ס"ת שכתבו מין ישרף כי סתם מחשבת מין לעבודת כוכבים כאשר הוא כותב שם הוי"ה הוא מתכוין לע"זאברך כולל אמר:זה לא קשור לנושא זה קשור לכותב. ואסור לקרוא בספר שכתבו מין ואפי' ס"ת שכתבו מין ישרף
א.יש מהדורת 'בני תורה' ללא שום חשש.פרלמן משה אמר:כנ"ל הנני חושש תמיד מפני תוכנת אוצר החכמה האם אין שם דברים אסורים? (למה אין אפשרות לבחור אישית את הספרים ולמחוק ספר בלתי רצוי)
השאלה היא האם מאחר שב% גבוה של ערכים שם מוזכרים כפירה ביקורת המקרא ועוד, אזי יש להימנע מלהיכנס לשם כיון שיש סיכוי גבוה שבסוף יקרא דברים לא הולמים.יאיר אמר:השאלה לא כ"כ מובנת
במידה מסוימת האיסור על האיטרנט הוא מאותו טעם, שקל להגיע לדברים שאינם כשרים.יהודי אמר:זאת אומרת ששואלים בפשט דברי הרמ"א שאסור לקרוא ספרי מינים, האם גם אסור לקרוא ספר שיש חשש שיגיע על ידו לקרוא ספרי מינים. לכאו' צריך לזה מקור.
ואז יהיה אסור לי לקרוא שם ערך על הח"ח ודיני יהיה כקורא בספרי מינים??אלימלך אמר:השאלה היא האם מאחר שב% גבוה של ערכים שם מוזכרים כפירה ביקורת המקרא ועוד, אזי יש להימנע מלהיכנס לשם כיון שיש סיכוי גבוה שבסוף יקרא דברים לא הולמים.יאיר אמר:השאלה לא כ"כ מובנת
נראה לי שהגישה של הגדולים בדורנו היא שיצרא דעריות יותר מושך בזמנינו ממינות [אף שבגמ' איתא להדיא שאני מינות דמשיך], ולכן חוששים יותר לחשש גרירה [שיגרר ויבוא לפתוח דפים או אתרים שלא תכנן מראש] בעריות מאשר בכפירה, ולכן בכל הסינונים מקפידים יותר על סינון של אביזרייהו דג"ע.יאיר אמר:בנטפרי ויקפדיה פתוח חלקית?
גם למנויי נטפרי יש בעיה שיכולים להגיע בויקפדיה לדברי כפירה?
אכן הכל תלוי, באופן שיכול להגיע לקריאת ספרי מינים אסור, ולכן גדולי ישראל אסרו אינטרנט שאינו מסונן.יאיר אמר:ואז יהיה אסור לי לקרוא שם ערך על הח"ח ודיני יהיה כקורא בספרי מינים??אלימלך אמר:השאלה היא האם מאחר שב% גבוה של ערכים שם מוזכרים כפירה ביקורת המקרא ועוד, אזי יש להימנע מלהיכנס לשם כיון שיש סיכוי גבוה שבסוף יקרא דברים לא הולמים.יאיר אמר:השאלה לא כ"כ מובנת
ומה אם אני קורא ציטוט מויקיפדיה על הח"ח בפורום?..
אם תאמר שכן, אזי כל הקורא באנטרנט ואף בפורום זה, כקורא בספרי מינים (כמ"ש לעיל)...
לאחר שראיתי את התגובה הזו, חושבני חילוק פשוט, דבעריות מיד שרואה מתחילים הבעיות משא"כ כשיש לפניו טקסט עם כפירה ע"פ רוב מדובר במאמר שלם שעוד לפני שמתחילים לקרא אפשר להחליט לא לקרא (משא"כ בראיה שזה בלתי נשלט).סבא אמר:נראה לי שהגישה של הגדולים בדורנו היא שיצרא דעריות יותר מושך היון ממינות [אף שבגמ' איתא להדיר שאני מינות דמשיך], ולכן חוששים יותר לחשש גרירה [שיגרר ויבוא לפתוח דפים או אתרים שלא תכנן מראש] בעריות מאשר בכפירה, ולכן בכל הסינונים מקפידים יותר על סינון של אביזרייהו דג"ע.יאיר אמר:בנטפרי ויקפדיה פתוח חלקית?
גם למנויי נטפרי יש בעיה שיכולים להגיע בויקפדיה לדברי כפירה?
לאחר מחשבה, האמת שגם בכפירה אפשר להכניס את זה בכמה מילים ובהסתכלות בעלמא, ואתן דוגמא פשוטה, אם קורא תמים מחפש בויקיפדיה דרך משל מידע על עשרה בטבת [אלו מאורעות קרו, היכן מקורו וכדו', דברים שאמנם נמצאים שם], האם נראה לך שעורכי ויקיפדיה בעברית [שכפי שמעיד דניאל בלס הם הרבה יותר גרועים מעמיתיהם בויקיפדיה האנגלית, וניכר שמטרתם ליצור מצג שוא, שהדעה הכפרנית היא כאילו פשוטה, ואין עליה חולק] "יפספסו" את ההזדמנות להטיף על "השנים החסרות" ועוד מהגיגי כפירתם?יוסף יצחק אמר:חושבני חילוק פשוט, דבעריות מיד שרואה מתחילים הבעיות משא"כ כשיש לפניו טקסט עם כפירה ע"פ רוב מדובר במאמר שלם שעוד לפני שמתחילים לקרא אפשר להחליט לא לקרא (משא"כ בראיה שזה בלתי נשלט).
בדקתי כעת וכנראה הם "פספסו"...סבא אמר:לאחר מחשבה, האמת שגם בכפירה אפשר להכניס את זה בכמה מילים ובהסתכלות בעלמא, ואתן דוגמא פשוטה, אם קורא תמים מחפש בויקיפדיה דרך משל מידע על עשרה בטבת [אלו מאורעות קרו, היכן מקורו וכדו', דברים שאמנם נמצאים שם], האם נראה לך שעורכי ויקיפדיה בעברית [שכפי שמעיד דניאל בלס הם הרבה יותר גרועים מעמיתיהם בויקיפדיה האנגלית, וניכר שמטרתם ליצור מצג שוא, שהדעה הכפרנית היא כאילו פשוטה, ואין עליה חולק] "יפספסו" את ההזדמנות להטיף על "השנים החסרות" ועוד מהגיגי כפירתם?יוסף יצחק אמר:חושבני חילוק פשוט, דבעריות מיד שרואה מתחילים הבעיות משא"כ כשיש לפניו טקסט עם כפירה ע"פ רוב מדובר במאמר שלם שעוד לפני שמתחילים לקרא אפשר להחליט לא לקרא (משא"כ בראיה שזה בלתי נשלט).
אתה עלול עוד להצהיר כי אתה מצנזר סרטים...יאיר אמר:בדקתי כעת וכנראה הם "פספסו"...סבא אמר:לאחר מחשבה, האמת שגם בכפירה אפשר להכניס את זה בכמה מילים ובהסתכלות בעלמא, ואתן דוגמא פשוטה, אם קורא תמים מחפש בויקיפדיה דרך משל מידע על עשרה בטבת [אלו מאורעות קרו, היכן מקורו וכדו', דברים שאמנם נמצאים שם], האם נראה לך שעורכי ויקיפדיה בעברית [שכפי שמעיד דניאל בלס הם הרבה יותר גרועים מעמיתיהם בויקיפדיה האנגלית, וניכר שמטרתם ליצור מצג שוא, שהדעה הכפרנית היא כאילו פשוטה, ואין עליה חולק] "יפספסו" את ההזדמנות להטיף על "השנים החסרות" ועוד מהגיגי כפירתם?
שמעתי מכמה וכמה מחנכים וכאלה שמטפלים עם קרבנות האינטרנט, כי הענין של התועבה באינטרנט הוא רק כעין עצת בלעם, שבזה מושכים את האדם רח"ל לגלוש מטה מטה, אבל התכלית והמטרה היא החשיפה לחומרי הכפירה שמזה כל באיה לא ישובון.סבא אמר:נראה לי שהגישה של הגדולים בדורנו היא שיצרא דעריות יותר מושך בזמנינו ממינות [אף שבגמ' איתא להדיא שאני מינות דמשיך], ולכן חוששים יותר לחשש גרירה [שיגרר ויבוא לפתוח דפים או אתרים שלא תכנן מראש] בעריות מאשר בכפירה, ולכן בכל הסינונים מקפידים יותר על סינון של אביזרייהו דג"ע.
מנין לך יסוד מחודש זה?ראובן אמר:לא הצלחתי לעקוב אחרי הדיון. אסביר את צדדי השאלה: מצד אחד מפורש שאסור לקרוא בספרי מינים אפילו באקראי. מה זה ספרי מינים, אני לא בטוח בהגדרה אבל נראה שספר שמי שכותב אותו כותב מאמרים שתכליתם להפיץ מינות. [highlight=yellow]אפילו אם באחד מספריו אין מינות אסור לקרוא גם מאמרים אחרים שלו[/highlight]. (לא רק כי שמא אקרא גם את המינות אלא שזה עצמו אסור, אולי מחשש שאתן הערכה לאדם זה) אם אותו אדם כופר בתורה אבל אין מטרתו לזה אלא ללמד חכמות זרות לכאורה זה בכלל שאר חכמות חיצוניות. שמותר באקראי. אולי גם סיפרי מינים ממש מותר לקרוא אם כדי להשיב לאפיקורוס אבל זה רק ליחידים בדור.
המכלול: http://hamichlol.org.ilנפתולי אמר:התחליף לכך הוא רק אנציקלופדיה שנוצרה מלכתחילה עבור ציבור המאמינים בה' ובתורתו.
ויקישיבה: www.yeshiva.org.ilנפתולי אמר:התחליף לכך הוא רק אנציקלופדיה שנוצרה מלכתחילה עבור ציבור המאמינים בה' ובתורתו.
בדקתי זאת, ופתחתי פורום ארכיאולגיה ובדף הראשון כבר מופיע טבלה של תקופות מ8000 שנה לפני הספירה.יאיר אמר:המכלול: http://hamichlol.org.ilנפתולי אמר:התחליף לכך הוא רק אנציקלופדיה שנוצרה מלכתחילה עבור ציבור המאמינים בה' ובתורתו.
נהר שלום אמר:בראש העמוד גם כתוב "המכלול נמצא בשלבי בנייה. ייתכנו שיבושים טכניים, העדר תוכן ראוי, וכן כשלים בבקרת תוכן בלתי הולם. עמכם הסליחה".
כנראה מכיון והם מעתיקים את הכל מויקיפידיה ורק מצנזרים.
יאיר אמר:שים לב היטב למה שכתוב שם בראש העמוד:
"הבהרה - תקופת ההרצה של המכלול
המכלול נמצא בשלבי בנייה. ייתכנו שיבושים טכניים, העדר תוכן ראוי, וכן כשלים בבקרת תוכן בלתי הולם. עמכם הסליחה." וכן יש שם אפשרות ל'דיווח על תוכן בלתי הולם'
http://www.hamichlol.org.il/%D7%94%D7%9E%D7%9B%D7%9C%D7%95%D7%9C:%D7%AA%D7%A7%D7%95%D7%A4%D7%AA_%D7%94%D7%94%D7%A8%D7%A6%D7%94/%D7%93%D7%99%D7%95%D7%95%D7%97_%D7%A2%D7%9C_%D7%AA%D7%95%D7%9B%D7%9F_%D7%91%D7%9C%D7%AA%D7%99_%D7%94%D7%95%D7%9C%D7%9D
המצב שם גרוע מאוד, כנראה יעבור עוד הרבה זמן עד שיהיה באתר הזה איזו בשורה- הנה ציטוט מתוך דף ראשון שפתחתי בפורטל יהדות- היום תאמצנו, היום תברכנו, נוסח התנועה ליהדות מתקדמת, ישראל. לחן עממי בעיבוד א. שלייפר. [highlight=yellow]הקלטה חיה בתפילת מוסף של יום כיפור בהיברו יוניון קולג'-[/highlight] מכון למדעי היהדות, ירושלים, תשס"ה. חזן: פרופ' אליהו שלייפר, מקהלת תלמידי החזנות של הקולג' והקהל, חליל, פסנתר.יאיר אמר:שים לב היטב למה שכתוב שם בראש העמוד:
"הבהרה - תקופת ההרצה של המכלול
המכלול נמצא בשלבי בנייה. ייתכנו שיבושים טכניים, העדר תוכן ראוי, וכן כשלים בבקרת תוכן בלתי הולם. עמכם הסליחה." וכן יש שם אפשרות ל'דיווח על תוכן בלתי הולם'
http://www.hamichlol.org.il/%D7%94%D7%9E%D7%9B%D7%9C%D7%95%D7%9C:%D7%AA%D7%A7%D7%95%D7%A4%D7%AA_%D7%94%D7%94%D7%A8%D7%A6%D7%94/%D7%93%D7%99%D7%95%D7%95%D7%97_%D7%A2%D7%9C_%D7%AA%D7%95%D7%9B%D7%9F_%D7%91%D7%9C%D7%AA%D7%99_%D7%94%D7%95%D7%9C%D7%9D