דוגמא קטנה לכך שיוטיוב מודעת שיש גופים רבים שחוסמים את הצגת הפרסומת בפלטפורמה שלהם.
בשוק קימיים עשרות תוכנות שנוצרו כדי לחסום פרסומות ביוטיוב [לא למסוננים!]. ואין פוצה פה ומצפצף, מצד גוגל.כך שמה שטען
כאן מכובדי
@חימקו "יכול להיות שאינם יודעים מזה בכלל"
והסכמת עמו, זו טעות פשוטה.
להלן הקטע המוצ"ב המועתק מערך יוטיוב בויקי מכלול.
חסמי פרסומות - יוטיוב
תפקידם של חסמי הפרסומות (אנ') הוא למנוע את הופעתן, הן במרחב אתר יוטיוב- והן במהלך הצפייה בסרטוני הווידאו. הפרסומות, על כל סוגיהן, מהוות מקור מימון ("מונטיזציה") עבור חברת יוטיוב.
מכאן עולות שתי שאלות נוקבות (לפחות), הן במובן הכלכלי והן במובן הפילוסופי, אודות מבנה, דרך החשיבה ואופן תפקודהּ הכלליים של חברת יוטיוב בפרט (ושל אינספור אתרי אינטרנט בכלל), ובפרט- יחסהּ לחברות המפתחות את האפליקציות של חסמי הפרסומות:
מדוע חברת יוטיוב (או חברת גוגל), כתאגיד בעל כוח כלכלי כלל עולמי, אינה תובעת את החברות, המפתחות ומתחזקות חסמי פרסומות אלו?
במילים אחרות, מדוע לחסמי הפרסומות ישנה זכות קיום? או: מדוע חסמי הפרסומות והחברות המפתחות אפליקציות אלו- ממשיכים להתקיים?
האם החברות המפתחות את אפליקציות חסמי הפרסומות- משלמות סכומי עתק לחברת יוטיוב- כפיצוי על חסימת מיליוני פרסומות מדי יום ביומו (ובכך מונעות את מקור המימון העיקרי של יוטיוב)? ואם אין הדבר כך, מדוע מבקשות חברות אלו באופן תדיר תרומות כספיות אינטרנטיות ממשתמשי אפליקציות אלו, כמו גם הבעת חוות דעת טובה
(בקשה מהמשתמש לבחור ב- "חמישה כוכבי דירוג", כמו גם כתיבת חוות דעת טובות בעקבות שימוש באפליקציה)?