שיר השירים ח' י"ד

שלו'

משתמש ותיק
שיה"ש ח' י"ד: בְּרַח דּוֹדִי וּדְמֵה לְךָ לִצְבִי אוֹ לְעֹפֶר הָאַיָּלִים עַל הָרֵי בְשָׂמִים:
ופרש"י: ברח דודי. מן הגולה הזאת ופדנו מביניהם: ודמה לך לצבי. למהר הגאולה והשרה שכינתך על הרי בשמים הוא הר המוריה ובית המקדש שיבנה במהרה בימינו אמן.

וצ"ב, מ"ט כתיב בלשון רבים 'הרי' בשמים, והול"ל 'הר' בשמים?[1]

ושמא י"ל דכוונת רש"י דאף ביהמ"ק עצמו נקרא הר, וא"כ, ב' הרים הם – הר המוריה, וביהמ"ק, אך צריך לזה מקור, ואמנם במהרש"א בפסחים פ"ח א' משמע שמפרש מה שאמרו 'אברהם קראו הר' על ביהמ"ק גופא, אך מה נעשה שברש"י שם פי' הכל על הר הבית הוא הר המוריה, והדק"ל, וצ"ע.

 


[1] ג"א שליט"א כתב: אולי מפני שכל האזור נקרא ארץ המוריה, עכ"ד, וצ"ב.
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
הלא עזרת נשים גבוהה מהר הבית ועזרת כהנים גבוהה הימנה וכן הלאה, וא''כ הוי הרים, כי כל מקום יש לו גדר אחר וחשיב הר בפני עצמו.
 

שלו'

משתמש ותיק
פותח הנושא
כמעיין המתגבר אמר:
הלא עזרת נשים גבוהה מהר הבית ועזרת כהנים גבוהה הימנה וכן הלאה, וא''כ הוי הרים, כי כל מקום יש לו גדר אחר וחשיב הר בפני עצמו.
חידוש נפלא ומקורי!
האם יש לך ראיות לזה?
 
 
חלק עליון תַחתִית