כלל זה יהא נקוט בידך, כל מה שאתה עושה בשביל להפיק איזה תועלת אין בזה לא תחנם, כל מה שאתה עושה רק לשבח הגוי הוא איסור דלא תתן להם חן.דורשן אמר:שלום רב לכלל משתמשי הפורום
אני נכנס לפעמים לאתרים כמו github שנמצאים שם גם (בעיקר) גוים
אסור להודות או לתת לייק לגוי משום לא תחנם?
והאם יש חילוק אם מה שהוא עשה הועיל לי או לא הועיל?
אשמח לשמוע את דעותיכם...
תודה רבה
דורשן אמר:שלום רב לכלל משתמשי הפורום
אני נכנס לפעמים לאתרים כמו github שנמצאים שם גם (בעיקר) גוים
אסור להודות או לתת לייק לגוי משום לא תחנם?
והאם יש חילוק אם מה שהוא עשה הועיל לי או לא הועיל?
אשמח לשמוע את דעותיכם...
תודה רבה
דורשן אמר:אסור להודות או לתת לייק לגוי משום לא תחנם?
להיפך.מענה לשון אמר:וואוו!
השבוע בדיוק הסתפקתי (יותר התחכגמלתי...) אם זה בסדר לתת לייק לסרטון (נקי למהדרין) שהעלה יהודי חילוני מבלי לחשוש שייתכן והעלה בשבת?
לגבי הצפייה זה יותר קל.. (סתם לא יודע..)
לחשוב חשבונות אמר:להיפך.מענה לשון אמר:וואוו!
השבוע בדיוק הסתפקתי (יותר התחכגמלתי...) אם זה בסדר לתת לייק לסרטון (נקי למהדרין) שהעלה יהודי חילוני מבלי לחשוש שייתכן והעלה בשבת?
לגבי הצפייה זה יותר קל.. (סתם לא יודע..)
מעשה שבת אסור בהנאה.
לעשות לייק למעשה שבת זה מכוער אבל איני יודע אם יש איסור.
מאיפה הכלל הזה?חימקו אמר:להיות 'בן אדם', לא עוברים על איסור לא תחנם.
בנין נערים אמר:מאיפה הכלל הזה?חימקו אמר:להיות 'בן אדם', לא עוברים על איסור לא תחנם.
חימקו אמר:בנין נערים אמר:מאיפה הכלל הזה?חימקו אמר:להיות 'בן אדם', לא עוברים על איסור לא תחנם.
מה, להיות בן אדם?
וכי בשל כך אין ליהנות אף פעם משירותו של גוי עבורנו?דיין אמר:וטעמו עימו, היות והם עשו איתך חסד, ויש להם עכשיו זכות שסייעו ליהודי, ואין אנו רוצים שיהיו להם זכויות שיעמדו להם כמו שדרשה הגמ' מהפסוק ביבש קצירה תשברנה
אולי לייק זה כאומר שמסכים לדברים ולאו דווקא שבח וחיבובדורשן אמר:שלום רב לכלל משתמשי הפורום
אני נכנס לפעמים לאתרים כמו github שנמצאים שם גם (בעיקר) גוים
אסור להודות או לתת לייק לגוי משום לא תחנם?
והאם יש חילוק אם מה שהוא עשה הועיל לי או לא הועיל?
אשמח לשמוע את דעותיכם...
תודה רבה
חימקו אמר:היות 'בן אדם', לא עוברים על איסור לא תחנם.
בודאי שכן. צריך להיות בן אדם עבור עצמך, ולא בשביל שהלה יודע מכך.מאיר גוטמן אמר:כשהוא אינו מכירך ולכתוב לו תודה על הודעה זה לא שייך ללהיות בן אדם
מאיר גוטמן אמר:חימקו אמר:היות 'בן אדם', לא עוברים על איסור לא תחנם.
לא תמיד זה להיותבן אדם
כשהוא אינו מכירך ולכתוב לו תודה על הודעה זה לא שייך ללהיות בן אדם
יש להעיר, שבהמדובר בגמ' שהביא אין הכוונה לזכויותיהם לעתיד בגן העדן אלא כעת בעלמא הדין, ולפי דבריה זה מעכב הגאולה, ראה שם.אבוקה כנגדו אמר:לחשבן את הגיהנום או גן עדן של הלה
מקור?לחשוב חשבונות אמר:כלל זה יהא נקוט בידך, כל מה שאתה עושה בשביל להפיק איזה תועלת אין בזה לא תחנם, כל מה שאתה עושה רק לשבח הגוי הוא איסור דלא תתן להם חן.דורשן אמר:שלום רב לכלל משתמשי הפורום
אני נכנס לפעמים לאתרים כמו github שנמצאים שם גם (בעיקר) גוים
אסור להודות או לתת לייק לגוי משום לא תחנם?
והאם יש חילוק אם מה שהוא עשה הועיל לי או לא הועיל?
אשמח לשמוע את דעותיכם...
תודה רבה
אברך אמר:מקור?לחשוב חשבונות אמר:כלל זה יהא נקוט בידך, כל מה שאתה עושה בשביל להפיק איזה תועלת אין בזה לא תחנם, כל מה שאתה עושה רק לשבח הגוי הוא איסור דלא תתן להם חן.דורשן אמר:שלום רב לכלל משתמשי הפורום
אני נכנס לפעמים לאתרים כמו github שנמצאים שם גם (בעיקר) גוים
אסור להודות או לתת לייק לגוי משום לא תחנם?
והאם יש חילוק אם מה שהוא עשה הועיל לי או לא הועיל?
אשמח לשמוע את דעותיכם...
תודה רבה
לא הבנתי כל דבריך מה הם שייכים לסיפור הלז.יוסף יצחק אמר:דזה ברור שאנו שמחים לעשות רצון השם, וברור שלא צריך לא לצדקת וחסד העכו"ם ולא לזכויותיהם וכמו שאמרו חז"ל כנ"ל.
הוא אמר לו "תודה רבה" בחיוך גדולאבוקה כנגדו אמר:להיות בן אדם לא מגיע מ'חילוניות', ולהתפלפל בשביל לעשות את הדבר הבסיסי לאדם שעזר והועיל לך ולהודות לו, הוא דרך חיים מעותת.
אם דחוף לך אמצא לך הרבה מקומות בתורה וחז"ל על הצורך להכרת הטוב גם לגויים [כמו 'לא תתעב מצרי']
אבוקה כנגדו אמר:לא הבנתי כל דבריך מה הם שייכים לסיפור הלז.יוסף יצחק אמר:דזה ברור שאנו שמחים לעשות רצון השם, וברור שלא צריך לא לצדקת וחסד העכו"ם ולא לזכויותיהם וכמו שאמרו חז"ל כנ"ל.
בכל אופן תודה על העצ"ט לשאוף קצת אויר.
להיות בן אדם לא מגיע מ'חילוניות', ולהתפלפל בשביל לעשות את הדבר הבסיסי לאדם שעזר והועיל לך ולהודות לו, הוא דרך חיים מעותת.
אם דחוף לך אמצא לך הרבה מקומות בתורה וחז"ל על הצורך להכרת הטוב גם לגויים [כמו 'לא תתעב מצרי']
קצר ולעניין אמר:מר @אבוקה כנגדו ממקום שבאת, לא תתעב מצרי כי?
אם לכבודו דחוף מראה מקומות שיש חיוב הכרת הטוב גם לנכרי אחפש בל"נ ואכתוב.
נו נו..יוסף יצחק אמר:הוא אמר לו "תודה רבה" בחיוך גדול
שומר תורה שעובר על הלכה מנומסת "מרתיח" אותנו, ויהודי שמעלה סרטון בשבת לא "מרתיח" אותנו, כי אנחנו ליברליים והרי 'איש באמונתו יחיה'.אבוקה כנגדו אמר:להיות בן אדם לא מגיע מ'חילוניות',
לא כי, הנימוס אינו מרתיח כלל, בשונה מחילול השבת אשר די מקובל להפגין עבורה (מימיי לא שמעתי צועקים בהפגנה "נימוווווס"....).תלמיד קטן אמר:שומר תורה שעובר על הלכה מנומסת "מרתיח" אותנו, ויהודי שמעלה סרטון בשבת לא "מרתיח" אותנו, כי אנחנו ליברליים והרי 'איש באמונתו יחיה'.אבוקה כנגדו אמר:להיות בן אדם לא מגיע מ'חילוניות',
אז אולי זה כבר כן מגיע מ'חילוניות', כלומר: הערכים האוניברסליים מתיישבים לנו על הלב יותר מהערכים העתיקים שנכתבו באש שחורה ע"ג אש לבנה.
תלמיד קטן אמר:אבל מפלס העונש יוכיח, שכפוי טובה ראוי לנזיפה בעלמא, ואילו הנוגע במוקצה חייב מכת מרדות.
אפשר שהדבר דומה למאסר על תנאי. לאחר שבעים שנות גלות חזרו במידה גדושה של רחמים, ולאחר שחטאו בשנאת חינם חזר דינם משום ג' חמורות.חימקו אמר:תלמיד קטן אמר:אבל מפלס העונש יוכיח, שכפוי טובה ראוי לנזיפה בעלמא, ואילו הנוגע במוקצה חייב מכת מרדות.
לא תמיד, בית ראשון חרב בגלל שחטאו בג' עברות, ונמחל להם לאחר שבעים שנה.
בית שני נחרב בעוון שנאת חנם ואנחנו עדיין בגלות.
(יש לזה אריכות במשך חכמה, איני זוכר כעת היכן)