ספר תהלים נתקבל בכל תפוצות ישראל כספר תפילות ותשבחות לכל יחיד באשר הוא,
ואף דדוד ע"ה שאמרם [ע"י י' זקנים] אמרם על תופעות ומאורעות שעברו עליהם, מ"מ
זה שייך ג"כ לכל יחיד ויחיד, אני מאמין שיהיו לי פה הרבה שותפים להרגשה מה נוגע
זה אליי, ואף ופעמים יש לאדם יריבים ועליהם משית הקורא את כל מה שאמר דוד על
אויביו, או על חטאיו וכדו', מ"מ הרבה דברים אינם שייכים אליו כלל לכה"פ בשעת הקריאה,
ושאלתי נשאלת לפני הת"ח דפה האם באמת אין משמעות ואי"ז אלא כלימוד תנ"ך [שכמובן יש מסר ועומק מכל דבר] או לא,
עוד מאותו ענין, כל המפרשים פי' באמת את הספר תהלים על המאורע הספציפי בו נאמר
האם יש למישהו מושג על פירוש שמפרש את התפילות וההודאות כדבר בפ"ע,
[אולי לדוגמא פ"ל מזמור שיר חנוכת הבית לדוד, פי' חז"ל ורבותינו הראשונים על חנוכת ביהמ"ק
ושהודה ששלמה בנו מבת שבע הוא בנהו ונתברר שבאמת מחל לו על חטא זה, וחשבתי שאם נרצה לפרשו
כתפילה בפ"ע נאמר שחנוכת הבית זה לכל יחיד ויחיד בינו להקב"ה שמגיע לדרגת בית, והיינו של מצב קבוע,
ולפ"ז נצטרך למצוא קשר לתפילה על מחילת החטאים למה זה שייך דוקא לשלב הזה בקירבה לה', ואולי באמת
רק כשמגיע לאיזה דרגה זה זמן לחטט בנבכי העבר, או לא?]
ואף דדוד ע"ה שאמרם [ע"י י' זקנים] אמרם על תופעות ומאורעות שעברו עליהם, מ"מ
זה שייך ג"כ לכל יחיד ויחיד, אני מאמין שיהיו לי פה הרבה שותפים להרגשה מה נוגע
זה אליי, ואף ופעמים יש לאדם יריבים ועליהם משית הקורא את כל מה שאמר דוד על
אויביו, או על חטאיו וכדו', מ"מ הרבה דברים אינם שייכים אליו כלל לכה"פ בשעת הקריאה,
ושאלתי נשאלת לפני הת"ח דפה האם באמת אין משמעות ואי"ז אלא כלימוד תנ"ך [שכמובן יש מסר ועומק מכל דבר] או לא,
עוד מאותו ענין, כל המפרשים פי' באמת את הספר תהלים על המאורע הספציפי בו נאמר
האם יש למישהו מושג על פירוש שמפרש את התפילות וההודאות כדבר בפ"ע,
[אולי לדוגמא פ"ל מזמור שיר חנוכת הבית לדוד, פי' חז"ל ורבותינו הראשונים על חנוכת ביהמ"ק
ושהודה ששלמה בנו מבת שבע הוא בנהו ונתברר שבאמת מחל לו על חטא זה, וחשבתי שאם נרצה לפרשו
כתפילה בפ"ע נאמר שחנוכת הבית זה לכל יחיד ויחיד בינו להקב"ה שמגיע לדרגת בית, והיינו של מצב קבוע,
ולפ"ז נצטרך למצוא קשר לתפילה על מחילת החטאים למה זה שייך דוקא לשלב הזה בקירבה לה', ואולי באמת
רק כשמגיע לאיזה דרגה זה זמן לחטט בנבכי העבר, או לא?]