איזה סינון צריך לעשוות על פי ההלכה

דוידי חיים

משתמש רגיל
יש לדון איזה סינון חייבים לעשות על פי הלכה
ואיזה סינון הוא מידת חסידות
ומי אסור לו בכלל אינטרנט
ומה הדין של מייל
מקורות בבקשה
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
פשוט,
כל אחד לפי טבעו, אם יודע שיכול להכשל אסור,
בקיצור לדעתך יש לכל א' זכות לומר 'לי זה לא יקרה' -
כל העוסקים בדבר אומרים שבין המון חללי האינטרנט שנפלו לבאר שחת, חלק גדול מהם אמר 'לי זה לא יקרה'.
 

רק אמונה

משתמש ותיק
בקיצור לדעתך יש לכל א' זכות לומר 'לי זה לא יקרה' -
כל העוסקים בדבר אומרים שבין המון חללי האינטרנט שנפלו לבאר שחת, חלק גדול מהם אמר 'לי זה לא יקרה'.
אדם צריך ללמוד מהנסיון של אחרים,
אבל אם בהתחשב בנתונים (גיל, אופי, מין, ועוד) אין חשש שיפול וגם אין פריצת גדר אינני מבין למה לא?
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
אם בהתחשב בנתונים (גיל, אופי, מין, ועוד) אין חשש שיפול
אכן לו יצוייר שהיה שייך שאין חשש שיפול ניחא, אבל כבר הוכיחו העוסקים בזה שכמעט לא קיים אדם שאצלו אין שייך שיפול, שהרי הרבה מהנופלים היו כאלה שלפני כן לא היו חולמים בעצמם שיתכן שזה יקרה להם. ואכן זה קרה.
 

המקור הראשון

משתמש ותיק
כל אחד לפי טבעו, אם יודע שיכול להכשל אסור,
אין בב"ב נ"ז: הגבלה לפי טבע. את הסינון הטוב ביותר. אמנם אם בטוב ביותר אין את מה שנצרך לו, אז ליכא דרכא אחרינא ומותר את הטוב פחות, בתנאי שלא יכשל שם, כי אם נכשל אין היתר. (וגדר "נכשל" צ"ע, וכנראה הכוונה נכשל בקביעות)
 

פפפפ

משתמש ותיק
יש לדון איזה סינון חייבים לעשות על פי הלכה
ואיזה סינון הוא מידת חסידות
ומי אסור לו בכלל אינטרנט
ומה הדין של מייל
מקורות בבקשה
הסינון המחמיר !!! שהרי כמה עיקולי ופשורי יש גם בו
מידת חסידות שאין כלל אינטרנט
ומי שנכשל עם כל הסינונים אסור לו בכלל
ומייל לבד בלי מכשולות מותר מעיקר הדין ולא ראוי ממידת חסידות
מקורות קריאתם של גדו"י, המבוסס על הלכות התקרבות לעריו'
 

רק אמונה

משתמש ותיק
אין בב"ב נ"ז: הגבלה לפי טבע. את הסינון הטוב ביותר. אמנם אם בטוב ביותר אין את מה שנצרך לו, אז ליכא דרכא אחרינא ומותר את הטוב פחות, בתנאי שלא יכשל שם, כי אם נכשל אין היתר. (וגדר "נכשל" צ"ע, וכנראה הכוונה נכשל בקביעות)
לא בכל מקרה חייבים ללכת בדרכא אחרינא,
אלא רק באופן שיש חשש לנפילה באיסור,
שהרי גם כבודו יסכים שמותר ללכת לבני ברק אפי' שסמוכה לה העיר תל 'הביב', ואפי' אם יש דרכא אחרינא,
ה''נ בענינינו, יש רמה של סיכון שאדם צריך ללכת בדרכא אחרינא כדי לא להכניס עצמו לניסיון, אבל כשברור שלא יכשל אין לחוש.
וכמובן שיש להתחשב במה שכתב הרב @יושב אוהלים :
כל העוסקים בדבר אומרים שבין המון חללי האינטרנט שנפלו לבאר שחת, חלק גדול מהם אמר 'לי זה לא יקרה'.
 
חלק עליון תַחתִית