האם הרב פינקוס התכוין לצאת נגד השימוש המוגזם ב''נטפרי''

בן של רב

משתמש ותיק
הגר''ש פינקוס כתב לבני הקהילה באופקים להשתדל להמנע מלהחזיק ברכב
כדי לא להיות כל כך רחוקים מ''רב'' הקדוש שלא הסתכל מחוץ לד' אמות
דהיינו שע''י שהרכב מרחיב באלפי קילומטרים נוספים את מרחב הגשמיות וההשגה החומרית
סובר הרב פינקוס זצ''ל שזה מצמצם את מרחב הרוחניות ומצמק את כוח הנשמה.
(וכתב לא ללמוד ממנו כי הוא מוכרח לזיכוי הרבים וציין ששאל 3 גדולי ישראל ולא הסכימו לו לזרוק את הרכב!)

והשאלה אם אכן מי שחייב אינטרנט לצורך פרנסה וכו'
ויש לו סינון מקסימלי וכו' (אפילו של נטפרי שכידוע הם באמת צדיקים)
ורק עדיין אין לו הגבלות נוספות של ''רשימה לבנה'' מצומצמת וכדומה שיהיה נגיש רק למינימום הנדרש
האמנם ניתן לומר שזה מחליש את נשמתו?
 

מכל מלמדי השכלתי

משתמש ותיק
זה שאלה כללית בחיים. לאו דווקא באינטרנט. גם בעיתונים (הרב פינקוס התנגד כעיקרון להקמת יתד נאמן!). בספרי קריאה (מושגים וידע) ועוד ועוד
 

חכם באשי

משתמש ותיק
חשבתי שהדברים פשוטים,
אבל הרב פינקוס דיבר על שמירת העיניים בנסיעה ברכב,
מה שלא שייך בנטפרי,
ודו"ק
 

בן של רב

משתמש ותיק
פותח הנושא
חכם באשי אמר:
חשבתי שהדברים פשוטים,
אבל הרב פינקוס דיבר על שמירת העיניים בנסיעה ברכב,
מה שלא שייך בנטפרי,
ודו"ק
הוא מפורש הזכיר גם ענין כללי של להסתכל מחוץ לד' אמות
וחידש שכל ד''א נוספים זה עוד קלקול מסויים
(זכר לדבר תחום שבת)
ונפקא מינה שכל מה שממעטים בקשר עם העולם זו קדושה מעין מה שעשה רב

ואגב רק לדמיין שנכניס הביתה או לכולל כל יום את כל הרשעים האלה להגיד לנו דעות ולהמחיש לנו כמה טוב העולם הזה של עוברי רצונו
ועוד הרבה בעיות ואכמ''ל
והשבוע אמר לי הרכז של אאוט נט שיש לו נטפרי
שמצוה לפרסם שחוץ מ''או הכל או כלום'' יש גם אמצע בכמות ובאיכות
למשל רשימה לבנה של מה שצריך
או להגביל כמה זמן יושבים ב''בית המוסר'' של המסר המוחשי של כל הזבל מבית הכסא העולמי

בואו נמשיך להאמין שזה לא משחית אותנו
והפרסומאים ימשיכו לצחוק על תמימותנו
והמליארדרים ימשיכו להשקיע מליארדים על עיצוב אתרים שמטפלים בתת מודע שלנו
וחזקה אין אדם טורח בסעודה ומפסידה...
 

בר בי רב

משתמש ותיק
ברור שכל ענין אינטרנט כשר בדיעבד לגמרי. מה השאלה?
אבל צורך פרנסה הוא צורך שלפעמים מתיר בדיעבד בכפוף לשאלת חכם.
 

המגיד

משתמש חדש
בן של רב אמר:
דהיינו שע''י שהרכב מרחיב באלפי קילומטרים נוספים את מרחב הגשמיות וההשגה החומרית
קודם כל שלום וברכה. הודעה ראשונה שלי.
בנש"ק, נהניתי מאד מהתובנה היסודית.
שככל שאנחנו מתבוססים יותר בחומר. ממששים אותו יותר, חווים אותו יותר.
אנו נעשים גסים יותר. פשוטים יותר.
אכן.
הרגשתי זאת גם באינטרנט. וכמובן, נטפרי.
 
האשכול חשוב ביותר ואני מזדהה עם הנאמר, אבל העניין הוא לא 'נטפרי' והכותרת פרובוקטיבית מידי וגורמת לפגיעה במי שהציל המוני אנשים מבעיות האינטרנט, ואני ממליץ לשנות אותה.
השיטוט באינטרנט הוא כמו לקרוא עיתון, רק יותר קל ויותר נפוץ, כך שכמו שצריך להיזהר בזה, כך צריך להיזהר בזה.

ואני לא מתכוון לדעות בעייתיות, אלא על עצב ה'הרחבת [shadow=blue]אופקים[/shadow]' שעליו דיבר הרב פינקוס ז"ל.

ומה לעשות שהעם היום מחזיק רכבים, וקורא עיתונים, אז דיו לבא מן הדין להיות כנידון... מי שמזדהה עם הגרש"פ אז בבקשה שימכור את הרכב ולא יכניס עיתונים הבייתה.
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
מזוית שונה, ודוקא כזו של פותח האשכול עצמו.
הרב פינקוס כתב להשתדל להימנע. אך כשצריך צריך. כפי שהוא נהג בעצמו ברכב כידוע..
כלומר המחזיק ברכב, גם לשיטתו, אינו בגדר 'איכא דרגא אחרינא' - אף שאיכא דרכא אחרינא, שהרי אפשר יפה יפה להסתדר בלי רכב כמו רבים רבים. (וגם הוא היה יכול, אלא שהיה לו יותר נוח בגלל הרבצת תורה וכה"ג, והרי אין המטרה מקדשת את האמצעים, אלא שזה ענין של: מי שלא צריך עדיף לו בלי..).
 

בן של רב

משתמש ותיק
פותח הנושא
סתירת זקנים בנין אמר:
האשכול חשוב ביותר ואני מזדהה עם הנאמר, אבל העניין הוא לא 'נטפרי' והכותרת פרובוקטיבית מידי וגורמת לפגיעה במי שהציל המוני אנשים מבעיות האינטרנט, ואני ממליץ לשנות אותה.
השיטוט באינטרנט הוא כמו לקרוא עיתון, רק יותר קל ויותר נפוץ, כך שכמו שצריך להיזהר בזה, כך צריך להיזהר בזה.

ואני לא מתכוון לדעות בעייתיות, אלא על עצב ה'הרחבת [shadow=blue]אופקים[/shadow]' שעליו דיבר הרב פינקוס ז"ל.

ומה לעשות שהעם היום מחזיק רכבים, וקורא עיתונים, אז דיו לבא מן הדין להיות כנידון... מי שמזדהה עם הגרש"פ אז בבקשה שימכור את הרכב ולא יכניס עיתונים הבייתה.
אגלה לך סוד
אני מהאוהדים הכי גדולים של נטפרי
וסוד נוסף שחלקם ידידי נפשי ממש
וסוד שלישי שהם מאוד שמחים ומאוד משתוקקים שזה יהיה כתוב

וזה לא סוד שזו חברת הסינון היחידה שמטרתה לשם שמים
ולכן הם החברה היחידה שכותבים בעצמם נגד האינטרנט המסונן!
ואמנם הם לא כותבים את הנקודות העדינות שרק אנחנו מבינים
אלא דברים יותר מדאיגים שמתאימים לכולם
כי מה לעשות שרק בני תורה יכולים להזדהות עם מש''כ כאן
 

בן של רב

משתמש ותיק
פותח הנושא
בר בי רב אמר:
ברור שכל ענין אינטרנט כשר בדיעבד לגמרי. מה השאלה?
אבל צורך פרנסה הוא צורך שלפעמים מתיר בדיעבד בכפוף לשאלת חכם.
אבל יש לשאול גם כמה שעות ביום צריך ללמוד ''מוסר'' מהסוג הטמא הזה
דהיינו אין שום איש מקצוע החולק על ר' ישראל סלנטר שהכוחות הכהים יותר חזקים
אלא שהם רק קוראים לזה שם אחר ''תת מודע'' (עלי שור)
ממילא כל דקה מול המסונן זהו לימוד מוסר להיות גוי ולהזדהות עם גויישקייט
ופתי יאמין שזה לא מחדיר קרירות
אז בואו נזרוק את העבודה זרה הזאת שנקראת ''או הכל או כלום''
ונתחיל לצמצם בלימוד ה'מוסר' והמסר של הגויים המשוקצים
אין דרך אחרת להציל את המעמקים של הנפש מדרדור
 

בן של רב

משתמש ותיק
פותח הנושא
מכל מלמדי השכלתי אמר:
זה שאלה כללית בחיים. לאו דווקא באינטרנט. גם בעיתונים (הרב פינקוס התנגד כעיקרון להקמת יתד נאמן!). בספרי קריאה (מושגים וידע) ועוד ועוד
כשהייתי ילד היה ברור שלא כל עיתון חרדי הוא אותו דבר
היום הכל לכתחילה !
למרות שנכתב על ידי הרשעים הכי ארורים והכי מתוחכמים והכי מושחתים
העיקר שכל הגויים אצלך בסלון ולא הגויות
ולעולם לא נדע מה הם טומנים לנו במליארדים שהם משקיעים בנו

והנושא הוא לא אם צריך שיהיה נטפרי
פשיטא!
אלא המצוה הגדולה להחזיר את המיאוס מההכרח העצוב הזה
ובטח לא להזדהות עם התרבות הזאת
וממילא מה שאפשר לצמצם

קיבלתי מידע מבפנים
שמרן... אמר להם לא לפרסם את עצמם
כי לא מפרסמים דבר של כל כך דיעבד ועם כל כך הרבה טומאה
והם שמעו בקולו עד שהנסיבות השתנו והיה הכרח להציל
 

שף ויתיב

משתמש רגיל
יש 'שני דינים', אסור ומותר, ראוי ולא ראוי.
יתכן שנטפרי הוא מותר, אבל האם ראוי שלכל אחד שלא צריך דוקא לצרכי פרנסה יהיה נטפרי? לא!
מוהר"ר הגרש"ד נ"ע היה אדם גדול בענקים וכהגדרת כמה גדולים זכה להרים לגבהים את כל סביבותיו, ודרש מעצמו ומאחרים פסגות גבוהות והם אכן הגיעו!
לכן אין כאן רק פרומקייט 'אל תקראו עיתונים ואל תעשו רשיון' אלא השקפה גבוהה ומרוממת -
ראו בספר תפארת תורה על התורה פרשת אמור ותבינו היטב היטב!!
מלבד זאת לגבי הרשיון הוא חשש מזה שהיה לו רכב והוא אכן נסע איתו כל הזמן - וחשש שכולם ילמדו ממנו מאחר והשפעתו היתה רבה מאוד על בני המקום.

ובחזרה לענין המחשב -הוא אמר ''אם יהיה סרט של ר' חיים עוזר והחפץ חיים מדברים בלימוד זה טרייף''
הביאור הוא ממש פשוט. לראות את ר' חיים עוזר והח"ח זה מויראדיק! נויירא! אבל ההחשפות למחשב ולאינטרנט היא פסולה ונוראה - ועוד ינחמו את עצמם שהרי גם ר' חיים עוזר ביקר כאן במסך!!...
גם האינטרנט הכשר המסונן ה... הוא עדיין מוריד את הרמה, הוא לא מיושבי בית המדרש.. הוא מוריד את הרמה ברמה גבוהה.
המבין יבין. יש כאן כיוון מחשבה.

(אינני יודע דרכי שמים, אבל כיון שנסיון האינטרנט הגיע זמנו והגרש"ד היה לוחם גדול באינטרנט ובמחשב בכלל - מי יודע איך היה העולם אם היה בחיים בכל הנודא של אינטרנט!!! - כנראה שהיה לשטן מקום לקטרג ולקחתו!)
 
בן של רב אמר:
סתירת זקנים בנין אמר:
האשכול חשוב ביותר ואני מזדהה עם הנאמר, אבל העניין הוא לא 'נטפרי' והכותרת פרובוקטיבית מידי וגורמת לפגיעה במי שהציל המוני אנשים מבעיות האינטרנט, ואני ממליץ לשנות אותה.
השיטוט באינטרנט הוא כמו לקרוא עיתון, רק יותר קל ויותר נפוץ, כך שכמו שצריך להיזהר בזה, כך צריך להיזהר בזה.

ואני לא מתכוון לדעות בעייתיות, אלא על עצב ה'הרחבת [shadow=blue]אופקים[/shadow]' שעליו דיבר הרב פינקוס ז"ל.

ומה לעשות שהעם היום מחזיק רכבים, וקורא עיתונים, אז דיו לבא מן הדין להיות כנידון... מי שמזדהה עם הגרש"פ אז בבקשה שימכור את הרכב ולא יכניס עיתונים הבייתה.
אגלה לך סוד
אני מהאוהדים הכי גדולים של נטפרי
וסוד נוסף שחלקם ידידי נפשי ממש
וסוד שלישי שהם מאוד שמחים ומאוד משתוקקים שזה יהיה כתוב

וזה לא סוד שזו חברת הסינון היחידה שמטרתה לשם שמים
ולכן הם החברה היחידה שכותבים בעצמם נגד האינטרנט המסונן!
ואמנם הם לא כותבים את הנקודות העדינות שרק אנחנו מבינים
אלא דברים יותר מדאיגים שמתאימים לכולם
כי מה לעשות שרק בני תורה יכולים להזדהות עם מש''כ כאן

אגב, גם אני לא מכניס עיתונים הבייתה (חוץ משבועוני פרסום טהורים מכתבות) ובינתיים אין לי רכב, וגם אינני מתכוון לרכוש כזה אא"כ אהיה חייב לעשות כן.
 

בן של רב

משתמש ותיק
פותח הנושא
כתבת ''השיטוט באינטרנט הוא כמו לקרוא עיתון, רק יותר קל ויותר נפוץ, כך שכמו שצריך להיזהר בזה, כך צריך להיזהר בזה'' .

עוד כתבת ''אגב, גם אני לא מכניס עיתונים הבייתה (חוץ משבועוני פרסום טהורים מכתבות) ובינתיים אין לי רכב, וגם אינני מתכוון לרכוש כזה אא"כ אהיה חייב לעשות כן'' . עכ'' ל.


צר לי עליך אחי (מתוך השתתפות אמיתות בשמחתך שאין לך אינטרנט)
רק צדיק כמוך יכול לומר בתמימות טהורה שזה כמו עיתון
אל תעשה את התרגיל הבא כי זה מיותר לחלוטין לרוב פשיטותו
10 דקות בכל סינון שלא יהיה ואתה יכול לראות חומר רעיל שלא ראית מעולם בכזו תדירות ומוחשיות
כל האנשים הכי טמאים בעולם
שכותבים באופן הכי משכנע בעולם
את המסרים הכי עקומים בעולם
מכל סוגי הרוע שיש בעולם
עוברים חופשי בכל סינון! כולל כולם
הישר אל המוח הקדוש שלך
וזה לא סותר שנטפרי עושים הכל לתמרן ולצמצם
כמה שרק אפשר כי צריך לפרנסה ואין ברירה מה עדיף שימותו יהודים ברעב?!
וזו מלחמה מה יהיה הסגנון השולט בעולם העתיד בכל הגזרות
וככל חוקי הפרסום כמה שיותר חשיפה יותר תוצאות

נטפרי שמחים לומר זאת בפה מלא שהם לא מונעים מהגוישקייט להכנס כי זה כרגע בלתי אפשרי

ולסיום האם אתה מוכן לגור בתל אביב שיש בה רק גברים
וסתם לידיעתך באינטרנט אתה מקבל 'השקפה' גם מנשים חילוניות וגויות
 

נבשר

משתמש ותיק
בן של רב אמר:
כתבת ''השיטוט באינטרנט הוא כמו לקרוא עיתון, רק יותר קל ויותר נפוץ, כך שכמו שצריך להיזהר בזה, כך צריך להיזהר בזה'' .

עוד כתבת ''אגב, גם אני לא מכניס עיתונים הבייתה (חוץ משבועוני פרסום טהורים מכתבות) ובינתיים אין לי רכב, וגם אינני מתכוון לרכוש כזה אא"כ אהיה חייב לעשות כן'' . עכ'' ל.


צר לי עליך אחי (מתוך השתתפות אמיתות בשמחתך שאין לך אינטרנט)
רק צדיק כמוך יכול לומר בתמימות טהורה שזה כמו עיתון
אל תעשה את התרגיל הבא כי זה מיותר לחלוטין לרוב פשיטותו
10 דקות בכל סינון שלא יהיה ואתה יכול לראות חומר רעיל שלא ראית מעולם בכזו תדירות ומוחשיות
כל האנשים הכי טמאים בעולם
שכותבים באופן הכי משכנע בעולם
את המסרים הכי עקומים בעולם
מכל סוגי הרוע שיש בעולם
עוברים חופשי בכל סינון! כולל כולם
הישר אל המוח הקדוש שלך
וזה לא סותר שנטפרי עושים הכל לתמרן ולצמצם
כמה שרק אפשר כי צריך לפרנסה ואין ברירה מה עדיף שימותו יהודים ברעב?!
וזו מלחמה מה יהיה הסגנון השולט בעולם העתיד בכל הגזרות
וככל חוקי הפרסום כמה שיותר חשיפה יותר תוצאות

נטפרי שמחים לומר זאת בפה מלא שהם לא מונעים מהגוישקייט להכנס כי זה כרגע בלתי אפשרי

ולסיום האם אתה מוכן לגור בתל אביב שיש בה רק גברים
וסתם לידיעתך באינטרנט אתה מקבל 'השקפה' גם מנשים חילוניות וגויות
מחמת שהנני מכבד אותך, אני מתייחס לדבריך.
אתה מתכוון ברצינות למה שאתה כותב "חומר רעיל",
האנשים הכי טמאים בעולם אתה רציני הכי טמאים,
הכי משכנע בעולם, מה?
הכי עקומים בעולם, מה?
המוח הקדוש, מה?
האם נטפרי עושה את זה בשביל להרויח כמה אתה משלם לנטפרי 15 שקל בחודש, אתמהה,
ענין העיר תל אביב מיותר לחלוטין, ולדעתי מי שקצת יש הרגשה בקדושה לא סובל דבר זה וכן ההמשך.
כבר העירוך מסגנון כתיבה זה בחינת שאור שבעיסה, מגדל בלי אחריות, הבן דבריי, ועוד דבר אינני מתכוין לקנטרך ולבזותך, רק ע"מ שיהיה אפשר להתייחס "בכבוד" (כבודה של תורה, שוב אני סולד מסגנון דלעיל).
 

בן של רב

משתמש ותיק
פותח הנושא
רבונו של עולם!
למה מבינים מדברי את מה שהדגשתי שלא יבינו בטעות?
נטפרי צדיקים!
צדיקים גדולים!
גדולים מאוד!
וגם חברים טובים שלי
וגם כתבתי זאת במפורש!

כל מה שכתבתי על הזבל העולמי זו עובדה שלא נתונה לויכוח
ואין דרך לסנן למרות שהם צדיקים! וטובת הכלל גוברת! וזה לא נוגע לכל יחיד!

למשל תחפש בודהה
ונצרות
ואיסלאם
וכל דעות כוזבות שבעולם

ואם באמת עדיין לא פשיטא
הנה ניסוי שימחק לנצח את האמירות האלו ש"או הכל או כלום"
תדפיס באופן אקראי אלף דפים מזדמנים מהרשת ותלך לכותל ותקרא שם...
ואז בטוח תרגיש היטב שזה לא העולם שלך!
 
אולי באמת כדאי לפתוח אשכול כזה שיחדד את הענין עם צילומים שמותר להביא - וכמובן מתוך כבוד אמיתי לנטפרי
(שחייבים לדאוג להמון ולא יכולים לעשות שיתאים רק לתלמידי חכמים ופשוט)
 

כלפי ליא

משתמש ותיק
בן של רב אמר:
רבונו של עולם!
למה מבינים מדברי את מה שהדגשתי שלא יבינו בטעות?
נטפרי צדיקים!
צדיקים גדולים!
גדולים מאוד!
וגם חברים טובים שלי
וגם כתבתי זאת במפורש!

כל מה שכתבתי על הזבל העולמי זו עובדה שלא נתונה לויכוח
ואין דרך לסנן למרות שהם צדיקים! וטובת הכלל גוברת! וזה לא נוגע לכל יחיד!

למשל תחפש בודהה
ונצרות
ואיסלאם
וכל דעות כוזבות שבעולם

ואם באמת עדיין לא פשיטא
הנה ניסוי שימחק לנצח את האמירות האלו ש"או הכל או כלום"
תדפיס באופן אקראי אלף דפים מזדמנים מהרשת ותלך לכותל ותקרא שם...
ואז בטוח תרגיש היטב שזה לא העולם שלך!
מה זה למה?
כי אתה פותח כותרות פרובוקטיביות, ואחרי זה אתה מתבכיין.
אמליץ לך לתמיד, ולא רק באשכול זה, לדבר רק ישר, אף פעם לא עקום ומסובב.
אתה רוצה להביע שאינטרנט זה ענין של צורך נטו, גם אם הוא מסונן באלף מדרגות, יש דרכים ישרות לעשות את זה, בלי לדחוף שהרב פינקוס נגד נטפרי.

זיי מצליח
 
ברור שדברי הרב פינקוס זצ"ל על המעלה לא להסתכל מחוץ לד' אמות נכונים לחלוטין גם לגבי אינטרנט אפילו ברמת הסינון הגבוהה ביותר, וזו בהחלט נקודה ראויה להתייחסות.
כמדומני שכבר בחז"ל אנחנו מוצאים זכר להבדל בין בני כפר לבני עיר, כשבני כפר חיים בעולם פנימי ומצומצם ובני העיר חיים בעולם חיצוני רחב, וככל שחלפו הדורות כך ההבדלים נעשו גדולים יותר. בני כפר מתאפיינים בדרך כלל בפשטות, בתמימות, בחמימות ובעולם מושגים מקומי וטבעי. בני העיר לעומתם מכירים עולם גדול יותר, וההתנהלות שלהם יותר מתוחכמת, יותר זרה ומנוכרת, והיא מחייבת התנהלות שונה לחלוטין. ההבדלים הללו מוכרים בכל העולם כולו, וכבר נכתב על כך הרבה מאוד.
מצד אחד, כל ההתפתחויות הטכנולוגיות שאפשרו העברת מידע ממקום למקום, בדואר, בדפוס, בעיתונים, בטלגרף, בטלפון, בפקס, ברדיו, בטלוויזיה, באימייל, באינטרנט, ב-SMS, בסמארטפונים וכיו"ב, גרמו גם לבני הכפרים להכיר הרבה יותר את העולם הגדול ושינו את הסתכלותם והתנהלותם לכיוון של בני הערים.
מצד שני, קבוצות שביקשו לשמר את עולם האמונות והערכים הישן, כדוגמת יהודים שומרי תורה ומצוות, עשו מאמצים גם בהיותם בני ערים להידמות ככל האפשר לבני כפר. הם השתדלו לגור במקום מסוים  (כדוגמת ארץ גושן) ונמנעו מלהתערות עם אנשים אחרים שונים מהם, וניסו להימנע ככל האפשר מהשפעות חיצוניות. זו ההתנגדות לספרות כללית, לעיתונות כללית, לרדיו ולטלוויזיה בכלל, וזהו כמובן החשש הגדול מאינטרנט, סמארטפון וכיו"ב.
הרב פינקוס עצמו חי באופקים בקהילה שחיה כמדומני יותר כבני כפר, ביחס לתושבי ירושלים ובני ברק. והמסר שלו לגבי רכבים היה שזו יציאה גדולה מדי לעולם הגדול והרחב, וברור שהאינטרנט גם המסונן ביותר הוא יציאה לעולם יותר מאשר רכב.
בכל אופן, ברור שמידת חסידות שנו כאן ולא הלכות, וברור שנטפרי הוא הדבר הקרוב ביותר באינטרנט ליישום של דברי הרב פינקוס.
ברור שיש גם נושא הלכתי לראיית דברים לא צנועים, וקריאת דעות לא נכונות, אבל נראה לי שבבסיס הדברים של הרב פינקוס הם גם אם הכל נעשה על טהרת הקודש.
 

מאמין

משתמש ותיק
מעניין לעניין באותו עניין :
שמעתי ממגיד אחד למה אין מצוי כיום בקיאים בתורה כלפני מאות שנים,
ככתוב במשנה 'הלומד ילד ..וְהַלּוֹמֵד זָקֵן לְמַה הוּא דוֹמֶה, לִדְיוֹ כְתוּבָה עַל נְיָר מָחוּק
ובתוי"ט מָחוּק. שֶׁכְּבָר נֶחְקְקוּ בְּדַעְתּוֹ חֶשְׁבּוֹנוֹת רַבִּים מֵעִנְיְנֵי הָעוֹלָם וּכְשֶׁיִּרְצֶה לִזְכֹּר דִּבְרֵי תּוֹרָהּ יִצְטָרֵךְ לְמוֹחֲקָם לְאוֹתָם הַמַּחְשָׁבוֹת וְלֹא יוּכַל לָזֶה בִּשְׁלֵמוּת.
ולכן כהיום שאנו מצויים בים של מידע ולא משנה מה אנו נהיים 'זקנים' בגיל מוקדם מדי
 

פפפפ

משתמש ותיק
שף ויתיב אמר:
(אינני יודע דרכי שמים, אבל כיון שנסיון האינטרנט הגיע זמנו והגרש"ד היה לוחם גדול באינטרנט ובמחשב בכלל - מי יודע איך היה העולם אם היה בחיים בכל הנודא של אינטרנט!!! - כנראה שהיה לשטן מקום לקטרג ולקחתו!)

שום דבר כל גדולי ישראל לחמו וגם הרבה עסקנים וכולם חיים אם תחפש סיבות לפטירתו אפשר להעמיס עוד כמה
 
חלק עליון תַחתִית