח בדברי החכמים בהך ענינא.
 

אבקשה טוב

משתמש ותיק
מדובר על נשמה, שבמקום ללכת ל"נינוה"-לנוה קדשו של הקב"ה הולכת ל"יפו"-מוצאת סיפוק ביפיו של העולם הזה
 

שלו'

משתמש ותיק
פותח הנושא
אבקשה טוב אמר:
מדובר על נשמה, שבמקום ללכת ל"נינוה"-לנוה קדשו של הקב"ה הולכת ל"יפו"-מוצאת סיפוק ביפיו של העולם הזה

נשמה מוצאת סיפוק בעניני העוה"ז????
ידועים דברי חז"ל המובאים במס"י פ"א - שאם תתן לה כל מעדני עולם אינם כלום לה שהיא מן העליונים!!
 

אבקשה טוב

משתמש ותיק
שלו' אמר:
אבקשה טוב אמר:
מדובר על נשמה, שבמקום ללכת ל"נינוה"-לנוה קדשו של הקב"ה הולכת ל"יפו"-מוצאת סיפוק ביפיו של העולם הזה

נשמה מוצאת סיפוק בעניני העוה"ז????
ידועים דברי חז"ל המובאים במס"י פ"א - שאם תתן לה כל מעדני עולם אינם כלום לה שהיא מן העליונים!!
בגלל זה בהמשך הדרך זה לא מסתדר לה
 
 

שלו'

משתמש ותיק
פותח הנושא
אבקשה טוב אמר:
שלו' אמר:
אבקשה טוב אמר:
מדובר על נשמה, שבמקום ללכת ל"נינוה"-לנוה קדשו של הקב"ה הולכת ל"יפו"-מוצאת סיפוק ביפיו של העולם הזה

נשמה מוצאת סיפוק בעניני העוה"ז????
ידועים דברי חז"ל המובאים במס"י פ"א - שאם תתן לה כל מעדני עולם אינם כלום לה שהיא מן העליונים!!
בגלל זה בהמשך הדרך זה לא מסתדר לה
לא הבנתי דבריך. הנשמה מראש לא חושבת שעניני העוה"ז יועילו לה. אולי תוכל לבאר לי יותר.
[ראית את דברי הגר"א בפנים?].
 
 

ושכנתי בתוכם

משתמש ותיק
אומרים "נשמה שנתת בי טהורה היא" וכתב הגר"א (מהזיכרון..) שכשאדם בא לחטוא היא מסתלקת ממנו שלא תפגם.
אבל מצד שני לא בהכרח שמדובר על הרוח, גם בנשמה עצמה יש מדרגות.
ויל"ע
 
חלק עליון תַחתִית